My MOLET - או חוויות מסדנת נגרות מהממת


מי שקורא את הבלוג שלי באופן קבוע יודע שאני לעולם לא אסרב להזדמנות לבנות או להכין משהו במו ידיי, אבל לא יכולתי לדמיין לעצמי שאני אוכל לבנות רהיט שימושי, יפה וכזה שמאוד נחוץ לי בבית, בעצמי, ועוד מחומרים ממוחזרים. אבל למזלי פגשתי את החברים החמודים MOLET ובזכותם כל החוויה המהממת הזאת  שאני הולכת לספר לכם עליה אכן התקיימה.

MOLET project - זהו מיזם עיצובי של חברי סטודיו DALE שעורכים סדנאות לעיצוב רהיטים מעץ שהוגדר כפסולת ומלמדים את כל מי שמעוניין לבנות רהיטים מגניבים, להעניק שימוש חוזר לעץ. הקסם הזה קורה בסטודיוס, ביפו, בקרבת שוק הפשפשים בימי שישי.

אז מצאתי את עצמי ב 10 בבוקר ביפו, עם אוברול ג'ינס, קוקו וחולצת פסים, כי זה מה שהחלטתי שיהיה מגניב ללבוש לסדנת נגרות, ונעליים סגורות מטעמי בטיחות. אני איחרתי, כמובן. כל המשתתפים והמדריכים היו עסוקים בנישנוש ארוחת בוקר והכנת קפה. אני שתיתי תה ולא האמנתי שאני בסדנה אמיתית לנגרות, אבל מהר מאוד הכל התבהר והבנתי בדיוק מה אני הולכת לעשות, אבל לא ידעתי כמה כיף זה יהיה.

חשוב לציין שכשהגעתי לסדנא ביום שישי כבר ידעתי בוודאות איזה רהיט אני אכין ומה גודלו של הרהיט צריך להיות כדי להתאים למטבח שלנו. תכננתי אפילו מה אניח אליו. הייתי צריכה מקום להניח עליו את הצלחות החדשות והגדולות שקניתי בסייל בגולף & קו, ולא היה לי מקום עבורן בארונות המטבח של דירתי התל אביבית. אז ידעתי בדיוק מה חסר והתוצאה הסופית נתנה מענה מושלם לצורך אמיתי. 

תהליך היצירה היה מענג, מעניין, ברור וממש מרגש, ברמות של לעשות בפעם ראשונה משהו חדש שמפחיד אותי ולהצליח בו. בסדנה, מעבר להדרכה הצמודה ועזרה מלאת סבלנות בכל שלב, יש גם כלי עבודה חשמליים שהופכים כל משימה לדי קלה לביצוע. אני, שכל הויותיי מעולם הנגרות הסתכמו בזיכרונות אפלים משיעורי מלאכה בכיתה ו', שם שייפנו במשוף ושופין חתיכות עץ שהפכו לשלט מטופש לחדר, הגעתי לעולם חדש לגמרי, כזה שעושה חשק לתכנן את הרהיט הבא.

אני גם אגלה לכם שליצור רהיט מרפסודה מפורקת היה החלום שלי כבר די המון זמן. בהיתי באינספור טוטוריאלס ביוטיוב ולא היה לי כח ללכת על זה עד הסוף, כי גם אם אמצא רפסודה זרוקה ליד אתר בניה, אני צריכה מקום עבודה וכלים וגם זמן. הסדנה הזאת מספקת את כל אלה ובאווירה מדהימה. 
עשיתי קצת שיעורי בית וחשיבה ובחרתי בדגם הקלאסי של MOLET - כן, לא צריך לשבור את הראש, אפשר לקחת השראה מדגמים מוכנים ולשנות אותם כרצוננו.
 שלב 1: ברגע שהחלטנו על איזה רהיט בונים, בוחרים את העצים מערימת העצים ואז מתחילים לשייף.
 זה היה הדבר הראשון שעשיתי וזה היה כיף. לשייף עץ ולגלות את הטקסטורה שלו שמסתתרת מתחת לליכלוך, זה כיף.

 שלב שני: מסדרים את הקרשים ומדמיינים את המדף.
 שלב שלישי: אני למדתי לנסר במסור חשמלי. זה היה אדיר. אחד הדברים הכי כיפיים בסדנא, זה שלמרות שזאת הפעם הראשונה שלי בסדנת נגרות, המדריכים התעקשו שאלמד לעשות הכל בעצמי, כולל לנסר במסור חשמלי ולקדוח במקדחה, דברים שמעולם לא יצא לי לנסות.
 לא הייתי לבד בסדנה :)
 חייבים למדוד ולדייק כדי שהכל יצא ישר.

 ניסור דורש ריכוז.
 אולי לא רואים בתמונות, אבל השתמשתי בכל הכלים האפשריים ליצירת הרהיט שלי. קדחתי עם מקדחה, הברגתי עם מברגה חשמלית, דפקתי מסמרים עם פטיש, ניסרתי במסור חשמלי, שייפתי הרבה כמו שאתם רואים והדבקתי עם דבק נגרים.
 הגוף של הרהיט כבר מוכן, עכשיו נשאר רק להרכיב את המדפים הפנימיים.
 הברגות זה כיף!
 זהו, ה MOLET שלי מוכן!
 כל אחד מדמיין את הרהיט שלו ובונה אותו.
מצטלמים עם ה Molet המוכן. 
 כן, אני עשיתי את זה בעצמי! חמש שעות שעפו בלי שהרגשתי.

וככה זה ניראה עכשיו אצלנו במטבח... בסוף הסדנא מקבלים דיבלים וברגים שבעזרתם תולים את רהיט על הקיר במקום שתוכנן עבורו בבית.

בעיקרון, הוזמנתי להשתתף בסדנא לבד, אבל הזמנתי את חבר שלי, גיא, לבוא איתי כדי להתנסות קצת, להשתחרר מהעבודה ולתעד אותי בחוויה הכיפית. לסדנאות של MOLET אפשר להגיע לבד, עם חבר או בזוג. זה בהחלט יכולה להיות מתנה מהממת לכבוד הוולנטיינ'ס שחוגגים מחר. אם כבר לתת מתנה, אז מתנה של יצירה וביחד.

ביום שני ה-15.2 תיפתח תערוכת Makers ברביעיית פלורנטין (סלמה 43, תל אביב). בתערוכה משתתפים שלושה סטודיואים לעיצוב שמעצבים מחומרים ממוחזרים, MOLET אחד מהם. התערוכה תימשך עד 27.2 וגם שם יערכו סדנאות לבניית רהיטים.
בתערוכה יושק פרויקט הריהוט המודולרי של MOLET, ערכה לבניית מדפים שכל אחד יכול לעשות בבית. יהיה מגניב. הפתיחה מתחילה ב 18:30. אם עיצוב יצירתי ומתחשב בסביבה מעניין אתכם, אתם חייבים להיות שם!

לפרטים נוספים על הסדנאות, השראה וסתם כדי להתאהב ולעקוב אחרי המיזם, היכנסו לעמוד הפייסבוק של MOLET project.

שיהיה שבוע מהמם.

תגובות

  1. יצא מהמם :) זאת באמת פעילות לא שגרתית לוולנטיינס, מה שהופך אותה למוצלחת במיוחד בעיניי.
    מגניב שלבשת אוברול, שבוע שעבר כשעברתי דירה גם אני בחרתי ללבוש אוברול, מתאימים את הבגדים לסיטואציה ;)

    השבמחק
    תשובות
    1. תודה!
      ללבוש משהו מתאים לאירוע, זה אחד הדברים החשובים :)
      מה גם שאני כמעט ולא לובשת אוברול השנה, כי היה קר וזה לוק אביבי יותר. בקיצור, בקרוב אלבש הרבה אוברול, אולי.

      מחק
  2. איזו סדנא מגניבה! ויצא לך פריט מדהים ושימושי! מחכה ללכת גם :)

    השבמחק
    תשובות
    1. תודה, מותק!
      לא מצליחה לדמיין את הבית שלי בלי המדף הזה כבר.
      את הולכת להינות!

      מחק
  3. יצא באמת מקסים. אני מאד אוהבת פעילויות מהסוג הזה, ובעיני זה הכיף הכי גדול ליצור משהו שלך!

    השבמחק
    תשובות
    1. זה אחד הדברים שאני הכי אוהבת, להכין לבד משהו יפה ושימושי.
      ממליצה מאוד על הסדנא!

      מחק

הוסף רשומת תגובה

זה המקום לתגובות שלכם, תודה!