ונציה באמצע החורף

IMG_2930IMG_2940IMG_2887IMG_2922IMG_2967 photo (75) photo (79) photo (88) IMG_2999 IMG_2907 IMG_3003 IMG_2931 IMG_2952 IMG_3011 IMG_3024 IMG_3030 IMG_3033 IMG_3065 IMG_3072 photo (98) photo (87)photo (97)photocoockieIMG_3078-1 IMG_3080-1 IMG_2965photopanלפעמים כשניראה ששום דבר מעניין לא קורה בחורף והשגרה מעיקה ומחשיך מוקדם, צריך לעשות מעשה ולנסוע, גם אם זה רק לכמה ימים, רק כדי לראות משהו אחר. זה מה שונציה הייתה בשבילי והקור לא מרתיע אותי כי אני נוסעת לחו”ל כמעט בכל חורף, לפעמים בא לי להרגיש שבאמת יכול להיות קר ויש מקומות שהקסם שלהם מתגלא ביתר שאת בחורף.

הגעתי לעיר קסומה שרויה בערפל באחת בלילה. ירדתי מהסירה ליד גשר ריאלטו ועמדתי לבד בחושך מואר ע”י פנסי רחוב, סביבי מים, ערפל, סירות, סימטאות והלא נודע. ככה התחיל הטיול שלי בונציה.

בבוקר הכל היה קסום. עדיין ערפילי, קר ומשונה, אבל ונציה הייתה כמו תפאורה של סרט, כמו משהו לא אמיתי. טיילנו, זוהר ואני, בכל המקומות שיש בספר המסע, הרי בקור הזה לא באמת כדאי ללכת לאיבוד.

אז מה כדאי לעשות בונציה? כמו שכתוב בכל התחנות של שירותי התחבורה של ונציה (סירות סגורות, אבל לרוב בלי חימום), צריכים לזכור שונציה היא לא רק כיכר סן מרקו. ונציה היא אוסף איים ובהם פינות קסומות כמו: מורנו, בו אמני הזכוכית מייצרים את הנברשות המהממות האופייניות לונציה וכל שטות אפשרית אחרת מזכויות צבעונית ובה גלריות של יצירות זכוכית מרשימות, בוראנו, עיירה שבה אין שני בתים בשורה מאותו צבע, מוזיאון הגוגנהיים, ארמונות, סימטאות, גשרים, מוזיאונים וכמובן גונדולות ואווירה רומנטית ואפילו שופינג יוקרתי. יש שאנח, פראדה, מיו מיו וכל השאר. אבל גם רשתות איטלקיות עממיות כמו בנטון, סטפאנ וכו'.

אבל אם את מגיעים בחורף, כדאי שתביאו נעלי uggs כי גם 3 זוגות של גרביים, כולל זוג עשוי קשמיר לא יצילו אתכם מכפות רגליים קפואות עד כדי דאגה. אם אתם מגיעים בקיץ, תשכחו מסימטאות ריקות ומשקט אמיתי בעיר בלי מכוניות, טוסטוסים, רעש ופיח, כי את הרעשים האלה יספקו התיירים.

למרות שהיה קר בצורה יוצאת דופן  לא התעצלתי לשלוף את כפות ידיי הקפואות מהכפפות וצילמתי לא מעט תמונות. אלה הכי אהובות עליי. ואין לי המלצות מיוחדות, מלבד לבוא לראות בעצמכם ולשתות הרבה קפה וגם לאכול את העוגיות האלה Sfogliatelle פה בתמונות כי הן מדהימות וגם קנולי, כמו טוני סופראנו.

ביום האחרון היינו ברומא שהיא שונה בתכלית במזג האוויר ובאווירה ועל זה בפוסט אחר.

שיהיה שבוע מעולה וכשאתם חושבים שקר לכם כאן, תחשבו שוב.

תגובות

  1. רק מלהסתכל בתמונות נהיה לי קר :) התמונות הצבעוניות מחממות קצת והמעיל הפרוותי שלך מאוד מוסיף לאווירה הכללית.
    נשיקות!

    השבמחק
  2. תמונות נהדרות!! לא הייתי עדיין וזה עושה חשק גדול לבקר.

    השבמחק
  3. היתרון בלנסוע לאירופה בחורף הוא שלאחר מכן- אתה מחוסן לחלוטין בפני הקור הישראלי. פשוט לא קר לי יותר!
    שזה נהדר, אבל גם היופי של ונציה, במיוחד האופי האפל שהיא לובשת בחורף, כשהיא מתכסה בערפל ומרחיקה ממנה את כל התיירים הופכים את הטיול לקסום.
    זוכרת כמה פעמים אמרנו שם "וואו..." ?
    :)

    היה כיף,
    מקווה שהתאוששת מהנסיעה ושגם לך היה כיף.

    שבוע מעולה!

    נ.ב
    אני עדיין חולם על הספוגליאטלה.

    השבמחק
  4. אנחנו היינו בונציה ביום כיפור. הגענו לתפילה בבית הכנסת שבדרך כלל סגור לתיירים אבל בגלל החג היה פתוח (בהצגת דרכון + חיפוש בטחוני מקיף.. אמא..) היה קסום ומרגש (וחילוניים גמורים אנחנו)!

    השבמחק
  5. תמונות מדהימות! יאמי של צבעים! מקסימה לך התספורת החדשה!

    השבמחק
  6. תמונות משגעות ספי! בונציה עוד לא הייתי ותמיד שאני רואה תמונות מהעיר זה מזכיר לי שאני חייבת לנסוע! פוסט מקסים

    השבמחק
  7. נראה משגע! אני נזכרת שכל כך אהבתי את ונציה בפעם הראשונה והאחרונה שהייתי בה. עיר קסומה ורומנטית, גם במורנו ביקרתי והצטערתי עד היום שלא קניתי שם את סוכריות הזכוכית הצבעוניות (זה היה נורא יקר למיטב זכרוני).
    כיף שחזרת!

    השבמחק
  8. התמונות מדהימות !
    הייתי פעם אחת באיטליה וזה היה ברומא,
    ארבעה ימים מושלמים.
    מחכה לפוסט הבא!
    :-)

    השבמחק
  9. איזה יופי! בונציה לא הייתי אבל היא נראית משהו אחר לגמרי מרומא. מחכה לפוסט הבא :)

    השבמחק
  10. זה באמת ממש שונה לראות את התמונות האלה מונציה בחורף! עד עכשיו ראיתי רק תמונות בקיץ, נראה ממש כיף ושבירת שגרה נהדרת :)

    השבמחק
  11. התמונות מהממות, עשית לי את היום... :)

    השבמחק
  12. ספי'לה תמונות נפלאות! אני בטוחה שקר אבל אני יכולה לנחם אותך בתור מי שהיתה בונציה בפברואר ובאוגוסט - עדיך הקור על החום! ואין על אאואפיטים חורפיים באירופה זה מצטלם נהדר, בטוחה שנהנת.

    השבמחק
  13. מהמם, אני מתה על אירופה בחורף

    השבמחק
  14. אנונימי10 מאי, 2013 16:39

    Mу ѕрouse and I stumbled oνer
    here by a ԁifferent wеbѕite and thought I might as well chеcκ things out.
    I likе ωhat I see so now i'm following you. Look forward to checking out your web page again.

    Feel free to surf to my website: http://www.sfgate.com/business/prweb/article/V2-Cigs-Review-Authentic-Smoking-Experience-or-4075176.php

    השבמחק

הוסף רשומת תגובה

זה המקום לתגובות שלכם, תודה!