מסע במרחב וזמן – עונת התרבות בירושלים - קיץ 2015

IMG_7436IMG_7437מכירים את בית ליפתא? כפר נטוש בכניסה לירושלים שניראה כמו משהו מעולם אחר. הכפר ועברו מלאים במיטענים ובסיפורים על התושבים שהתגוררו שם, והאיזור הפראי הזה הולך להיעלם לטובת שכונת יוקרה כפרית עם קניון ומלונות בוטיק. רוצים לבקר שם לפני שהכל משתנה? אני חושבת שזה מופע חד פעמי ומומלץ.

אתם יכולים לגלות את האיזור הזה ועברו המטריד ועתידו הלא ידוע בפרוייקט “קול גלוי”, עבודה רב תחומית שנולדה בין כותלי בצלאל, במסגרת “פסטיבל בבית” של עונת התרבות בירושלים שמתחילה מחר. הסיור במקום הוא עצמאי ולמטיבי לכת. מסתובבים בין ההריסות ומקשיבים לקולות וצלילים שמספרים על המקום באמצעות הטלפון הנייד והאוזניות. בכל מקום שתגיעו אליו, תוכלו להניח את הטלפון על נקודה מסויימת ולשמוע את הסיפור. זה סופר יחודי ומגניב. עוד מידע על הביקור בבית ליפתא ועל “פסטיבל בבית” ורכישת כרטיסים לכל המופעים של “פסטביל בבית” שכולם מיוחדים, משתפים ומעניינים בעונה הקרובה, כאן באתר עונת התרבות. זה הפסטיבל הראשון של עונת התרבות וכדאי למהר לרכוש כרטסיים כי חלקם כבר אזל.IMG_7447 ופה אני שותה בירה מכוס יפה על מרפסת של בית מיח”א בירושלים. מקום של חינוך והעשרה לילדים עם לקויות שמיעה שמעבר להיותו בניין חדש, אקולוגי ומקסים הוא גם צופה לעבר הנוף מדהים של ירושלים ולהר הבית. הר הבית הוא נושא רגיש בישראל, לנו, למוסלמים ולכל נושא הסיכסוך האזורי, אבל בעייני הוא בעיקר מסקרן. מסקרן בתור משהו שאיננו שלנו ובכל זאת נמצא כאן. השנה במסגרת פסטיבל "מתחת להר", שיתקיים ב 25-27.8 ואלה כמה ימים שמאגדים ביניהם מפגשים, תערוכת אופנה ואמנות ומיצג עם קרח, סיורים ושיחות סביב הר הבית. בעייני זה סופר מסקרן ויש עוד לא מעט כרטיסים לאירועים השונים. נשמע לי כיף לבחור יום אחד ולחוות כמה דברים, אם אתם בעיניין כמובן. שמעתי גם שיש ימים שבהם מוקדם מאוד בבוקר מותר ליהודים לעלות על הר הבית. מי בא?

IMG_7449IMG_7454 IMG_7455ואז נסענו לעיר דוד, להסתובב בין החללים העתיקים, בין האבנים שאוחזות בין הסדקים את ההיסטוריה של ירושלים, את העבר הזה שלא בטוח שיש לנו זמן להרהר בו, אלא אם כן מגיעים למקום כזה. מדובר בתפאורה המהושלמת למופע מוזיקלי ב”פסטיבל ירושלים למוזיקה מקודשת” שיתקיים במגוון מיקומים מעניינים ברחבי העיר. למי שהשם “מוזיקה מקודשת” נשמע קצת מלחיץ ושונה ולא ברור, אז מדובר בסוג של פסטיבל מוזיקת עולם. מוזיקה וכלי נגינה שמגיעים מרחוק, מוזיקאים מגוונים ואפילו שמות מוכרים כמו “הבנות נחמה”.

במסע טעימות שלנו מעונת התרבות מצאנו את עצמנו במקום בחלל שהיה פעם כלא וכעת פתוח למבקרים. ישבנו שם, הקשבנו למוזיקה שלא שמענו כמותה אף פעם ולא רצינו שזה יגמר. יש מצב שזה יקרה גם לכם בפסטיבל מוזיקה מקודשת. הפסטיבל מעבר להיותו פסטיבל עם מוזיקה מיוחדת, הוא גם פסטיבל שמזמין אורחים מכל הדתות, מכל המקומות לקחת חלק בחגיגה מוזיקלית גדולה ושיוויונית בעיר היפה והמקודשת. תוכלו לשמוע כאן שילובים מוזיקליים ושיתופי פעולה של מוזיקאים ישראלים עם מוזיקאים מכל העולם וכל העיר תהיה חלק מהפסטיבל. כל המידע והכרטיסים כאן.IMG_7457IMG_7460 IMG_7462 IMG_7467 IMG_7473 IMG_7476 IMG_7478

זה תמיד כיף לחזור מעוד מסע בירושלים, מעוד ביקור במקומות שלא הייתי בהם אף פעם, מעוד סיפור חדש, ולתכנן כבר עכשיו את הנסיעה הבאה. עבורי, התל- אביבית, נסיעה לירושלים היא תמיד קצת כמו קפיצה לחו”ל.עושה חשק קצת לדמיין איך זה לגור בה, איך זה לחיות בעיר שלא מכירים עדיין, ואיך לשוטט בה וללכת לאיבוד בסימטאותיה בלי מטרה יכול להיות מרגש. אחרי ניו-יורק, לא יצא לי כבר כמה שנים לבלות תקופה בעיר זרה. ירושלים תמיד תישאר עבורי עיר זרה. עיר שצריך לחזור אליה ולגלות אותה לאט, לאט, כל פעם קצת, וזה הצד הטוב והמסקרן שלה עבורי.

אירועים כמו “עונת התרבות” הופכים את המסעות האלה למעניינים יותר כי הם מראים צדדים שונים של ירושלים, דברים נסתרים מן העין, כמו סודות שידועים רק למקומיים ויודעי דבר, כאלה שאין שום סיכוי שתגלו אם אתם מגיעים ממחוץ לעיר. אז אני לבשתי חצאית ג’ינס ויצאתי למסע שבמקרה של ירושלים הוא תמיד קצת מסע בזמן. ממליצה לכם להיכנס לאתר של עונת התרבות ולמצוא את המסע שלכם.

תודה ל”עונת התרבות” על הטיול המהמם ולענת החמודה על התמונות ועל הטיולים הבאים שלנו בירושלים.

שיהיה שבוע מעולה!

תגובות

  1. במסגרת העבודה שלי יוצא לי להגיע לירושלים בערך פעם בחודש, וכל פעם אני חוזרת נפעמת מהעיר הזאת.

    השבמחק
    תשובות
    1. לי לקח הרבה שנים עד שהתאהבתי והבנתי את העיר.
      עכשיו אני שמחה לנסוע לשם בכל הזדמנות.

      מחק
  2. טוב, אני אגיב. כי הפעם זה ממש שלי :)
    זו העיר שלי, בה אני חיה, אוהבת, כואבת, נושמת. והעיר העתיקה וסביבותיה היא מקום העבודה שלי, כך שזה כ"כ מרגש לראות אותה דרך עיניים אחרות, שמבקרות לרגע.

    תודה. ותבואו שוב. זו עיר קסומה.
    היא מורכבת ולא פשוטה אבל עמוקה ונפלאה גם יחד.
    ענבל

    השבמחק
    תשובות
    1. הי ענבל, תודה על התגובה החמודה שלך.
      אני מתכוונת להגיע שוב, לאחת ההופעות של עונת התרבות וגם למוזיאון ישראל וגם לטיול שכבר תכננתי עם חברים..
      תהני מהעיר הזאת.
      נשיקות,
      ספי

      מחק

הוסף רשומת תגובה

זה המקום לתגובות שלכם, תודה!