מחשבותי על אופנה ומיתון

בלילה סוער כאשר הרוח דופקת על חלונות הדירה מול הים הגועש אני חושבת על הרבה דברים שליליים. אחד מהדברים האלה הוא מיתון והאופן שבו הוא הולך להשפיע, ואני מקווה שישפיע לעד, על איך שאנחנו צורכים בכלל ואופנה בפרט. 

קצת על מיתון וקניות - אני מאמינה שאין באמת צורך לקנות בגדים כל הזמן או לרצות להתחדש, אבל איכשהו הגעתי למצב שזה אחד הדברים שעושים לי טוב, כמובן לא באופן גורף ולא תמיד. עכשיו למשל קולקציית האביב של זרה מאכזבת אותי כי הכל פשוט גדול עליי, ואני לא מאלה המתלוננות על זה בדרך כלל. מעבר לזה, זה באמת מדכא לרצות לפצות את עצמך על משהו אכזרי במיוחד שקרה לך ולא למצוא אפילו פריט אחד שיכול לשמח אותך, אבל החשק לכך קיים בכל זאת.  - כל התחושות האלה הן הגיוניות אבל המאבק האמיתי בין הניסיון לצרוך פחות, כי לשם, לדעתי, העולם הולך וגם כי זה נכון בעייני עוד מלפני שהמיתון החל להראות את אותותיו, ולבין הרצון שלי להרגיש טוב בגלל פריט חדש, זה הדבר שלו צריך למצוא מערכת מאזנת – אני עוד אמצא את הפיתרון האישי שלי לסוגיה הזאת.

Sefi_2

ואם כבר מדברים על ריסון הרגלי צריכה, אז מיחזור בגדים ושימוש בכל פריט על פני זמן הוא אחד הדברים שאני מתכוונת ליישם בהקשר הזה. ואם כבר יש דיכאון אופנתי, אין תמונות חדשות, אז ממחזרים. זאת אני בצילומים של צלמת האופנה המעולה דינה לוי.

התמונות מלפני שנה, הטוניקה מ- H&M והאביזרים והסטיילינג של הצלמת

 קצת על דיכאון אופנתי בחורף - כבר כתבתי פעם על דיכאון אופנתי שחשתי בקיץ כי היה חם מדי להתלבש באמת, אז עכשיו הוא חזר. החורף הפתאומי, הדיכאון והחרדה מפני העתיד לבוא גורמיןם לאותו האפקט להופיע.  התוצאה של הדיכאון לא אחרה לבוא והיום המוכרת באמריקן אפרל הסתכלה עליי במבט בוחן ולא ניתן היה להבין את בציון שהוענק לי לפי מבטה, אבל לא היתה זו שביעות רצון ממלבושי. לבשתי את המעיל החורפי שלי ממנגו וג’ינס ישר וכהה ומגפיים חומים נוחים להליכה מרובה מתחת לג’ינס,בימים אלה אני הולכת הרבה כי אחרי שגנבו לי את האופניים ביום הבחירות, נשארו לי רק הרגליים..בקיצור, היה זה הלבוש של ”אין לי כח להתלבש היום” בסגנון החורפי שלו. למרות שזה לא נשמע מדהים במיוחד, ניראתי מעולה בעייני, לא מגניב בטירוף, אבל למי יש כח להיראות מגניב בטירוף ביום עם גשם ואיכסה כללית. אין לי אפילו תמונה להראות, כי למי יש כח להצטלם כשלא נראים מגניב בטרוף ביום איכסה…:)

קצת על גיליון פברואר של הווג האמריקאי – קניתי את הגיליון מאחר ובלייק לייבלי הופיעה על הכריכה. אני חיבת לציין שהיופי הרגוע וחסר המנוחה שלה בו-זמנית הביאו אותי לעשות את זה. קניתי את הגיליון גם כי ידעתי שבלייק לייבלי על הכריכה נותנת פן נגיש למגזין וידעתי שזו הכוונה של העורכים ונהנתי לתת להם לשכנע אותי. מעבר לדמות הנגישה שלה, כל הגיליון הוא “מותאם מיתון” – כי הרי גם המגזין הכי לא קשור למציאת בעולם חייב להיות קשור אליה כאשר המציאות הכלכלית מלחיצה פתאום. במגזין יש מגוון עצות איך להתמודד עם המיתון ועדיין להלך ברחובות מנהטן עם תיק של שאנל. רציתי קצת אסקפיזם! למה אני צריכה לשמוע את הבכיינות הניו-יורקית על זה שאין להם יותר כסף לעשות “פיישיאל” אחת לשבוע ועכשיו הן צריכות למרוח קליפת פפאיה על הפרצוף? – לא הבאמת התכוונתי להיות כל כך ביצ’ית. אני גאה בעורכת ווג שהשכילה לתת תחושה שגם ה”גלאם” זוהר פחות בימי המיתון. האם זה ישנה את ההרגלים שלנו בצריכת אופנה ומותרות? אני בספק, אבל כיף לקרוא מגזין שיודע להיות מעודכן לא רק בטרנדים ובתיקים הכי חמים, ולצאת מהבועה שלו כשצריך. אני מודה שלא ציפיתי.

הסערה כעת בשיאה ומטחי הגשם מכים בחלוני. לילה טוב!

תגובות

  1. התמונות מדהימות!
    זה באמת נחמד לדעת שמגזין כמו ווג מתייחס גם לשאר הדברים

    השבמחק
  2. אני רוצה לעודד אותך
    ולגלות לך ש- H&M
    נמצאים כרגע בשלבים מתקדמים מאוד,
    להקמת סניפי הרשת בארץ... (אפרופו הטוניקה).

    השבמחק
  3. ברגע שהם יגיעו לארץ הם מיד יהפכו להיות פחות מגניבים ואולי אף יותר יקרים.
    נקווה לטוב

    אחלה פוסט :)

    השבמחק
  4. אני מאוד מקווה שהמחירים של H&M יהיו נגישים כמו שהם בארה"ב...בהמשך לתרבות צריכה ומיתון...

    השבמחק
  5. שריי - תודה על המחמאות.
    ולגבי H&M, זה טוב לתחרות בין חברות האופנה בארץ, אני לא מאמינה שהמחירים יהיו הרבה יותר יקרים. אבל ניראה.

    השבמחק
  6. You look wonderful your hair is awesome

    השבמחק
  7. טוניקה מהממת! אני מזדהה עם דכאון החורף...כל כך קר לי שלעיתים קרובות אני באמת מעדיפה פשוט ללבוש סווטשרט ענק במקום להשקיע בלבוש...אז רוב החורף אני נראת כמו סמרטוט! אני אשתדל לשנות את ההרגל הזה בחורף הנוכחי, אם באמת יהיה חורף.

    השבמחק
  8. http://home.walla.co.il/?w=/4401/1438127

    לינק צהוב.

    השבמחק
  9. טוב,עכשיו יש לי גם זמן לכתוב....
    מאד אהבתי את התמונות,ממש מוצלחות,הפרחים בשיער כ"כ רומנטיים,מהמם.

    ראית את הלינק??

    השבמחק
  10. ספי יקרה,האנשים החכמים בשוק ההון מעריכים שהמיתון יתמוגג אי שם ב-2010,אבל אין זה אומר שעד אז לא נרכוש בגדים חדשים,כי אז נהיה בדיכאון כל השנה ולא רק בחורף (-:גם אני ביליתי בסופה התל אביבית עם מגזין ווג החדש והמהמם .
    אהבתי מאוד את התמונות והפוסט המושקע!

    השבמחק
  11. מורן - תודה על הלינק, אני קראתי את כל הכתבה בעיון ולא רק הסתכלתי על תמונות. כשתהיה לי סוף, סוף דירה, אוסיף פריטים צהובים זה בטוח. תדוה שעל המחמאות על התמונות.

    אורית - יקירתי, המיתון הזה הוא המיתון הראשון שאני חווה בחיי הבוגרים ובנוסף לכל מיני צרות אחרות זה לא נעים לי כל כך. אל תדאגי, לא באמת אפסיק לקנות, אבל אולי אקנה פחות. תודה למומחי שוק ההון על התחזית. 2010 זה לא כל כך הרבה זמן, נמתין...

    נועית - היום היה ממש חורף. לי היה מאוד קר.

    Nadine - thanks :)

    השבמחק
  12. you're in "10 LOOK" you want to spend it and I said.
    Remember that you can apply for change of look, even send a picture with the look that you think is better, but ensures that the picture is an acceptable resolution.
    And take the award proves that your participation in "LOOK 1O.
    YOU ARE IN:
    http://look10.blogspot.com/2009/02/way-too-yellow.html

    And if you want to post a comment in your post:
    http://look10.blogspot.com/2009/02/way-too-yellow.html
    making any comment on the look represented.

    You can also apply for low LOOK 10
    pick your AWARD, which is to the left of your post, indicating that the medals are named "Nominated"

    Vicen greetings.

    השבמחק

הוסף רשומת תגובה

זה המקום לתגובות שלכם, תודה!