כיכר המדינה היא לא הכיכר שלי

Picture 008

ידוע שבכיכר המדינה נמצאות  החנויות בהן ניתן למצוא את בגדי מעצבי העל הבינלאומיים. בתור מישהי שכבר ביקרה שם והבינה שאין לה מה לחפש שם, לא מבחינת המחירים ולא מבחינת ההיצע, התרגלתי להתרחק מהמקום. למרות שפעם יצא לי לעשות סיבוב קצר בחנויות שם כי חיכיתי בתור למספרה שלי שנמצאת באזור והסקרנות משכה אותי לשם והיום הסכמתי לעוד ביקור מאחר ושריי (שבטח תכתוב על התרשמותה גם בבלוג שלה) הציעה שנעשה סיבוב בכיכר וכי זה יכול להיות חומר נחמד לבלוג, עוד מסע גילוי בעולם האופנה.

Picture 029

אז יצאתי מהבית בשמלה יפה, כך לפחות אני חושבת, כי אם לסבול את המבטים של המוכרות בחנויות בכיכר, אז לפחות שזה יהיה משעשע. ברור לי שהשמלה הייתה קצת יותר מדי חגיגית, מה שנקרא overdressed, אבל לא היה לי אכפת, הרי הכל שם זה משחק בעולם לא קשור לכלום.

Picture 007

Picture 010

בתמונות: שמלה שאמא שלי קנתה לי בפתח-תיקווה, חגורה של tifa arts, נעליים של to go, תיק ממנגו ומשקפים מ- h&m. את רוב הפריטים אתם כבר ראיתם כאן בבלוג, אבל לא עם השמלה הזאת עם השושנים המהממות.

את הביקורת על מה שהולך שם אפשר להתחיל בכך שאפילו המוכרות לא לבושות בהתאם למקומות בהם הן עובדות, איך מישהי בג'ינס עם כפכפי אצבע יכולה למכור למישהו בגדי מעצבים? אולי אני מגזימה אבל גם רוב הקונות (חייבת לציין שהיו מעט כאלה בין השעות 11-12 בצהריים) היו לבושות ממש זוועה. חלקן היו תיירות וחלקן סתם בחורות בג'ינס פרחי וגופיה. לא שאני אומרת שזה לא יפה, פשוט זה ממש לא הלם את החנויות היוקרתיות שהן ביקרנו.

Picture 014 לגבי תכולת החנויות, וסליחה שאני לא מריצה פה צחוקים, אבל זה די עצוב ואין על מה לצחוק, חוץ מנעלי בלט של מיסוני עם פפיון וסנדלי פלטפורמה של קלואי, לא מצאתי שם משהו שהיה ראוי להיות נחשק בעיניי. מיותר לציין, שזה שמביאים לכאן חלקי קולקציות ואלה לא חנויות של מעצב אחד, אלא של ערבוביית מעצבים, זה די הורס. כי ככה לא רואים קו שלם אלא פריטים לא קשורים. לעומת זאת, בחנות של ארמני, ולא שארמני זה הטעם שלי, אבל שם היו קולקציות שלמות ופריטים שהיו קשורים לפריטים אחרים, זה שעשה את הסיבוב בחנות לדי נחמד. בחנות של סטלה מקרטני היו פריטים איומים בצבעים יפים, פסטלים כמו שאני אוהבת, זה היה קצת חבל, כי כל פריט בצבע יפה מושך להתקרב, אבל אז מתאכזבים מהפריט עצמו.

אבל חנות אחת ויחידה שלא יכולה לאכזב, גם אם המוכרות רצות אחרייך בכל 3 קומותיה ולא מאפשרות ולו רגע אחד להיות לבד, היא החנות של לואי ויטון. אמנם יש שם רק תיקים, נעליים ואביזרים, אבל העיצוב, מדרגות העץ, הפריטים המוצגים למכירה והכל פשוט מהמם והיה ממש מבאס לצאת משם, אבל לא היה לנו נעים להעיק על המוכרות.

לצערי אין תמונות מתוך החנויות כי זה לא היה ניראה מתאים וגם המוכרות המדברות אנגלית רצוצה עם תיירים עקבו אחרינו לכל מקום, מה שלא אפשר לשלוף את עין הקסם המצלמת. אבל זה אולי אפילו יותר טוב, אולי תסתקרנו מספיק כדי ללכת לשם גם. אז יש לי עצה קטנה (זה די נדיר, אני בדרך כלל לא נותנת עצות), צאו לכיכר, שהיא בטח גם לא הכיכר שלכן, עשו סיבוב ותיראו שאתן לא מפסידות כלום מהעולם הזה, הלא ברור המחבר אנשים חסרי טעם עם מותגי על.

אז נחזור רגע לעולם שלנו. תודה רבה לאמא על שמלה ולשריי על הרעיון הגאוני ועל התמונות.

תגובות

  1. שמלה הורסתתתתתתת
    התאהבתי.
    מאיפה הפלא?

    את נראית מעולה אגב

    השבמחק
  2. השמלה שלך מהממת ברמות קשות, כתבנו על הסגנון הזה אצלנו בעבר והאובססיה שלנו עדיין קיימת בנושא!

    התמונות יפות, ושתיכן נראות נהדר..

    בנוגע להיצע של החנויות בכיכר,
    לא פעם או פעמיים יצא לנו להסתובב שם(לרוב לא בקטע של קניות), יש פעמים שיש פריטים עוצרים נשימה ויש פעמים שהסיבוב מאכזב לאללה..

    מבאס לראות פריטים מעונות קודמות שנמכרים במחירים שערורייתים ולפעמים אפילו נחמד לראות פריט שאנחנו "מכירים" מתוכנית כלשהי(GG) או תצוגה במציאות ולמשש(חס וחלילה למדוד) ולראות את הטקסטורה מקרוב.

    בכל מקרה אנחנו מצטרפים לקריאה לצאת ולעשות סיבוב, זה בהחלט נחמד
    ואם אחת המוכרות מעקמת פרצוף - עקמו לה בחזרה, לא לשכוח שלרוב הן כולה מוכרות שם וגם לא יכולות לרכוש כמעט כלום..(חוץ מסילביה שוורצמן והבת המכוערת שלה)

    השבמחק
  3. וואו, וואו, וואו..
    איזו שמלה מושלמת.

    ההתאמה של החגורה והנעלים הוסיפו בהחלט ונתנו גוון צבע מעניין לאאוטפיט בכלליותו.

    אהבתי!

    השבמחק
  4. שמלת השושנים פשוט נהדרת!
    ת'אמת אף פעם לא היה לי חשק לעשות שם סיבוב ולא רק בגלל המחירים. רק מלראות את מדור "המוזמנים" של הארץ אני יכולה להבין שהדגים שם הם לגמרי לא הסגנון שלי..

    השבמחק
  5. השמלה שלך כל כך את! שאם הייתי רואה אותה על מישהי אחרת היא בטוח לא הייתה יפה לדעתי!
    את עושה אותה כל כך נשית ומיוחדת ובחזרה.
    וזה כל כך לא משנה איזה בגד של איזה מעצב את לובשת וכמה שילמת עליו אם זה נראה טוב הרי זאת הייתה המטרה לא?
    כמובן שיש את פן האיכות הגבוהה של המותגים, אבל זה פשוט לא משתלם לשלם מחיר מופקע על פריט שהאופנה תחלוף..

    בכל אופן לגבי הפוסטים הקודמים גם שלא הגבתי ממחסור בזמן פנוי,את מהממת ואני חוזרת על עצמי המון, אבל זאת דעתיוהיא לא תשתנה:]

    השבמחק
  6. איזה כיף!! הזכרת לי שיש לי שמלה דומה באפור (רק עם הרבההההה פחות שושנים), שחרשתי לה על הנשמה שנה שעברה ואולי הגיע הזמן שהיא תעשה קאמבק קטן!
    האמת שכבר המון זמן לא הייתי בכיכר המדינה, ובירושלים אין דברים כאלה... אף אחד לא יכול להרשות לעצמו מחירים כאלה בעיר ש70% ממודעות הדרושים שלה זה לעובדים סוציאליים...
    יש בעיה בסיסית בקניינות של כיכר המדינה, אני לא מבינה איך מקולקציות כל כך יפות מגיעים דברים כל כך פחות יפים למדפי החנויות.
    אגב יש חנות עודפים של מעצבי על בירמיהו (נדמה לי) שאף פעם לא ביקרתי אבל אולי שווה הצצה?

    השבמחק
  7. That dress looks really nice and cool on you

    השבמחק
  8. אף פעם לא ממש חפצתי בביקור שם, אולי רק כשהייתי נורא נורא קטנה ואני לא חושבת שדעתי תשתנה בזמן הקרוב, אבל בהחלט מובן ונחוץ אולי ללכת לסיבוב רק כדי להבין שלא מפסידים. :)
    והשמלה מהממת!

    השבמחק
  9. אני בעיקר מזועזעת שם תמיד מזה שהכיכר כל כך מוזנחת..כאילו, 2500 יורו אנשים קונים פה תיק ואתם לא יכולים לשים שם איזה אלפייה על מרבד דשא?!

    השבמחק
  10. אהבתי מאוד את השימלה(:
    והנושא שכתבת עליו על כך שהשימלה אובר זה בדיוק הנושא שמעסיק אותי כרגע שצריך ללבוש מה שרוצים איפה שרוצים ומתי שרוצים (:

    שיהיה לך שבוע מקסים!
    מוזמנת לבקר.

    השבמחק
  11. השימלה היא בגדר שיחוק.
    נאה לך!

    השבמחק
  12. ספי,שמלה מקסימה ולבבית שהייתי מאמצת בכיף.לא יאומן שהיא נרכשה בפתח תקווה ...אמא שלך שוב קלעה בול בטעמה המשובח.
    מסלול הנסיעה הקצר שלי מהבית לעבודה ובחזרה עובר דרך כיכר המדינה,אז אני מכירה בע"פ את המיקום של כל חנות וחנות ,אבל זה מסתכם בזה ולא בקניות. חוץ מקפה לדרך מ'קפה קפה'...
    אהה וגם כמובן תספורת אצל זיו מ A TO Z.

    השבמחק
  13. שמלה מקסימה!! הנעליים מפתיעות ביותר, מי היה מאמין שto go מסוגלים לכאלה... איך הנוחות??

    השבמחק
  14. אין שם דשא בגלל שזה שטח פרטי השייך ליותר מ-40 בעלים ובעתיד הקרוב הוא יתמלא בגורדי שחקים.

    השבמחק
  15. השמלה מהממת עליך! את נראת מקסים.
    אני כ"כ מסכימה עם כל מה שכתבת! הכיכר די איכזבה אותי והביאה אותי למספר תובנות , אני שמחה שהלכנו לשם! ממש נהנתי וגם יצא לך פוסט מקסים מזה
    נשיקות

    השבמחק
  16. שתיכן הורסות! לבושות מקסים :)

    השבמחק
  17. michalooshla - תודה רבה! אמא שלי קנתה את השמלה בפתח תקווה, אבל שמעתי שניתן להשיג אותה גם בלנבי.

    boiler - אני רואה שאתם מכירים את התופעה מקרוב וזה בהחלט מבאס, אבל יש לזכור שישראל היא לא מרכז העולם ויש כאן עוד דברים שמזכירים לנו שאנחנו מדינה קטנה, כמו עניין נוכחות מעצבי העל. עדיין זה נחמד שיש את החנויות האלה בכיכר, נותנות אשליה של רמה גבוהה למישהו, ולנו מאפשרת הצצה ומחקר אנתרופולוגי אופנתי. תודה רבה על המחמאות על השמלה.

    Galit Lynn Stiklaro - תודה רבה!

    tamar's sweet closet - תודה על השמלה וכדאי לך לעשות סיבוב שם, סתם בשביל הכיף והסקרנות. אבל לדעתי משתתפי המדור ב"הארץ" לא קונים שם, שלהם זה כנראה באמת מחו"ל כי לעיתים יש להם שם להם יציאות מעניינות. חוץ מזה, גם אותי צילמו פעם למדור... :)אבל זה לא פורסם כי היו שם כמה עם מעצבי על באמת!

    Lena - אולי השמלה הזאת היא באמת אני :) את מהממת בעצמך, ראיתי את הפוסטים האחרונים שלך ואני שמחה שאת נהנת. תודה רבה על זה שאת אוהבת תא הטעם שלי. תמיד כיף לקרוא תגובות שלך, נשיקות!

    Fashion and more - thank you, so !
    sweet of you

    השבמחק
  18. הו השמלה שלך...להתעלף עליה!!!

    השבמחק
  19. אהההה.... ראיתי שמלה דומה ב-ZARA וכמעט קניתי, בסוף לא ועכשיו אני מצטערת קשות. שלך מהממת, בכל מקרה, וכל הכבוד לאמא

    השבמחק
  20. היי ספי. רציתי לדעת מאיפה בפתח תקווה נקנתה השמלה, לא ידעתי שיש אוצרות מסוג זה בעיר. תודה. :)

    השבמחק
  21. הי, אמא שלי קנתה את השמלה הזאת באיזו חנות שזכרתי את שמה, אבל ברח לי. אני חושבת משהו ברח' מוהליבר.
    תעשי שם סיבוב, אולי עוד יש. תודה רבה!

    השבמחק

הוסף רשומת תגובה

זה המקום לתגובות שלכם, תודה!