חזרתי מסין

Picture 252 לא התכוונתי להיעלם לכל כך הרבה זמן, אבל המנוחה מהבלוג ובכלל מהמדיה החברתית עשתה לי קצת טוב. בסין, המדינה הטוטליטארית, אין פייסבוק, אין בלוגר, אין טוויטר ואפילו אין יוטיוב. אני מניחה שזה הופך את החיים של מי שמבקר שם למנוחה קלה מהעולם. כך קרה גם לי.

ביקרתי בעיר צ'ינדאו שבמזרח סין. עיר נמל עם מגדלים גבוהים, המוני סינים ברחובות וללא שום רצון לעשות שופינג. במבט ראשון על הסיניות, ניראה כאילו הן כולן לבושות נורא יפה, אבל במבט שני מבינים שהכל ניראה עליהן טוב כי הן פשוט נורא קטנות. הלבוש שלהן הוא די פשוט. ממה שהבחנתי, הן מרבות ללכת במכנסי שלשת רבעי, כאלה שכמעט לא לובשים בארץ, שמלות קלילות ונעליים עם עקב שכאן נתפס כממש לא אין, מן עקב קטנצ'יק כזה. לא ממש בטוחה שהן עוקבות אחרי טרנדים וניראה כי כל הבגדים שלהן משדרים מתיקות ומשהו מאוד מאוד סיני, מה שלא ממש עושה חשק לרוץ ולקנות. אבל על הסיניות זה ניראה מעולה.

Picture 254

Picture 244 Picture 220 Picture 243

יש, כמובן, הבדל בין לבושן של הנשים הסיניות שהתאכסנו במלון שלנו שלובשות בגדים שניראים יקרים יותר, לבין נשים אחרות שמסתובבות בעיר, אבל הסגנון כולו משדר משהו שלא כל כך מוכר לנו. דומה למה ש"קאלה" מביאים לחנויות שלהן, אבל לא ממש מדבר אליי. אחד הדברים שכן הלהיבו אותי זה ריבוי הנשים שמשתמשות בשמשייה כהגנה מפני השמש. מאוד קינאתי בזה שאצלם זוהי נורמה ולא מרגישים מוזרים כשהולכים בקיץ עם מטריה באמצע הרחוב. יש להן מבחר די עצום של שמשיות בחנויות, אבל על זה, כנראה, בפוסט הבא.

Picture 035 ממש שנינו יחד תחת מטריה אחת. הבחור אפילו אוחז בשמשייה

רחוק מהכל היה לי הרבה זמן לחשוב על כל מיני דברים, גם על אופנה ועל מקומה בחיי. אני מאוד אוהבת את הבלוג שלי ותמיד שמחה לשתף במחשבות שלי, אבל לא בטוחה שיש לי תמיד כח להלהיב אתכם, הקוראים שלי באאוטפיטים מרשימים. לפעמים בא לי ג'ינס וטי שירט, כמו שקרה לי בסין. מזג האוויר הנעים שם מאפשר ללכת עם ג'ינס בקיץ וזה גרם לי להתגעגע לדרך הפשוטה והנוחה הזאת להתלבש. אל תדאגו, ברגע שדרכתי בחזרה בעיר לחות, המחשבות הרומנטיות לגבי הג'ינס התעופפו רחוק ולא יחזרו לפני אוקטובר, לפחות.

Picture 014 הלבוש הסיני שלי כולל: ג'ינס מזרה, חולצה פול&בר, סנדלים מקינג ג'ורג' ותיק ממנגו.

תגובות

  1. מה לעשות, בגדים תמיד נראים יותר טוב על פטיט מאשר על 'רוּלות'.
    ונראה לי בריא להתנתק מידי פעם מהכל, גם מהצורך להתלבש לכבוד הבלוג. הרי החיים שלך היו פה קודם, לא הבלוג..

    השבמחק
  2. איזה כיף!! נסעת לסין לטייל?

    השבמחק
  3. לתמר - לא התלבשתי אף פעם בשביל הבלוג, אני מתלבשת למען עצמי בלבד. אבל בגלל שבארץ חם לא הכל אפשר ללבוש פה, זאת התחושה שחזרתי איתה. בחורף אחזור לג'ינס, זה בטוח.

    noa - נסעתי לטייל ולבקר. תודה!

    השבמחק
  4. היי ספי,

    איזה גיף שיצא לך לבקר בסין!
    אני רוצה רק להוסיף מדעתי האישית ונסיוני בקשר לסיניות. אני לומדת עם הרבה סינים ובשנה הראשונה שלי גרתי עם הרבה מהם במעונות. בעצם לא רק סיניים אלא בכלל מהמזרח הרחוק, אבל בעיקר סיניים.
    את צודקת בקשר לזה שהכל מתאים להן כי הן פטיט. אני גם שמה לב שהן תמיד מקפידות על בגדים נקיים ומגוהצים למשעי שזה משהו שמאד חסר לי בארץ למשל. בקשר לטרנדים, אני חושבת שמה שאמרת לא מדוייק. הן מאד, אבל מאד מעודכנות. הן אולי לא מתלבשות כקורבנות אופנה אבל תמיד עם קריצה וקשר לאופנה ההטרנדים הנוכחיים.
    והקטע הכי חזק אצלם (גם אצל הגברים) הוא המותגים. הם חולי מותגים ואשפי הרכישות יד שניה באיביי של מוצרים של מותגי על. בדיוק אתמול נתקלתי בסופר בשלושה סטודנטים סיניים עם שקיות ענק של לואי וויטון מלאות בדברים חדשים. אז אולי לא כולם יכולים לעמוד במחירים. השאר קונים יד שניה :-)

    בקשר למה שאמרת על הבלוג, אני מבינה אותך. הסיבה שאין לי בלוג היא שאין לי סבלנות להתלבש "יפה" כל יום. אני צריכה להיות במשרד וכמה פעמים בשבוע בחדר כושר והרבה פעמים הפרקטיות גוברת על הנטיה האופנתית. מה גם שאין פה ממש קיץ וזה מבאס ללבוש תמיד חולצות ארוכות (והרבה ג'ינס! :-)).
    שיעבור החצי השני של הקיץ בקלות! (אני כבר מחכה בכליון עיניים לביקור שלי בראש השנה...)

    השבמחק
  5. למיס סקוטלנד - יש הבדל גדול בין הסיניות באירופה לבין הסיניות המקומיות, כניראה גם באמצעים שעומדים לרשותןלקניית בגדים. לכן אין, לדעתי, ממש דרך להשוות. אני התבוננתי באנשים פשוטים מהרחוב, בעיר לא הכי גדולה בסין. זה מה שגיליתי.
    ולגבי להתלבש יפה - אני כל יום מתלבשת יפה, לפחות בעיני, גם לחדר כושר. כך שזה לא קשור לבלוג. להתלבש יפה זו דרך חיים. אני אף פעם לא מתלבשת לא יפה. מה הטעם לצאת מהבית כשלא לבושים יפה, הרי זה מה שעוהש לפעמיפ מצב רוח טוה. ללבוש ג'ינס - זה גם יפה, אבל פחות מיוחד. זו הייתה כוונתי , בכל מקרה. אני גם אף פעם לא מבינה את העניין של הפרקטיות וכיצד זה מנוגד ללהתלבש יפה. בעייני, אין שום דבר שמונע מהפרקטי להיות יפה.

    תודה על התגובה הארוכה והמושקעת, זה תמיד מפתח את הדיון ותורם לבלוג.
    נשיקות.

    השבמחק
  6. שני דברים

    - אפילו מהתמונות שהעלת ישבפירוש קשר ברור לאופנה עכשווית. אגב הסטודנטים שמגיעים לכאן הם לא בהכרח בעלי אמצעים.

    - לגבי לבוש יומיומי, לכן שמתי את יפה במרכאות כפולות. אין שום מצב שאני יוצאת מהבית לא לבושה יפה ובטח ובטח נקי ומסודר. אבל לא תמיד אני יכולה להתלבש כמו שבא לי. לפעמים בא לי להתלבש יותר מתוחכם, אבל בגלל שיש לי כושר בערב ואני צריכה עוד לצעוד הביתה לא מקולחת אחרי זה כחצי שעה (כי פה הולכים הרבה ובקושי נוהגים) אז אני לןקחת את זה בחשבון ולובשת משהו מתאים. אבל המשהו המתאים הזה לא תמיד מתאים להצגה לאנשים אחרים קבל עם ואינטרנט מהסיבה הפשוטה שזה לא מספיק מעניין.

    השבמחק
  7. וואו סין נראית אחלה מקום
    מקווה שתרחיבי קצת בנושא בפוסטים הבאים

    החולצה שאת לובשת מהממת (לא ידעתי שיש דברים כל כך יפים בפול אנד בר :O תמיד אני נכנסת לשם ומתאכזבת מהמחירים המופרזים על בגדים בעיצובים די מעפנים) אבל את שאר הלבוש והשילוב לא כל כך אהבתי

    ואיזה אדיר היה אם היו יכולים ללכת עם שמשייה בישראל במקום לתמרן בין צידי הרחוב במטרה לתפוס קצת צל

    השבמחק
  8. תהיתי באמת לאן נעלמת :) ספרי חוויות ובעיקר, עשית שופינג?

    השבמחק
  9. וואו אחלה תמונות!
    והאאוטפיט שלך מקסים!

    השבמחק
  10. אהבתי את הצילומים, הם ממש מצליחים לקלוט את האוירה ברחוב ( ככה לפחות נראה לי)

    השבמחק
  11. מותק, מאוד יפה לך ג'ינס וטישרט..אהבתי...

    השבמחק
  12. תהיתי לאן נעלמת...
    טוב לדעת ש"נעלמת" לצורך מילוי מצברים והנאה :)
    מקווה שנהנת, ושעשית שופינג ומצאת פריטים מיוחדים.

    אהבתי את התמונה של הנערה עם הגופית פסים והמכנסון, פשוט אבל מדליק.

    השבמחק
  13. כן,האאוטפיט סבבה לגמרי.
    חשבתי שזנחת אותנו לטובת הבלוג החדש שלך וחדר הכושר....
    מחכה לפוסטים נוספים על סין.

    השבמחק
  14. איזה כיף לך חופשה בסין ככה.
    גם אני רוצה!!!
    מחכה כבר לפוסט של השימשיות, אני כל כך אוהבת שמשיות, כשאמא שלי הייתה בסין היא חזרה משם עם שמשיית תחרה מדהימה, שכמובן השתמשנו בה רק בפורים, ונגוזה בשלב מסוים, רק השד יודע לאן. חבל, הייתי הולכת עם שמשית תחרה, זה כל כך שיקי!!

    השבמחק
  15. איזה יופי שחזרת, תמיד נחמד לנקות קצת את הראש.

    התמונות יצאו מקסימות, ואת נראית בהן מקסים ורואים שנהנית :)

    השבמחק
  16. וואו
    סין נראת ממש כיף.
    את נראת מצוין (:

    השבמחק
  17. היי ספי
    נסיתי להגיב לך כבר יומיים, אך לא הצלחתי,היו לי בעיות מעצבנות במחשב
    לא חשוב
    רציתי להגיד לך שאת בלוגרית הכי נפלא, כותבת כזה מושלם, מעניינת מאוד.
    מישהי עם סגנון ייחודי מאוד ומושך
    אהבתי כל כך את הסגנון שלך
    אפשר להגיד שאני מכורה כבדה של הבלוג שלך ובזכותך התפתיתי לפתוח בלוג משלי שאגב קוראים לו
    "the blog of karin gorelick"
    ו...אני חושבת שאת יפה מאוד, יש לך מראה כזו בובתי
    מחכה לפוסט מהיר וארוך
    :-)

    השבמחק
  18. תגובה זו הוסרה על ידי המחבר.

    השבמחק
  19. אני בשוק מהתגובות!
    מה בדיוק מקסים ומדהים במה שהיא לובשת?
    לא רואה שום דבר מעניין לא בבחורה ולא בלבוש.
    זה בלוג אופנה?
    לא נראה כי לבחורה יש קשר כלשהו למושג...

    השבמחק

הוסף רשומת תגובה

זה המקום לתגובות שלכם, תודה!