אז מה לובשים לעבודה?

השבוע, לפני מותו הטראגי של דודו טופז, הייתה פרשה אחרת שהתפרסמה בגלובס והסעירה את פעילי המדיה החברתית ובעיקר את ברנז’ת השיווק והפרסום. מדובר בפיטוריה של סביון בר- סבר, סמנכ”לית השיווק של קוקה קולה. אומרים כי היא נשלחה לחופשה של שנה, או פוטרה בגלל הופעתה במגזין “ליידי גלובס”. חלק מהביקרות שהוטחה בה, לפי העתונות, היא שמלבד דבריה שלא מצאו חן בעיני ראשי החברה, גם הופעתה בחצאית קצרה נתפסה כלא הולמת.

maia-sohaf_550

התמונה מתוך גלובס

אני חייבת לציין שאני מקווה שהסיבות לפיטוריה הן מהותיות יותר מעניין הלבוש שבו הצטלמה לכתבה וכל עניין הביקורת שקיבלה על הלבוש הוא ספין עיתונאי בלבד, אבל אם כבר התעורר שיח בנושא, אז למה לא לדון בזה? אז מה כן מכובד ללבוש לעבודה? מה כן הוא הלבוש המתאים לנו הנשים? האם הגברים הם אלה שמכתיבים אותו? האם להראות מושכת בעבודה זה נכון או לא?

כמה אנשים טובים הקימו פרוייקט מיוחד לעניין הזה שנקרא dressed to work, כאשר במסגרתו ביקשו מחברותיהן בטוויטר ובפייסבוק לשלוח תמונות שלהן בעבודה והתמונות מתפרסמות בטאמבלר של הפעילות.. יש לזה גם קבוצה בפייסבוק. הקבוצה גם בוחנת את הנושא ומעלה אותו לדיון.

הדיון הזה לא היה אף פעם רלונטי ממש עבורי מאחר ועבדתי במשרדי פרסום שבהם לא מונהגים חוקי לבוש נוקשים, אלא אם כן אתם עובדים עם דון דרייפר, ובימים אלה אני עובדת בבית, אבל רבות הן הנשים שנוהגות להתלבש לעבודה סוג של “מדי עבודה”, אני מתכוונת לעורכות דין, רואות חשבון ואחרות שנשמעות לקוד לבוש נקשה. האם זה מגביל את נשיות שלנו? האם זה עוצר או מפריע ליכולת הביטוי העצמי שלנו להיות מורגשת? אני מניחה שבכל מצב ניתן להביא את הרוח שלנו לאופן הלבוש, אבל מה אתן חושבות?

נושא נוסף שזכה לעניין רב השבוע, והפעם בארצות הברית, הוא הופעתה במכנסיים קצרים של מישל אובמה, הליידי הראשונה, בטיול לגראנד קניון וירידתה מהמטוס הנשיאותי חשופת רגליים. סגנון הלבוש הפחות רשמי של מישל אובמה סוקר כבר רבות באמצעי המדיה האמריקאיים, אבל הפעם יד סיכוי שזה יותר חשוף ממה שהאמריקאים רגילים לראות. בוידאו המצורף תמצאו קצת פרטים על האירוע ופרשנויות. השאלות שנשאלות הן, האם הלבוש משחק תפקיד כה חשוב? והאם הנשיאות והתפקיד הוא משהו שמכתיב את החוקים, או שמא מי שמקבל את התפקיד יכול לקבוע אותם, או פשוט השאלה הקלה ביותר, האם השורטס הולמים את הפירסט ליידי?

תגובות

  1. הלבוש שלי לעבודה באמת כבר עובר כל גבול.. כל אחד צריך איזה הורה בבית שיכוון אותו עם אמירות מהסוג:

    Young lady, you're not leaving my house dressed like that!

    השבמחק
  2. אני לפעמים מגיעה לעבודה עם חצאית ואני מרגישה ממש מוטרדת מינית מכל המבטים של הגברברים באיזור. אי אפשר לחשוף טיפת עור בימינו בלי שינעצו בך מבטים! ועוד משהו שמציק לי זה שאני שונאת ללבוש חזיות ואני באה עם גופיית ספורט אבל יש מזגן ממש מקפיא ו.....ואז גם כולם מסתכלים וזה ממש מעצבן!

    השבמחק
  3. טוב, גרייט מיינדס טינק אלייק. גם אנחנו נגענו בעניין קוד הלבוש הישראלי בעבודה, אם יש חיה כזו בכלל.
    http://hagarconniere.blogspot.com/2009/08/blog-post_21.html

    השבמחק
  4. Liat - תודה רבה על התגובה, חבל שלא תיארת מזה בדיוק כי לא נדמע לי שזה יכול להיות כזה נורא.

    hello kitty - זה באמת נשמע די זוועה, אבל כבר אמרתי לך לא פעם שזה לא אמור להזיז לך. תשומת לב מוגזמת לבגדים היא משהו שמטריד, אבל אין מה לעשות, יופי מושך אש.. :)

    הגרסונייר - קראתי אצלכם ואני ממליצה לכן להיכנס ולשלוח את הגברים שלכן, יש הרבה מה ללמוד.
    וגם הזכרת לי את המדור בוואלה אופנה: המשרד שבה השתתפנו -
    http://fashion.walla.co.il/?w=/2131/1273908

    השבמחק
  5. סוף סוף מישהו הרים את הכפפה. עניין ה"חיים האמיתיים" כאילו לא תמיד נגע לעולם האופנה, מי יכול לבוא לבוא לעבודה משרדית כאילו יצא כרגע ממגזין...? למזלי בעבודה שלי הבוסית מג'וננת אז אני באה על פי החשק לחלוטין, אבל הלימודים למשל... איך אנהל ישיבות הפקה כשהצוות מנחש אם אני עם חזיה או לא..? אני קוראת לשגשוג המבטים המפשיטים מצידנו הנשים, אולי זה ילמד אותם :)

    השבמחק
  6. ללבוש מה שרוצים!! אני כבר הגעתי עם פיג'מה ובלי חזייה למשרד...

    השבמחק
  7. אכן נושא מעניין לדיון..
    מוזמנת להכנס לפוסט שלי על הסדרה DAMAGES שמתרחשת ברובה בשעות העבודה
    ולדעתי הם הצליחו לסגנן שם תלבושות מוקפדות ומעניינות עד כמה שמשרד עורכי דין יכול לאפשר כאלה.
    http://stylelists.blogspot.com/2009/08/blog-post_23.html

    השבמחק
  8. הלבוש מאוד משפיע, גם אם אין קוד לבוש במשרד. גם אני וגם חבר שלי עובדים בהייטק, אבל כל אחד מאיתנו מתלבש שונה. אצלו במשרד כולם באים במכנס קצר לטישירט. אצלנו אין גברים בקצר.
    האמת שגם ההתייחסות אליך היא שונה. יצא שבמקרה היתה לי פגישה עם לקוחות ובאותו יום נעלתי נעל שטוחה ולבשתי ג'ינס וטישירט. חשבו שאני נמצאת במשרד במסגרת פרוייקט ילדי עובדים.
    מצד שני, כשבאתי מחוייט היחס כלפיי היה הרבה יותר רציני ומקצועי.

    אין מה לעשות, ללבוש יש השפעה על איך תופסת אותך הסביבה. גם במשרד.

    ואני לא רוצה להתחיל בכלל לדבר על מחשופים... למרות ששמתי לב שהבוהים יבהו בין אם את חשופה ובין אם לא.

    השבמחק
  9. אני משוכנעת שבשקשר לסמנכלית שיווק של קוקה קולה, זה בעיקר בשביל הפירסום והספין התקשורתי... כי אם למשל הלבוש באמת לא הולם, אפשר להעיר, אבל לפטר?!
    נראה לי מוגזם.

    ו...אחלה נושא :)

    השבמחק
  10. אני לא יודעת איך זה אצל רוב הנשים, אני לובשת לעבודה מה שמתחשק לי, בלי חוקים, בלי מסגרות ובלי מבטים. היות ואנחנו משרד של כמעט ורק נשים, ייתכן שבגלל זה נוח לי לבוא עם שורטס או חולצות טיפה שקופות. בגדול כל מערכת שמצולמת בבלוג שלי, עברה יום עבודה במשרד (הצלמת שלי עובדת איתי, כך שהכי קל לנו לצלם ישר אחרי העבודה...) אולי מינוס העקבים שיש גבול לכמה שעות אני יכולה להדס עליהם... :)
    אני מאמינה שהדיון סביב הרגליים של מישל התנפח יתר על המידה באופן לא הגיוני ומוגזם בעליל. אלוהים, תעזבו את האישה המסכנה!!

    השבמחק
  11. נתקלתי בתופעה הזאת לא מזמן, כשהתחלתי לעבוד במשרד כלשהו ובימים הראשונים הרגשתי חופשיה ללבוש מה שמתחשק, עם שורטס, גופייה וסנדלים. ואז התחלתי להפנים שאנשים מרימים גבה, אז ויתרתי והתחלתי לבוא עם ג'ינס ארוכים, נעליים סגורות וחולצות עם שרוולים.
    אמנם היה לי חם, אבל המבטים הפסיקו.. (:

    השבמחק
  12. בילי - יקירתי, תודה רבה על תגובה. לצערי, נראה כי שום דבר לא ילמד אותם. זה פשוט חוסר נימוס וחוסר תרבות להתייחס באופן יוצא קופן למה שאנחנו לובשות ולנעוץ מבטים.

    קלבה- את ממש צודקת לגבי מהשרוצים והכל, אבל לי פיגקמה אף פעם לא תגרום להרגיש נוח במשרד. חוץ מזה בשביל מה אנחנו קונים בגדים אם לא בשביל להתלבש לעבודה.

    יפית כדורי - תודה רבה על הלינק, אחלה פוסט והן באמת לבושות כמו משהו שאני הייתי רוצה ללבוש אם חס ושלום הייתי בוחרת להיות עורכת דין.

    keren - תודה על התגובה ואני מאמינה שאת צודקת שבאמת צריך להתלבש לעבודה יפה והולם, כי אין מה לעשות שופטים אותנו על פי המראה החיצוני ולפעמים הרושם הראשוני חשוב גם כן. ולגבי הבוהים, זה באמת לא משנה מה לובשים, פשוט יש אנשים כאלה, זה קצת חבל כי זה מעלים אצל חלק מהבנות את הרצון להתלבש כמו שהן באמת היו רוצות.

    Galit - Lynn Stiklaro - אני מקווה שמה שאת חושבת זו האמת. באמת ניראה לי מוגזם לפר בגלל עניין כל כך חיצוני ולא מעמיק. תודה!

    פטיט לולו - זה באמת כיף לעבוד במקום שמאפשר ללבוש הכל ולהרגיש נח. הבגדים בבלוג שלך לא רק מתאימים לעבודה, אלא גם עושים מצב רוח טוב וזה לא פחות חשוב. ולגבי מישל, היא מגניבה ומשנה את כל תפיסת האופנה בבית הלבן. שידברו האמריקאים השמרנים, היא מגניבה.

    מורן - תודה על התגובה וחבל לי לשמוע שאת לא יכולה ללבוש מה שבא לך. אבל העיקר שאת מרגישה נוח בלי המבטים המעיקים. הלוואי ואנשים היו מכבדים את האחר ולא מסתכלים במבטים שגורמים לאי נוחות, אבל גם לבוש הולם למשרד זה דבר שיכול לתרום לכל עניין שביעות הרצון בעבודה...


    תודה לכל מי ששיתף אותי בהרגלי הלבוש שלו לעבודה, שיהיה לכולם המשך שבוע מעולה!

    השבמחק
  13. גם אני קראתי בעיתון על כל הסיפור מסביב למכנסיים הקצרים של מישל אובמה. לי אישית יותר הפריע המראה המוזנח שלה מאשר האורך של המכנסיים.
    בכל מקרה כל עניין הלבוש לעבודה הוא אכן נושא בעייתי. אני בד"כ עובדת במלצרות ואז זה מדים, פעם עבדתי בסנוקר בעיר ואז כל עניין הבגדים היה משמעותי מבחינת המקום ויצר כמה בעיות.. אפשר לחפור על זה שעות, אבל בסופו של דבר בגדים משקפים הרבה, גם
    אם זה רק בעיני הסביבה אז אני בד"כ מוותרת, ושמחה על העניין שאני כבר לא במסגרות חרדיות ויש לי חופש יחסי בנושא הזה.

    השבמחק
  14. זאת בת דודה שלי!

    השבמחק
  15. SARA - אני באמת שמחה שאת כבר לא במזגר תחרדית ויש לך חופש יחסי ללבוש מה שבא לך. זה ברור שלכל מקום יש לבוש שהולם אותו. תודה על התגובה.
    ובקשר למישל אובמה, אני לא חושבת שזה מראה מוזנח, זה מה שנחשב אצל האמריקאים בגדי טיולים. היא באמת לא עשתה את הבחירה ההכי טובה שלה הפעם.

    מאי - זה מגניב!

    השבמחק

הוסף רשומת תגובה

זה המקום לתגובות שלכם, תודה!