חג הסתיו

IMG_0543

בחג הזה הכל ניראה לי קצת שונה. לא זוכרת שבשנים הקודמות חיכיתי לסתיו כל כך כמו השנה והחג הזה מסמל בשבילי את תחילתו. לא יודעת אם זה בגלל הקיץ החם במיוחד או השיעמום הרגיל של החיים והרצון שחילופי העונות יביאו ריגוש כלשהו, או כי בסתיו הזה אני מרגישה שיהיה בו שינוי, בעיקר עבורי.

בתחום אופנה, אני בנתיים עומדת בציפיות הסתוויות  שלי, לא קונה הרבה, מנסה ליצור ממה שיש בעזרת אמא שלי, שעוזרת לי בזה מאוד. לא רק שהכישרון שלה מאפשר לי להתחדש בפריטים חדשים ללא הוצאה גדולה מדי, אלא גם להרגיש שביצירה יש אושר גדול יותר מברכישה. בסופו של דבר תחושת הקניין אולי דומה, אבל התהליך הרבה יותר מתגמל ומרגש.

גם את השמלה התכולה הזאת אמא שלי תפרה בשבילי. היא מעוצבת בקווים גיאומטריים פשוטים ורק החגורה מעניקה לא את מה שדרוש כדי להפוך אותה לשמלה מחמיאה שמראה את קווי המיתאר של הגוף. האסימטריה שלה, מדגישה את הייחוד שלה והנפילה החופשית של הבד בצבע תכלת מאפרשת לי להרגיש בה נינוחה וגם מיוחדת. אפילו הפכתי את השמלה הזאת לשמלת ראיונות העבודה והאודישנים שלי.  גם לאמא שלי יש שמלה כזאת, אבל היא תפורה מבד עם הדפס בצבעים של סגול. כאשר ראיתי את השמלה על אמא שלי, מיד ידעתי שאני רוצה אחת כזאת בשבילי וידעתי שזה יהיה בתכלת, כי מעולם לא הייתה לי שמלה בצבע הזה.  שיטוט קצר בנחלת בנימין הביא לידי את הבד במושלם ובמהלך יום שבת אחד היא הייתה מוכנה.

אני יודעת שלא כולם יכולים  להכין את הבגדים שלהם בעצמם, הרי דרושים משאבים, זמן, כלים וידע, אבל מי שיש לו במשפחה מישהו      שיודע, או יש ביכולתו ללמד אתכם, זה שווה את זה. כי מעבר לחיסכון הדי מובן ברכישת בגדים יש משהו מרגש ביצירה משותפת ומשהו שמחזיר אותנו אחורה בזמן. לפני כמה זמן פלורה כתבה על תפירה ביתית בסגנון, יש שם עצות והמון מידע מועיל למי שמעוניין.

IMG_0542 

IMG_0546 

IMG_0548

בתמונות: שמלה שאמא תפרה, סנדלים מקינג ג’ורג’, תיק מזרה, שרשרת זהב מתנה מאמא שלי לחג ושרשרת ינשוף משוק הכרמל ב-10 שקלים בלבד, זו מתנת החג שלי לעצמי :).

אמא צילמה אותי בגינת הקקטוסים בחצר ביתם של ההורים שלי בפתח-תיקווה. מסתבר שיש להם שכן גנן שמת על קקטוסים ואחראי לגינון בבחצר המשותפת לארבעה בניינים. הקקטוס הגבוה הזה מושך תמיד את תשומת ליבי כאשר אני מגיעה לאיזור, והאמת היא שלא היה לי מושג כמה הוא גבוה עד שנעמדתי לצידו לצילום הזה, ממש לפני שנסענו לסתבא שלי בבאר שבע אתמול.

ובדרך לבאר שבע ראיתי עננים ואהבתי אותם מאוד. השמיים לא היו בצבע הזה, הם היו כחולים. אבל כל כך רציתי לתת להם גוון של סתיו שלא עמדתי בפיתוי לעוות את הצבעים של התמונות. מתי הם כבר יהיו כאלה?!

IMG_0551

IMG_0552

IMG_0555

תגובות

  1. אני נורא מזדהה איתך. בשנים הקודמות סלדתי כל מה שקשור בחורף, הייתי מוכנה שהקיץ ימשך לעד.
    בקיץ הזה סבלתי ממש, נדמה לי שהיה חם ולח מתמיד והשילוב של זה עם החיים בדירה ללא מזגן גרמה לי לתעב את העונה הזו לחלוטין.
    מחכה יחד איתך לסתיו.

    השבמחק
  2. אני מאוהבת בתקופה הזו של השנה,
    מרגיש קצת כמו באירופה.

    יופי של תמונות,
    ואמא שלך מעצבת מהממת.

    תזכי רק לשינויים נעימים!


    נשיקות

    השבמחק
  3. הלוקיישן מדהים.
    השמלה גם.
    אחרי שקראתי "לא עמדתי בפיתוי לעוות את הצבעים"
    דעתי נחתה על - אוהבת.

    אולי זה כבר קרה....מה לגבי לצלם את אמא?
    ולגבי אירופה....כמעט....רק בלי כל המג'נטה.

    השבמחק
  4. השמלה משגעת.
    גם אני בענייני תפירות וכאלה, אבל חוסר הזמן טיפה עוצר בעדי. בינתיים הספקתי לתפור כמה תיקים, ארנקים, שמלה אחת ובעיקר קיצורי מכנסיים לאמא הגמדה... (:

    אני כבר מאמצע אוגוסט בקטע של סתיו-חורף. הגשם הראשון העלה בי כזה חיוך גדול! כיף שזה מתקרב. במיוחד כשנראה שהולך להיות חורף גשום וממלא כינרות. (:

    השבמחק
  5. מסתבר שאמא לא רק יודעת לתפור, אלה גם לצלם ;)
    והשמלה... אני אוהבת את הצבע והגזרה והסיבוב של הכתפיות.
    נהדרת!

    ואין על הגוון של התמונות הזה, אפשר להריח דרכן את הסתיו.

    השבמחק
  6. Crazygal - יקירתי, איך בלי מזגן, איך? זה לא אפשרי. שהסתיו יבוא מהר והוא ניראה לי כבר מקשיב לנו.

    Shani - מרגיש כמו באירופה רק בתמונות, עדיין לא מספיק קריר. תודה רבה.

    מורן - אני שמחה שאת בענייני תפירה כי זה די מגניב. לא נורא שאין זמן, כדאי לעשות את זה כשיש זמן. אני בטוחה שיצא לך מהמם. ולגבי הגשם הזהז כולם מתלהבים ממנו, עדיין לא ראיתי אות והשנה, אז לא ממש התרגשתי.. מחכה.

    mirit - כדי לצלם את אמא היא צריכה להסכים, אני חושבת על זה דווקא כבר הרבה זמן. שמחה שאהבת ואיזה כיף שאת באירופה ויכולה לראות את זה ממש. תודה רבה על התגובה.

    Galit - Lynn Stiklaro - אני אמסור לאמא. תודה רבה!הצבע של התמונות באמת נורא יפה, אך איני מרבה לעשו תאת השינויים האלה בדרך כלל.

    השבמחק
  7. השמלה ממש יפה, איזה כיף לך שיש לך מעצבת אופנה צמודה :)

    השבמחק
  8. איזה שמלה יפיפה! אמא שלך ממש מוכשרת ויש לה גם סגנון משגע.

    השבמחק
  9. סליחה על הפרסום אבל זה נראה לי מתאים-

    ביום שבת 26/9 בשעה 16:00 תתקיים מכירה של בגדים חדשים של אמריקן אפרל, במחירים מצחיקים (חצי ושליש מחיר!), רחוב העבודה 31 קומת קרקע כניסה דרך המרפסת.

    ד"א - אחלה נעליים..

    השבמחק
  10. סליחה, רחוק בעלי המלאכה 31...

    השבמחק
  11. standing ovation - תודה , יקירתי.

    לאנונימיים- תודה רבה והפרסום זה בסדר, אבל רק היום!!!

    השבמחק
  12. מאוד פסטורלי וסתווי, הפאלוס הענק הזה שהצטלמת לידו.

    השבמחק
  13. היי ספי

    מעבר לכך שהשמלה באמת מאוד יפה והתמונות משובחות מן הרגיל (בכלל...שדרגת בזמן האחרון או שנדמה לי?) רציתי לדבר בנימה יותר אישית.

    לא הגבתי לפוסט שכתבת בנוגע לחוסר ריגוש בבלוגוספירה; זו נקודת חולשה אצלי. כל חיי כתבתי לאינספור אאוטלטיי תקשורת ואני מתגאה ביכולתי להצחיק ולהעלות את מחשבותיי על הדף(דפן) אבל ב-MODANA הדבר לא מתאפשר, מהסיבות שפרטתי בפוסט מאותו יום. זה לא היה אישי נגדך, פשוט רציתי להתייחס לזה, משום שקיבלתי תגובות (אף מחברים קרובים) בסגנון- למה את לא מראה את האישיות שלך?; למה את רק שמה תמונה?
    מהבלוג שלי אכן עולה תמונה עגומה של ילדה שכל חייה הן הרכישות שלה, ומדי פעם גם החתול שלה. עצוב לי על כך וחשבתי על זה לא פעם.


    טוב, חפרתי- הנקודה היא שאני נהנית מהבלוג שלך, וצר לי שאת לא נהנית משלי (אובר דרמטי משהו... זה יצא לא נכון. את מבינה למה אני מתכוונת).

    השבמחק
  14. קותל - תודה רבה! אכן סתווי הוא הקקטוס הענק. קצת דוקר אבל...

    Dana (MODAna) - יקירתי, תודה רבה על התגובה.
    אני חייבת לציין כמה דברים. תמיד חשבתי ששי בך יותר מהבגדים והתמונה, זה משהו שמרגשיים כשקוראים אצלך ובכלל לא התכוונתי שמישהו יקח את נושא הפוסט באופן אישי ואת בכלל לא משעממת אותי ואני נהנת לקרוא אותך. זה היה רק משהו באווירה של בלוגוספירת האופנה בארץ שיש בה משהו נורא מיינסטרימי ולא בועט בניגוד לבלוגים בחו"ל. פה הכל כזה כמעט ברנז'אי, קשה להסביר. אבל את רואה מי הן הבלוגריות ה"מובילות" שמופיעות בעיתונים בדרך כלל, שום הבדל בינן לבין מגזינים, לפחות לדעתי.
    אני תמיד אבוא לקרוא אצלך ואת לא צריכה להוכיח לאף אחד שאת יותר מהבגדים, שיחשבו מה שהם רוצים. מי שאוהב אותך יודע.

    השבמחק
  15. בד"כ אני טיפוס של חורף תה ועוגיות אבל הפעם מתחשק לי להישאר בקיץ או לפחות במן אביב. אבל מאז שבארצנו אין בדיוק אביב וסתיו וגם החורף לא הכי חורף, אין ממש ברירה אלא להישרף מהשמש רב השנה ככה שכשכבר בא משב רוח צונן צריך להתרצות [: ניחא, אני לא מוכנה להשאיר מאחור את כל הצבעים האהובים והפרחים לקיץ הבא!

    התמונה עם הקקטוס הענק מאוד מגניבה!
    והשמלה שאמא שלך תפרה מחמיאה לך, בגזרה ובצבע. אני נוטה לאהוב תמונות שנלקחו ב"חצר האחורית" בנונשלנטיות, יש בזה משהו קסום, גם בצבעים בתמונה, (פוטושופ?)

    ולגבי העננים מהנסיעה בדרך לב"ש, יש לי סיפור ארוך בנושא הזה, ויצא לי לא מעט לשים אליהם לב בצורה די מוזרה ^ ^ יש בנוף המדברי דבר שמרגיע אותי מאוד [:

    בא לך להחליף קישורים?

    השבמחק
  16. loni - תודה רבה! את באמת בין היחידים שאני מכירה שלא רוצים שהקיץ יסתיים וזה מאוד מתוק. לגבי התמונות עשיתי להן רק גוון בצבע כתמתם בהיר בפיקאסה, לא משתמשת בפוטושופ בכלל לעריכת התמונות שלי.
    ברור שאשמח להחליף לינקים :)

    השבמחק
  17. השמלה מקסימה! היא נראית לגמרי קנוייה. ואני מתה על הצבע הכחול - אפור הזה.

    אמא שלי גם הייתה תופרת פעם, חבל שהיא הפסיקה...

    חוץ מזה התמונות למטה ממש יפות...

    השבמחק
  18. את יודעת באיזה מספר של קינג ג'ורג' החנות? או שאת יכולה להגיד לי איפה זה בערך? הנעליים האלה פשוט מדהימות! ואם הן לא היו יקרות אז בכלל מציאה

    השבמחק
  19. ספי, השמלה ממש מתוקה, ואהבתי את העיוות צבעים, למרות שאני חייבת לציין שלי אישית זה יותר מזכיר קיץ לוהט מאשר סתיו, אבל זה עדיין נראה טוב מאוד :)

    השבמחק
  20. ספי, אמא שלך ממש מפנקת אותך בכל השמלות היפות שהיא תופרת לך, איזה כיף!

    השבמחק
  21. נגה - תודה רבה! אולי כדאי לך לעודד את אמא שלך לתפור בשבילך שוב, זה נורא כיף.

    אנונימי - אני קניתי את הנעליים לפני כחודש בחנות נעליים בקינג ג'ורג' 10. אם איני טועה. זו חנות עם מלא נעליים בקופסאות על הרצפה וכל פעם יש שם מציאות שונות. שווה לעבור שם מדי פעם. הכל עולה דם עד 100-120 ש"ח בדרך כלל, בחורף, לעיתים קצת יותר יקר.

    אלינור - אחרי שקראתי את התגובה שלך, גם קצת ראיתי את מה שאת אומרת. למרות שאצלי בתודעה קיץ ישראלי זה משהו בוהק ולבן ובהיר מאוד. תודה רבה!

    Nina - תודה, דארלינג. כן לאמא שלי יש לעיתים התקפים של טוב לב:) האמת היא שלפעמים היא לא יודעת מה לתפור לעצמה ואז היא תופרת לי.

    השבמחק

הוסף רשומת תגובה

זה המקום לתגובות שלכם, תודה!