חלונות גבוהים

IMG_2652

תמיד חשבתי שדירה שמשקיפה על כיכר רבין זה שיא המגניבות מאחר ויש בכיכר הזאת איזו תל אביביות טובה, ישנה ומזוקקת וגם בגלל שיש את הבראסרי ממש ממול, שאין ספק שזו המסעדה הכי טובה באיזור. מעבר לחוסר הנוחות הזמנית במהלך אירועים המוניים בכיכר, אני מוצאת את זה מהמם למדיי להציץ מהחלון ולראות את הפסל של תומרקין. לא לדאוג, זו לא הדירה שלי, אבל אני אזכה לבקר בה מדי פעם.
IMG_2643

IMG_2645

IMG_2646

IMG_2649

IMG_2650

בתמונות: סוודר  עם כתפיים עומדות שאמא שלי סרגה בשנות ה-80, גופיה, ג’ינס ומגפונים: זארה
Untitled-2
וזה הסוודר על מי שהוא היה מיועד לה מראש, אמא שלי:
כן, היצור הפרוותי עם המשקפיים הענקיים זו אני. היצור החמוד בתכלת זה אחי הקטן. אני הייתי ממש מאוהבת בשמלה שלבשתי אז. היא הייתה יומיומית ולא חגיגית (כי בטעות אפשר לחשוב שבברה”מ לבשו שמלות רק לחגים, אבל לא, כמעט ולא לבשתי מכנסיים אז)  והיא הייתה עשוייה מבד כל כך נעים והיה לה את הצווארואן העגול החמוד שאני כל כך אוהבת. אני רוצה כזאת עכשיו.
זה מוזר לחשוב איך עברו כל כך הרבה שנים וקילומיטרים בין התמונה הזאת לבין התמונות שלי למעלה. לא משנה מה כולם אומרים לי יש רק זכרונות טובים משנות ה-80 המאוחרות בברית המועצות. יש לי הרבה תמונות מאז שבהן אני מופיעה עם משקפיים ענקיים, אבל הבגדים שלי תמיד נבחרו בקפידה. זה כיף לראות ולהיזכר. לא יכולה לומר שאני זוכרת את הרגע עצמו שבו התמונה צולמה. אני מניחה שהייתי אז בת 7 בערך, אבל את הסוודר הזה של אמא שלי אני לבשתי כבר פעם בניינטיז. בכל עשור יש לי מקום בשבילו. אני מניחה שאתם צריכים ללמוד מזה שיש פריטים שהם לנצח. מקווה שיש לכם כאלה, ואם לא, זה הזמן לחפש אחד כזה.

תגובות

  1. את כל כך דומה לאמא שלך! אהבתי את ההשוואה, נמגניב לראות את הסוודר פעם והיום :)

    השבמחק
  2. אני שמה לב שקצו של העשור הופך אותנו לנוסטלגיים..יפה לך נוסטלגי.
    באיזה גיל עלית ארצה?

    השבמחק
  3. סוודר מקסים
    כשראיתי אותו ישר היתה לי תחושה שהוא מרוסיה
    וזה גם גרם לי להצטער שלאמא שלי אין אחד בדיוק כזה
    אבל פעם הבאה שאני אבקר אצל ההורים אני בהחלט הולכת לנבור בכל הבגדים שעוד נשארו לאמא שלי מהשנים ההן (שם) :)

    השבמחק
  4. הסוודר הזה מדהים! גם אמא שלי סורגת ותמיד לפריטים האלו יש את החשיבות הגדולה ביותר עבורי. מלבד זה שהוא פשוט נהדר

    השבמחק
  5. התמונה האחרונה פשוט מעולה. את ואמא שלך באמת כל כך דומות.
    אני בדיוק חורשת בימים האחרונים על סוודר שאמא שלי סרגה וזה יותר מהנה לדעתי מכל רכישה חדשה.
    לי תמיד נראה רועש מדי לגור על כיכר רבין אבל מהתמונות האלה עושה רושם שמדובר בדירה בהחלט שווה.

    השבמחק
  6. הסוודר הזה מעולה!!

    השבמחק
  7. נורא יפה לראות את הסוודר אז והיום,בשני שילובים שונים לגמריי על שניי אנשים שונים
    את כל כך דומה לאמא שלך!
    היא נראת מאוד מוקפדת ומדוייקת בלבוש שלה

    פוסט מקסים

    השבמחק
  8. עכשיו אני מבינה סוף סוף את פשר ה"אמא תפרה לי" שיש לך אחת לפוסט-שניים - עלית מרוסיה!
    לא לחלוטין ברור לי איך פספסתי את זה, אבל בחיי שלא הייתי מנחשת.
    אמא שלך מוכשרת :)
    שאר הפוסט לעומת זאת, הצליח להעציב אותי רבות כי בימים אלה חזרתי לעסוק בדבר הנורא ביותר בעולם - לחפש דירה בת"א.

    השבמחק
  9. באמת נראית דירה שווה במיוחד, מקווה בשביל בעליה שהיא מצוידת בחלונות כפולים :) לחברה שלי היתה פעם דירה מעל הבראסרי, ובאמת חוץ מהכיף של לרדת למטה ולאכול אוכל טעים מתי שמתחשק, זה רק היה בעייתי בימי ההפגנות.
    מסכימה עם כולם שהסוודר מיוחד, והתמונה האחרונה פשוט עושה את כל הפוסט :) אני אגב גם בעד המשקפיים הגדולים...

    השבמחק
  10. או וואוו, את ואמא שלך דומות מאוד מאוד! זה מדהים (-:

    אהבתי את התמונות של הלפני ואחרי.

    ללא ספק הדירה הזו נראית נחשקת (אילו הייתה במיקום קצת פחות הומה אדם, רעש ואבק. שזו המחלה של העיר הזו)

    השבמחק
  11. ממש אהבתי את האאוטפיט הוא מקסים,
    הסוודר הזה מהמם !
    את שילבת אותו בצורה מצויינת ככה שיתבלט וימשוך תשומת לב.
    הדירה מושכת במיוחד, חוץ מבארועים המוניים בכיכר כמו שאמרת, שבזמן הזה כל ישראל בערך נמצאת שם.

    השבמחק
  12. היי ספי,

    אני קוראת את הבלוג ונהנית ממנו מאוד כבר כמה זמן והפעם הפוסט פשוט ריגש אותי ממש והייתי חייבת להגיב :)
    הסוודר, כמו שאמרו קודמיי, מקסים. השילוב של אדום עם השרוולים התפוחים הוא מאוד אלגנטי ואפילו אצילי במידה מסויימת. והתמונה של אמא שלך לובשת אותו, ממש מרגשת. היא ברוסיה, ואת מעל כיכר רבין. גם לי יש כמה פריטים שאמא שלי לבשה בצעירותה. ואיכשהוא הם באמת נשארים רלוונטיים תמיד. עשית לי חשק ללבוש אותם השבוע :)

    השבמחק
  13. איזה סוודר אדיר! אני מתה על דברים רוסיים- זה נשמע נורא, אבל את מבינה למה אני מתכוונת? סגנון מזרח אירופאי כזה. זה מדהים. ובקשר לת"א- את לא מבינה איך אני מתגעגעת!!!! אפילו שאני נהנית בירושלים, אין לת"א תחליף!!! מזל שאני חוזרת מדי פעם לבקר...
    אגב, אהבתי גם את הג'ינס.

    השבמחק
  14. היית ילדה הורסת ובא לי משקפיים כאלה עכשיו!!!

    השבמחק
  15. בובה, הסוודר הורס!!! ממש מרגש לראות אותו עלייך ועל אמא שלך :)
    התמונה האחרונה מקסימה ומרגשת! פוסט מקסים ביותר! שבוע מקסים :)

    השבמחק
  16. אוקיי, את זהה לאמא שלך!
    והסוודר מגניב ממש. לא מתמצאת בתל אביב- האם זו הדירה שהיית בה היום? כי אלו לא הבגדים שלבשת. או שאני לא זוכרת נכון? (מה שמאוד סביר)

    בכל אופן- מאוד אהבתי את השורה האחרונה של הפוסט. so true.

    השבמחק
  17. איזה נוף אורבני מגניב!
    זה אחד האזטרים הטובים בעיר.
    את באמת מאד דומה לאמא שלך. ואיזו מתוקה היית כשהיית קטנה, גם עם המשקפיים הענקיים חחח בד"כ את עם עדשות מגע?

    השבמחק
  18. standing ovation - שמחה שאהבת. אני כבר רגילה לשמוע שאני ואמא דומות, אבל תודה.

    לובה - כן, הנוסטלגיה לשנות השמונים קיימת אצלי כל הזמן ןאני מרגישה שהייתי קטנה מדי בעשור הזה ולא חוויתי אותו מספיק. עליתי בגיל 8. תודה!

    Toxicrose- הסוודר המיוחד הזה נעשה בידי אמא שלי בצורה כל כך מושלמת, כך שאני בטוחה שאין עוד כזה, אבל הסריגה זה באמת משהו מאוד רוסי. מקווה שתמצאי אצל אמא שלך משהו שווה.

    mizi the cat - אם אמא שלך סורגת, זה אומר שגם את יכולה להתהדר בפריטים יוחדיים. זה הכי כיף. שמחה שאהבת. תודה רבה!

    עפר - תודה רבה. התמונה האחרונה נסרקה במיוחד לכבוד חזרתו של הסוודר למלתחה שלי. אני כל הזמן מנסה להעביר בפוסטים שלי את כמה זה חמגניב וייחודי להכין משהו במו ידינו ואיך זה יותר מגניב מקניות טרנדיות.
    ולגבי הכיכר, רועש שם, אבל חלונות כפולים. חוץ מזה זה איזור הורס והדירה מהממת מאוד. נשיקות.

    TLV calling - תודה!

    blossombutton - תודה רבה, אמא שלי היא באמת מהממת ומוקפדת, למרות שהיום היא מתלבשת מאוד שונה. שמחה שאהבת.

    יוד - תודה רבה. אני המומה שלא ידעת. תודה על המחמאות לאמא ואני מקווה שתמצאי דירה בתל אביב במהרה. עכשיו זו לא תקופה כל קשה, למזלך.

    השבמחק
  19. אוקיי דבר ראשון את נראת מדהים!
    הסוודר הזה כל כך נדיר ויפה, אנשים יכולים רק לפנטז על אמא סורגת :)
    הוא הולך נהדר עם הג'ינס והמגפיים. גם לי יש אותם-כמה יפים ככה לא נוחים.

    השבמחק
  20. shelly - בדירה המדוברת אכן יש חלונות כפולים והכל בה מושלם, גם אחרי השיפוץ באיבן גבירול נעשה שם שימוש באספלט מיוחד שבולע רעש לבניית הכביש, כך ש אין יותר בעיה לגור מעל בראסרי, מניסיון. חברתי ליאת שעברה לשווייץ, הייתה גרה מול גן העיר ולא היה רועש כ כך.
    אני היתי רגילה למשקפיים גדולים מגיל 4, כך שזה לא ביג דיל. תודה רבה על המחמאות לסוודר.

    חן - תודה רבה. התמונה של הסוודר בשנות ה-80 תמיד הייתה תמונה אהובה עליי במיוחד. יש בה את כל העשור האבוד אופנתית כי הייתי קטנה וגם התגוררתי בברה"מ שלא היו בה אפשרויות אופנתיות נרחבות במיוחד. אבל הכל בסדר, האייטיז חזרו והעיר שלנו היא עיר כזאת, רועשת, התרגלנו :).

    Replica. - תודה רבה. זה היה לי ברור שהסוודר והגי'נס הזה ילכו מצויין. הם ידעו מה הם עושים באייטיז.

    דוקטור פינגוווין - תודה רבה על זה שהחלטת סוף, סוף להגיב ולשתף אותי. גם אני הרגשתי את מרחב הזמן דרך הפריט הזה. תמיד כיף ללבוש משהו מהעבר, זה מביא תמונות רחוקות להיות קרובות לרגע. תנצלי את המוד הזה ותלבשי משהו מהעבר.

    Elinor - תודה רבה! אני לגמרי מבינה את המשיכה לפריטים רוסיים. אני גם אוהבת מאוד דברים רוסים יפים שיש בהם משהו מיוחד ורחוק. תמיד תוכלי לחזור לתל אביב אם תרצי. תהני בירושלים, אולי להיות במקום אחר ממה שאוהבים מוציא יצירתיות. והג'ינס - כן הוא הפריט הכי אהוב עליי החורף. כל כך שמחה שקניתי אותו עוד באוגוסט, הרבה לפני שבכלל ידעתי מתי אוכל ללכת איתו.

    אנונימי ראשון - תודה רבה, הייתי הכי ילדה חננה שיש. המשקפיים האלה זה בטוח משהו שאפשר להשיג בחנויות וינטאג'. אז היו רק כאלה בחנות :(.

    טושיק - תודה רבה על התגובה ואני שמחה שאהבת.

    Dana (MODAna) - הי יקירתי, לא זו לא הדירה שהייתי בה אתמול, אבל הכל די באותו האיזור. אתמול לבשתי בגדים אחרים, סתם משהו שהייתי איתו בבית היה כיף לפגוש אותך בעיר הגדולה. מקווה שהביקור היה מהנה. נשיקות.

    !Ugly Jewelry - אמא שלי בטח כולה מתרגשת מזה שכולם אומרים שאנחנו דומות. היא מתה על זה. אני לא עם עדשות. יש לי פלוס ואני משתמשת במשקפיים כשצריך. אז הראייה שלי הייתה פחות טובה מהיום. תודה רבה.

    אנונימית אחרונה - תודה רבה! אני משחה לשמוע שוב שאוהבים את הסוודר הרוסי שלי. אני שמחה שאמא שלי כזאת כישרון והמגפיים האלה לא ממש לא נוחים, הם די בסדר ואפילו הסתובבתי אתים ימים שלמים בניו- יורק. הם גם קניה שאני מרוצה ממנה.

    השבמחק
  21. אני לא מצליחה להתגבר על התמונה האחרונה-כ"כ כ"כ אוהבת אותה.
    הסוודר כמובן מדהים!

    השבמחק
  22. היי :)
    מלבד הסוודר היפה גם הנעליים של אמא שלך ממש יפות..מעניין אם הן נשמרו כמו הסוודר?!

    השמלה הכל כך יפה שלך בילדותך מזכירה לי את כל השמלות שהיה לי קשה להפרד מהן כשעלינו ארצה.

    הג'ינס גם ניראה וינטג'..מונח עליך מושלם!
    :)

    השבמחק
  23. אתן ממש דומות!וואו.ואמא שלך נועלת סנדלים מ'קאלה' חחחחחח

    השבמחק
  24. התמונה בליווי מה שכתבת- אני בעצמי כמעט הרגשתי כאילו הייתי שם.
    הצלחת להעביר את תחושת הנוסטלגיה וההתרפקות על העבר בצורה נוגעת ללב.

    השבמחק
  25. יואו, הסוודר הזה פשוט מושלם. ברצינות, התאהבתי בו (;
    יש מצב אמא שלך מסדרת לי אחד כזה? XD

    השבמחק

הוסף רשומת תגובה

זה המקום לתגובות שלכם, תודה!