The Sketchbook Project - המלצות לביקור בברוקלין

כשהגעתי לניו יורק השנה ושאלתי את חבריי שגרים בויליאמסבורג מה כדאי לי לעשות, לירון סיפרה לי על הספריה. לא כל כך הצלחתי לדמיין במה מדובר, היא רק סיפרה שניתן להשאיל שם ספרים שיצרו אנשים אחרים. במשך כל הביקור חשבנו שאחנו חייבים לעבור שם ולראות במה מדובר, אבל איכשהו זה פשוט לא יצא. לא יצא עד היום האחרון בבוקר, ממש לפני הטיסה הכה לא מיוחלת חזרה לתל אביב.
אחרי ארוחת הבוקר במקום המקסים Bakeri החלטנו לקפוץ לקנות לי תיק, את תיק הגב שלי בחנות ה- pop up של Baggu. שזה בעצם סיפור נחמד כשלעצמו על איך מצאנו חנות פתוחה ללא נפש חיה בפנים ויכולנו לגנוב מה שבא לנו, מה שכמובן לא קרה. ולאחר שהבחורה שעובדת שם אמרה שהם לא פתוחים היום, אבל בעוד חצי שעה היא תתפנה לטפל בנו, החלטנו לצאת לסיבוב ופתאום נזכרנו שאנחנו נמצאים ברחוב של הספריה מדוברת.
וזה מה שמצאנו – The Sketchbook Project.
מדובר בספריה של סקטצ’בוקס אותם שלחו אנשים מכל העולם שבכל רגע נתון ניתן להשאיל ולקרוא, גם אם מי שזאת היצירה שלו נמצא מאוד רחוק. בכל שנה הספריה הזאת יוצאת לסיבוב הופעות ומתארחת בגלריות ומקומות שונים כדי להראות את הכישרון הזה לכמה שיותר אנשים. בעצם, כל אחד ואחד יכול להרשם לפרוייקט בעלות של   25$ ואז מקבלים מספר קטלוגי וחוברת ריקה חומה בדואר, בה ניתן לצייר,לכתוב, לקשקש ולהדביק מה שרוצים. כך תוכלו לזכות להציג את האמנות שלכם בלי צורך בגלריה, או באירוע מיוחד. כדי להשתתף צריך להרשם עד אוקטובר 2012 ואת הסקטצ’בוק המוכן צריך לשלוח בחזרה עד ינואר 2013 כדי לקחת חלק במסע של שנת 2013.
בעצם זה משונה לייצר אמנות שלא בכלים דיגיטליים ולשלוח לאנשהו בדואר עם בול כדי שאנשים יראו אותה, עברה המחשבה במוחי בעוד בחורה חמודה מספרת לנו על הפרוייקט, הרי בימינו קל מאוד להציג אמנות בבלוג, טאמבלר או אפילו אינסטגראם,אבל העיצוב של המקום, האופי הנוסטלגי והספרייתי, מעניקים את התחושה שזה הרבה יותר אמיתי כשהציור נמצא בתוך מחברת חומה, מאשר שזה בגלריה ווירטואלית בבלוג שלנו. בנוסף, יש משהו קסום בלשלוח את היצירה שלך אל הלא נודע. מי שממש יתגעגע יוכל ליצור לעצמו גרסה דיגיטלית של הסקטצ’בוק מראש, בתוספת מחיר.
06-IMG_4884
02-IMG_4878
01-IMG_4877
26-IMG_4907
11-IMG_4890
05-IMG_4882המקום הוא גם חנות לספרי אמנות, כרטיסי ברכה והמון קשקושים חמודים ודי מיוחדים שלא ראיתי במקום אחר, כמו ספר עם רעיונות למה לצייר בכל יום, בו דפים ריקים וכותרת שאמורה לתת השראה (הספר הצהוב).14-IMG_489409-IMG_4888 סקטצ’בוקס לדוגמא.13-IMG_489217-IMG_4898 16-IMG_4897
25-IMG_4906
וזה כמה סקטצ’בוקס שהצצנו בהם. כל מחברת שלקחת בידינו הייתה מסקרנת ומדהימה יותר מהשניה. הרגשתי סקרנות קיצונית להציץ לעולמות זרים. היה קשה ללכת משם.20-IMG_4901 19-IMG_4900 23-IMG_4904 24-IMG_4905 18-IMG_4899 21-IMG_4902עכשיו כשאני כותבת על זה, זה גורם לי להתגעגע לשם ולחשוב שזה די מיותר שלא גיליתי את המקום הזה קודם ואפילו גרוע עוד יותר כי ידעתי עליו ופשוט לא מצאתי זמן לעבור שם. אני לגמרי הולכת לקחת חלק בפרוייקט הזה ואני מקווה שהצלחתי לעורר בכם את החשק לכך גם כן. באתר של הפרוייקט תמצאו רשימה ארוכה של נושאים לפיהם ניתן ליצור יצירה קטנה במחברת חומה קטנה שתעניק לכם משהו מיוחד ובטח גם לאחרים.15-IMG_4896 12-IMG_489108-IMG_4887
המקום נמצא ברחוב האהוב עליי בויליאמסבורג - 103A North 3rd St,Brooklyn, NY 1121 – אם אתם בווילי, אתם חייבים ללכת לשם.
ברחוב הזה יש גם מספרה מהממת, ממש ליד הספריה, וביר גרדן כיפי ועל זה ועוד בפוסט המלצות שאני עובדת עליו.
27-IMG_4908 זה מה שרואים כשיוצאים מהספריה.
וזאת התמונה האחרונה מהנסיעה הזאת.
28-IMG_4912
אני אפסיק להתגעגע ואתחיל לחשוב על המסע הבא שאני עוד לא מדמיינת לאן הוא יהיה. תודה לסיוי ולירון על בוקר כיפי ולא רק אחד.

ספי

תגובות

  1. טיפ מעולה
    והפרויקט נראה מדהים!!
    (שוקלת להצטרף אליו... באוגוסט אני אבקר שם ואראה במה מדובר )

    השבמחק
  2. מדהים!
    ממש מעורר השראה,
    הייתי רוצה לבלות שם שעות ואפילו ימים!
    אין כמו סקצ'בוקים מלאים בכל טוב..

    השבמחק
  3. Hug - שמחה שאהבת. כדאי לך להצטרף שם במקום כי אז את חוסכת דמי משלוח. איזה כיף לך שאת נוסעת. נשיקות

    that texture magic - גם לי היה מאו קשה לעזוב. אפשר גם להשאיל את הסקטצ'בוקס הביתה או סתם לשבת שם ולקרוא, למרות שניראה לי שהכי כיף זה להכין אחד.
    יש לך בלוג מקסים. נעים להכיר :)

    השבמחק
  4. הפרויקט נשמע מדליק ומאוד נוסטלגי
    והמקום נראה כלבבי!! יופי של תמונות! כיף לגלות פינות חמד כאלו
    רק חבל שהן הרחק מכאן :)
    המשך שבוע מצוין!

    השבמחק
  5. איזה פוסט נהדר! המלצה מעולה. הלוואי ויום אחד אגיע לשם. לא נראה לי שניו יורק או חו"ל בכלל יהיו בכוונת שלי בארבע שנים הקרובות.
    בדיוק אתמול סרקתי את הסקצ'בוק שלי (לא בטוחה עדיין למה) וזה קצת מצחיק התזמון הזה. קצת חיפשתי לי מקורות השראה לסקצ'בוק החדש שלי ומצאתי שלל אתרים עם סריקות נהדרות, אבל אין כמו ההרגשה האמיתית לשבת עם סקצ'בוק ביד ולעלעל.
    קצת מציצני ומפחיד גם :)

    השבמחק
  6. כשראיתי את הפוסט ממש קיוויתי שזה יהיה מקום בישראל. אני מניחה שזה היה פשוט מושלם מידי. אני ממש מתכוונת לשלוח לשם מחברת. כל כך מתחשק לי.

    השבמחק
  7. תכלס זה גם אחלה רעיון למתנת יומולדת, לי יש חברה אחת סופר צןכשרת שצריכה דחיפה. אולי פשוט צריך להציב לה עובדה או במקרה הזה סקצ'בוק חדש.
    תודה על הטיפ, ממש עושה חשק לטוס מפה

    השבמחק
  8. הו, לגמרי נכנס לרשימת החובה לביקור הבא. מהביקור הקודם, כמה שעות נסיעה צפונית לניו יורק, אני זוכרת את זה: http://www.portlandlibrary.com/programs/altered.htm

    מהשבועות האחרונים בשטעטל הבלוגים המקומי, הפרוייקט החדש והמקסים הזה: http://www.yomanihayakar.co.il/

    השבמחק
  9. נשמע ממש מעניין!!! תודה על הטיפ!!!

    השבמחק
  10. תודה רבה לכולם על התגובות. שמחה לקרוא שאהבתם. אני ממש מקווה שמישהו מכם יחליט לקחת חלק בפרוייקט ואם כן, תכתבו לי :)

    beerdrinking - תודה רבה על הלינקים. יומני היקר הוא בלוג מקסים שאני והלכת להוסיף לבלוגרול שלי. זה ממש אותו הראיון של הסקטצ'בוק פרוג'קט רק בכיוון התבוננות אחר.
    המון תודה :)

    השבמחק

הוסף רשומת תגובה

זה המקום לתגובות שלכם, תודה!