בלנסיאגה במוזיאון תל אביב

08-IMG_6030 ניראה כי מוזיאון תל אביב למד מהמטרופוליטאן הניו-יורקי שתערוכות אופנה מביאות קהל למוזיאון ולכן הוא מארח כרגע שתי תערוכות כאלה. שתי התערוכות מעולות ממש והתערוכה שרק נפתחה לפני פחות משבועיים מביאה אלינו ללבנט פריטים מהאוסף האישי של כריסטובל בלנסיאגה, מעצב האופנה הספרדי הנודע, וכמובן מעיצוביו המרהיבים כדי להבין את ההקשר של יצירתו.

למדתי להכיר את העבודות שלו וקצת את עולמו המרתק בביקור בתערוכה של בלנסיאגה בניו יורק בחורף קר במיוחד של שנת 2011, כתבתי על זה כאן. וכמובן שלא התכוונתי לפספס את התערוכה בתל אביב אז הגעתי לפתיחה מרובת מוזמנים בערב של יום חמישי של אחרי שבוע האופנה והייתי מותשת במיוחד, אבל הקסם של בלנסיאגה עורר אותי. אני לא יכולה לעמוד אדישה מול גלימת קטיפה שנתפרה בתחילת המאה שעברה, גם לא מול שמלת ערב עם פפיונים. התערוכה מוצגת בתור ארון בגדים ענק מואר עם מגירות בהן תחת זכוכית ניתן לראות אביזרי אופנה, תכשיטים ורקמות מעשה ידי אמן או כאלה שמהן שאב את השראתו.

בני זמנו של בלנסיאגה סיפרו עליו כי היא היה בין המעצבים היחידים שידעו לגזור ולתפור בצורה מושלמת בעצמם. הוא ידע ליצור את הבגד מתחילתו ועד סופו, אומרים אף שידע לגזור ביד ימין ושמאל. הוא קיבל את רוב ההשראה שלו מחיי הכפר הספרדים הפשוטים, ממלחמות שוורים ומלבוש הכנסיה. למרות חייו בפאריז, בירת האופנה, בלנסיאגה התגעגע מאוד לארצו ספרד מוכת המלחמות והתהפוכות הפוליטיות וב- 1968 כאשר עייף האמן מעבודתו, הוא סגר את הסטודיו בפאריז וחזר לארצו מולדתו לחיות ולטייל בה עד סוף ימיו.

06-IMG_6026 07-IMG_6029 03-IMG_6022 זוהי רק טעימה קטנה מהתערוכה כי אתם חייבים  לראות אותה בעצמכם. אני מאוד ממליצה לקחת בכניסה לחלל התערוכה את הספרון הקטן שמפרט את מקורות ההשראה או את ההסבר לכל פריט. כך תוכלו להציץ בו כדי לקרוא על איך נוצר הבגד הנפלא שעליו אתם מסתכלים בהערצה כעת. תזהו את הפריטים בספרון לפי המספר שמופיע ליד כל מיצג. זה ישאיר אתכם עם רשמים עמוקים יותר וגם תוכלו לתת כבוד למאסטר הספרדי, כי לבלנסיאגה מגיע שתבינו את יצירתו.

התערוכה פתוחה כעת ותימשך עד 27.4.12. כך שיש לכם עוד לא מעט זמן.

אוצר: אוליווייה סייאר, מוזיאון גליירה, פריז,  אוצרת אחראית: מאירה יגיד חיימוביץ

ואם כבר היינו במוזיאון, אז הנה כמה מבקרים שפגשתי:

10-IMG_6059 זוהר, אבשלום ואח של אבשלום – סטייל אירופאי מתבקש

12-IMG_6065 עוד בחורים עם סטייל

11-IMG_6061 גם בנות בלוק לא מתאמץ וחמוד מאוד

הצילומים האלה צולמו בתערוכה ממול – גוף הדברים: שלוש סביבות אופנה, בלס, בודיקה וסנדרה באקלונד – תערוכה מעולה כשלעצמה עם מגוון די רחב של מיצגים, מיצבים וסרטי וידאו, לא הייתי מפספסת אותה גם כן.

הצילומים קצת מגורענים כי אסור להשתמש שם בפלאש, אבל תודו שהיה שווה לקפוץ למוזיאון וזה תמיד בילוי עם קלאסה, עכשיו זה גם עם המון סטייל.

תהנו…

תגובות