סיפורים על בשמים באביב

מענין למה אביב הוא העונה להשקת רוב הבשמים. זה בגלל שנהוג להעניק אותם במתנה לפסח, בגלל שנוסעים לח”ל או שזה רעיון הרבה פחות פרגמטי והרבה יותר רומנטי של להתחיל את השנה, כי מבחינתי שנה מתחילה באביב, עם ניחוח חדש. אני לא ממש מבינה בבשמים, ופחות מתעניינת במרכיבים שלהם, אני יותר מאמינה שאני מתחברת לרעיון הכללי של הבושם. בדרך כלל כשאני אוהבת בושם אני אוהבת את הבקבוק שלו, את האריזה שלו, את הסיפור שלו, את המותג וכמובן את הניחוח. לכן זה ממש לא משנה אם הוא מכיל וניל, תמצית פטל, סנדלווד או יסמין. בושם הוא סיפור שלם ואיך אני רואה אותו מתחבר לסיפור שלי.

 למשל Reppeto של רפטו – התאהבתי בו מבלי להריח

photo9 הרעיון שחברת נעלי הסירה האהובה עליי תשיק בושם, הוא רעיון מעולה. בושם כזה הוא האביב עצמו מבחינתי. בקבוק הזכוכית עשוי מזכוכית ורדרדה, צבען המושלם של נעלי הבלט הקלאסיות. סרט סאטן כרוך סביב פיית הבקבוקון,  והריח, הוא כמו ריקוד בלט בבוקר בפריז. עם חלון שנפתח לגינה פרטית עם פרחים. קלילות מלטפת שלא רוצים שתתפוגג.

הבושם מונח של שמלת אביב חדשה שעוד לא לבשתי. יש המון דברים לצפות להם.

Alien Eau Extraordinaire מבית טיירי מוגלר – הגיע במפתיע, גם הספר

photo11 הבושם הזה היה הפתעה גמורה עבורי. כשהוא הגיע הייתי בטוחה שאין לנו עתיד יחד, הרי לא בחרתי אותו בעצמי ומה הסיכוי שאני אוהב בושם שלא בחרתי, שלא בחנתי את הסיפור שלו ושעל הקופסא שלו מוצגת אלילה והשם שלו חייזרי. אבל אחרי כשבועיים שהוא היה מונח אצלי על השולחן בסלון החלטתי לנסות באמת ואני לא מצליחה להפסיק לרחרח את גב כף היד שלי, שם השפרצתי אותו. הגוון הזהוב העדין יש בו משהו מן האלילה מהחלל החציון שמוגלר כל כך רוצה להעביר בבושם הזה, מן מתיקות מעודנת עם רוח רחוקה שנושבת ממאפייה, מן זוהר של שמש רחוקה ומורכבות רכה. מורכבות לא רק בניחוח, והוא אכן משתנה בכל הסנפה, אבל בעיקר מורכבות כשהוא מתחבר אצלי מאוד לספר הזה שעליו הוא מונח ושמספר סיפור על שני זוגות שגרים ברחוב יעל, ממש לידי. אני יודעת שהזוגות האלה חיים רק בסיפור, אבל הקיום שלהם כל כך הרסני וחי שאני בטוחה שאפגוש בהם כשאעבור עם האופניים בגינת רות. אז גם הבושם וגם הספר מעוררים אצלי דברים די מעניינים. איכשהו הם הולכים מעולה ביחד. אולי זה סימן שצריך לקנות בושם עם ספר או להתחיל לקרוא ספר חדש עם בושם חדש. בכל מקרה, תמיד כדאי לקרוא ספרים ולהריח טוב.

Blanche של Byredo בושם שמזכיר הרפתקאות רחוקות

photo5 ראיתי אותו בקומת הקוסמטיקה של  הבוטיק הפריזאי Colette בקיץ שעבר. ממש לא תכננתי לבזבז 100 יורו על בושם, אבל כשראיתי אותו והרחתי אותו ידעתי שאני רוצה להריח כך ולגעת בבקבוק הזה בכל יום, לפחות עד שהוא יגמר. התאהבתי בעיצוב המינימליסטי וגם בניחוח הלא מורכב. הוא בעיקר מאוד נקי, רענן ופשוט, כמו שאומאים Fresh. לא יכולתי להניח אותו כי הבנתי באותו הרגע שזה הבושם שחיפשתי כבר הרבה זמן מבלי בכלל לדעת, אז קניתי אותו. הוא מזכיר לי את פריז ואת כל הנסיעות שלי, כי הוא הבושם הזה שהגיע מרחוק. זה כמו פעם שנשים רצו לטוס לפריז ולקנות בושם צרפתי. נשמע אולי הזוי וחולמני, אבל לגמרי שווה. אם אתם מתכננים נסיעה, כדאי אולי לוותר על הדיוטי פרי ולחכות שתתאהבו בבושם בבוטיק אופנתי בעיר זרה. זה יהפוך את הבושם לבלתי נשכח ובכל התזה יזכיר לכם את העיר שבה קניתם אותו.

ואחרון שהוא אינו ידוע, ממש כמו מה שעתיד לבוא באביב Burberry Brit Rhythm

photo2 הבושם בקופסא ואי אפשר לראות אותו. איך תוכלו לדעת אם הוא בשבילכן? זה בעצם תרגיל בלדמיין אם אתן מתחברות לגרוב הבריטי של המותג, למינימליזם הקצבי של האריזה. זה ממש מסקרן. גם אני מנסה את המשחק הזה יחד איתכן. אני יכולה רק לספר שהבושם חדש ודי קול.

אה ואני גם אוהבת בשמים באריזות קטנות כי שום דבר לא נמשך לנצח. כי אולי הניחוח הבא שאתאהב בו נמצא ממש מעבר לעוד מחשבה וסיפור, או מקרה, או במהלך מסע.

אז אם בא לכן לספר לי על בשמים שהתאהבתן בהם באביב הזה, זה יכול להיות נחמד.

נשיקות

תגובות

  1. האליין נשמע מסקרן למרות שלרוב אני לא אוהבת את הרייחות של מוגלר. עכשיו מתחשק לי לטוס לפריז ולהתאהב בבושם. הבקבוק של הבלאנש מפתה נורא במינימליזם שלו. את הברברי החדש חיבבתי. הוא מזכיר ליפסטיקים מהאייטיז.

    השבמחק
    תשובות
    1. לי תמיד יש חשק לנסוע לפריז ולהתחדש בבושם. בינתיים זה רק זכרונות.
      הבלאנש באמת מהמם.
      תודה :)

      מחק
  2. התאורים שלך פשוט מקסימים.

    השבמחק
  3. we were in Paris few weeks ago only for the weekend. i didn't plan to waste the little time on shopping but i wanted to have a memory from this time. we went to the dyptique boutique in st. Germain and chose two perfumes for each of us. Mine is called Do son and it smells like fresh jasmine tea on a sunny afternoon. His is called Eau de lierre and reminds a fresh forest. it was one of my best shopping experiences ever.

    השבמחק

הוסף רשומת תגובה

זה המקום לתגובות שלכם, תודה!