הדשא בגרמניה כה ירוק

נסעתי לחתונה של חברתי ליאת בגרמניה ומעבר לזה שזה היה סופ”ש מתוק, מפנק ומאורגן היטב, זו הייתה הקפיצה השנתית שלי לארץ עם שמיים מאוד כחולים ודשא ירוק מאוד. החתונה כללה ארוחת ערב בגינה של בית ואז אירוע צהריים בעיר העתיקה של טרייר וכמובן חתונה כיפית וחגיגית בערב על הר שצופה על העיר. לאחר מכן היה טיול שבמהלכו טיפסנו על הר, אכלנו עוגות מדהימות ונחנו בסיום הטיפוס, וביום האחרון נהנינו בפארק וערכנו פיקניק שיצא הישר מהפינטרסט, פתחנו גם מתנות וטיילנו בעיר. התארחתי בבתים מקסימים אצל אנשים מהממים. בקיצור, היה מעולה, מלא זכרונות והתחלה מושלמת לחיי הזוג ארנה וליאת.

הנה קצת תמונות ואחר כך קצת סיפורים.

IMG_3061 IMG_3040 IMG_3045 IMG_3051 IMG_3057 IMG_3060IMG_3092

Processed with VSCOcam with t1 presetIMG_3144 IMG_3147 IMG_3150 IMG_3160 IMG_3164 IMG_3179IMG_3207 IMG_3221 IMG_3222 IMG_3223 IMG_3226 IMG_3242 IMG_3278 IMG_3315 IMG_3316 IMG_3318 IMG_3321 IMG_3330 IMG_3338 IMG_3339 Processed with VSCOcam with g3 preset IMG_3345IMG_3351 IMG_3349

נסעתי לטרייר. זוהי עיר יפה במערב גרמניה השוכנת בין פרנקפורט לבין הגבול עם לוקסמבורג. כדי להגיע טסתי לפרנקפורט ונסעתי עוד 3 וחצי שעות באוטובוס נוח שהזמנתי מראש שהיה בו ויי פיי ונוסעים חמודים לדבר איתם שנסעו מברלין לטרייר במשך 10 שעות. במהלך כל הנסיעה שארכה 5 ימים זכיתי להתארח ב 3 בתים שונים כשכולם יפים, נעימים ומזמינים. חשוב לציין שהיו אלה 3 משפחות זרות שאירחו אותי. משפחה של בעלה של חברה שלי ליאת וחברים שלהם. היה מדהים לראות את החיים שלהם מבפנים. בעיקר מסקרן ומרגיע.

מזג האוויר באותו סוף השבוע היה בסביבות ה- 30 מעלות ביום ושמיים כחולים ללא עננים עד השעה 11 בלילה. חום מפתיע עבור גרמניה, ומזג אוויר מושלם לחתונה. הבגדים הכי חמים שהבאתי היו ג’קט ג’ינס וסווטשירט אפורה שבלעדיה אני לא נוסעת לשום מקום אף פעם. נעלתי סנדלים, לבשתי מכנסיים קצרים עם נעלי בנסימון. היה קיץ במלוא מובן המילה והיה מושלם.

אין לי צילומים מליל החתונה כי שכחתי אז את האייפון, אז רק כשיגיעו תמונות החתונה הרשמיות אראה לכם מה לבשתי. מבטיחה שזה לא היה משהו שלא ראיתם כאן קודם. באירוע החתונה שהתרחש במהלך היום לבשתי שמלה פרחונית אפורה עם גב שקוף מ- ZARA היא באמת חדשה ונקנתה בסוף עונת החורף. בפיקניק לבשתי מכנסיים קצרים מושלמים שקבילתי במתנה ממעצבת חדשה ומקסימה Sofia Jon ואני אכתוב פוסט חדש ומיוחד על הביקור שלי בסטודיו שלה.

טרייר הינה עיר מולדתו של קארל מרקס, אבי המרקסיזם ולצערי לא הספקתי לבקר בביתו כי הייתי עסוקה בליהנות ולנוח וכשטיילתי בעיר שמעתי מדריך תיירים מספר לקבוצה שלו שקארל מארקס לא אהב את טרייר וטרייר לא אהבה אותו, אפילו את האוניברסיטה המוצלחת שיש בעיר לא קראו בשמו. מעבר לזה, טרייר היא עיר רומאית עתיקה ועדיין קיימים בה קוליסאום ושערי העיר העתיקה Porta Nigra  השער השחור, בעתיקו תבמצב טוב ושוות ביקור. בנוסף, כמו בכל מקום כמעט באירופה, יש טבע מהמם מסביב, הרי לטס עליהם, כרמים לבקר בהם ואת נהר המוסל לשוט בו. אז אם אתם מתכננים טיול במערב גרמניה, זוהי עיר לא מוכרת מאוד, אבל ממש מומלצת. יש בעיר שירותי תיירות בכל הרמות, כולל אתר קמפינג חמוד שראינו בדרך.

לא עשיתי שופינג בטיול כי הכל היה סגור ביום היחיד שיכולתי לקפוץ העירה, אבל שופינג גם לא היה בין המטרות החשובות בטיול הזה. המטרה הייתה לחגוג את החתונה, להכיר חברים חדשים של ליאת מכל העולם ולהרגיש קצת איך זה לחיות חיים נטולי דאגות באמצע הדשא הירוק הגדול. וכן, לשתות המון בירה בפארק ושלחק במשחק של ויקינגים. זה היה כיף.

מה למדתי על הגרמנים ועל חתונות:

• הם מקשטים את הבית בפרחים שהם גידלו בגינה
  • הם מפרידים אשפה ל-4 פחים שונים ויש להם קומפוסטר בגינה
  • הם נותנים מתנות חתונה שוות, ולא רק כסף
  • אין צורך להזמין את כל העולם לחתונה. מספיק רק את המשפחה והחברים הכי טובים
  • עדיף סופ”ש חתונה מלא עם כמה עשורת חברים קרובים מלילה אחד עם מאות אנשים שאתם לא מכירים
  • לא צריך בר אקטיבי כדי להשתכר ושיהיה כיף, לא די ג’יי במלא כסף ולא שום אטרקציות מוגזמות
  • פיקניק חתונה שווה יותר משמלה ב15 אלף ש”ח
  • ודשא ירוק, זה משהו ששווה לטוס בשבילו עד גרמניה

אז מזל טוב לחס היקרה שלי ולארנה, ואני לא יכולה לחכות לבקר אתכם בבית החדש שלכם, איפה שהוא לא יהיה.

נשיקות, קטנתך

1. איזה פוסט חמוד. נראה ממש נעים וטעים..:) ומי האמנית?

1. הי תודה!
      האמנית היא האישה שהתארחתי בביתה. אהבתי מאוד את הביתה שלה, כולל המטבח והציורים על הקירות.

מחק
  2. יפה לך העיר טרייר! מודה שלא שמעתי עליה אף פעם, אבל התמונות שלך עושות חשק...

תשובות
    1. זו לגמרי עיר כיפית לטייל בה. לא יודעת למה נוסעים אליה הרבה מכאן, כי אני מניחה שיש בה אטרקציות כמו ברוב הערים הגדולות, אבל השילוב עם הטבע והעתיקות הופך אותה לדי מיוחדת ושווה ביקור.
      תודה, היה לי ממש כיף בטרייר!

מחק
  3. איזה כיף. הנעליים שצירפת לשמלה מזארה מהממות.
    ככה בדיוק אני מדמיינת את החתונה שלי, תמיד קינאתי באירופאים על החתונות האינטימיות והמושקעות באלגנטיות שלהם.

תשובות
    1. תודה, גם הנעליים הן מזארה והן ורודות בהירות וכבר די ישנות.
      לגבי החתונות, את ממש צודקת. אבל זה לא חייב להיות כזה קשה לביצוע, פשוט מחליטים שזה מה שעושים והולכים על זה.
      נשיקות

4. נראה מהמם וכייפי!

5. אני קוראת כאן די הרבה זמן )בשקט( וזה הפוסט הכי יפה. נקודה.

וגם אצלנו אפשר - החתונה שלי התחילה בפיקניק שקיעה בשישי והמשיכה למחרת בשבת עם אנשים אהובים, אוכל נפלא, יין משובח וקינוחים ( חלביים! פיכס פרווה..). הלוואי והייתי רואה יותר חתונות אירופאיות לפני - הייתי שואבת עוד רעיונות ;)

תשובות
    1. תודה רבה על הקריאה פה (גם אם זה בשקט) :)
      זה באמת פוסט יפה כי הכל היה בביקור הזה יפה וזה לא רק בגללי.
      נחמד ששיתפת וזה כיף לדעת שגם בארץ אנשים מתחתנים בצורה קצת שונה, כזאת שבה הם רוצים להתחתן.

מחק
  6. תמונות מקסימות! מעורר השראה להתחתן כמו בגרמניה :)

1. תודה רבה!
      הכל צולם באייפון :)
      לגבי החתונות, זה מעורר השראה בעיקר לדמיין חתונה אחרת ממה שרגילים אצלנו. לחשוב על איך אנחנו ורצים לזכור את החוויה הזאת וללכת על זה עם כל הכוונות.
      באמת היה כיף ולגמרי בלתי נשכח.

מחק
  7. הי, פוסט מקסים,,,מקסים. לא סיפרת קצת פרפראות איך ליאת הכירה את ארנה? מה היא עושה בחיים ובגרמניה?

1. הי,
      לא סיפרתי על ליאת כי זה הסיפור שלה.
      יש לה גם בלוג, קצת אחר, אבל גם מלא הרפתקאות ואפשר לקרוא בו קצת ולהכיר אותה.

8. מה הגרמנים האלה לא יודעים לעשות, הא? :) חמודים

1. :-)
      בדיוק מה שרציתי לכתוב, משביתת שמחות שכמותי

מחק
    2. לא הכל זה גרמנים. הרעיונות היו של ארנה וליאת וליאת היא מכאן :)

9. התמונה שבה את מכווצת את העיניים ונראית חסרת גבות באופן לארה-סטוניש כזה פשוט מעולה. נראה כאילו שלפת אותה מאיזה מגזין של מאגניבים.

תשובות
    1. מגזין של מאגניבים זה מגניב.