שוברת את המיתוסים על שופינג בניו יורק!

כשחזרתי מניו יורק, היה חופש פסח ולא פגשתי הרבה אנשים מלבד חברים קרובים, אבל גם הם שאלו אותי ישר מה קנית בניו יורק והניחו שבטח עשיתי הרבה שופינג. נאלצתי לאכזב אותם ולספר להם שלא, לא עשיתי הרבה שופינג בניו יורק ואלה הן הסיבות:
1. כדי לעשות שופינג בניו יורק צריך שיהיה לכם המון כסף, אבל באמת הרבה.
2. לא תכננתי לבזבז הרבה כסף ולמרות שהיו לי כמה תכניות לקנות כמה פריטים, רובן לא התממשו כי סיבה מס' 1.
3, לא, כל מיני אאוטלטים זה לא באמת שופינג איכותי ונמכרים שם לרוב פריטים שמיוצרים במיוחד עבור האאוטלטים. הם ממותגים, אבל לא מגניבים. 
4. יותר כיף לבלות ולהינות מהעיר מלחשוב כל הזמן על בגדים ועל כסף, ואת מעט הכסף שהבאתי העדפתי לבזבז על דרינקים בברים מגניבים ודונטס.

אבל בכל זאת, שופינג היא תורה חשובה שיש ללמוד אותה, במיוחד לקראת הנסיעה לניו יורק. אז החלטתי לשתף אתכם בסודות השופניג הניו-יורקי שלי, או,בקיצור,  איפה ומה אני אוהבת לקנות. מוזמנים ליישם אם בא לכם.
1. שני רחובות קניות הם האהובים עליי ביותר: לא יהיו פה הפתעות. Broadway בסוהו והשני זה רחוב 34 בין ה- Macy's לשדרה החמישית. שם תמצאו את יוניקלו ועוד חנויות שאני אוהבת לבקר בהן.
בסוהו על ברודויי: אני אוהבת להיכנס לחנות של ליוייס ולחפש ג'ינסים מגניבים בסייל בסוף החנות. בכלל, ברוב החנויות יש מתחם קבוע של סיילים, חפשו אותו. מדובר בבגדים שווים יותר מכל אאוטלט. הפעם רכשתי לי ג'ינס ליוייס 501 ב 13 דולר.
בתא המדידות של ליוייס
חנות נוספת שאני מאוד אוהבת באותו הרחוב זה הסניף של Madewell רשת בת יותר קלילה של J.Crew. מדובר בחנות עם פריטי ג'ינס מעולים ולא זולים ופריטי בוהו שיק מהממים שעשויים מבדים איכותיים. זה ממש לא זול, אבל יש להם גם תמיד פינת מבצעים בקומה השניה ולפעמים סיילים על חלק מהפריטים. בסוף לא קניתי שם כלום, כי לא רציתי לבזבז הרבה כסף, אבל ממש ממליצה לבקר שם, אתם תתאהבו.
בתא המדידה של Madewell לובשת את ג'ינס הליוויס שקניתי ב 13 דולרים כמה ימים לפני כן. מדדתי את השמלה המשובצת, אבל החלטתי לוותר עליה.
יוניקלו: הרשת היפנית לבייסיק משובח ופיריטים איכותיים שאפשר ללבוש לעבודה וגם בשעות הפנאי. יש להם חנות בסוהו על ברודויי וגם חנות ברחוב 34. החנות ברחוב 34 היא גדולה יותר ויש בה יותר מבחר. גם ביוניקלו יש איזורי סייל והנחות מזדמנות על חלק מהפריטים. הפעם רכשתי שם אוברול שחור מבגד טריקו ומכנסיים פסים מפישתן שממש רציתי כבר שנים.

חנויות שוות ביקור אך יקרות מדי לטעמי באיזור הסוהו:
1. Opening Ceremony - בוטיק מהמם עם פריטי מעצבים אדג'יים וסופר טרנדיים. מאוד יפה שם וכיף לראות בגדים שלא יהיה לרובכם כסף לרכוש.
2. Reformation  - בוטיק של רשת סופר טרנדית של שמלות. אבל לדעתי הן לא שוות את הכסף. המחירים גבוהים מדי יחסית לרמת הגימור, הבדים ואפילו ההדפסים שלהם רחוקים מלהיות מושלמים, אבל יש להם מכונה מגניבה שאפשר להצטלם בה ולקבל את התמונות למייל. סיבה מספיק טובה להיכנס לחנות וגם כי בסך הכל אני תמיד סקרנית לגבי בגדים.
מבחינת הסוהו, לדעתי זה הכל. ברור שיש שם המון חנויות לאורך הרחוב, אבל אלה ההמלצות שלי.

חנויות עיצוב לבית:
West Elm - חנות העיצוב וכלי הבית האהובה עליי בניו יורק. בגלל שאני לא יכולה להביא הרבה דברים, אני קונה שם בדרך כלל קערות שאני מאוד נהנת לאכול מהן. היו כמה שרציתי לקנות גם הפעם, אבל שכחתי מזה והבאתי רק אחת. הכל שם מאוד יפה ואיכותי. הייתי קונה את כל החנות. יש לרשת כמה סניפים ברחבי העיר וסניף מאוד מגניב בשכונת דמבו

חנויות בשדרה החמישית:
חייבת לציין שאני לא ממש מבינה מה יש לחפש בשדרה החמישית, החנויות הכי יפות גם ככה נמצאות על שדרות מדיסון מרחוב 74 ועד 60 בערך, עד Barney's, הבוטיק השווה בניו יורק שגם שם אין הרבה דברים במחירים שווים לכל נפש, אבל הכל שם יפה. אם מתחשק לכם לשטוף את העיניים, אז שם.

ובכל זאת על השדרה החמישית, ליד הבריינט פארק והספריה של ניו יורק, יש את שתי החנויות האירופאיות האהובות & other stories  ו- COS, כך שמי שאוהבת את הרשתות האלה, שווה להגיע, כולל לעבור דרך הבראיינט פארק היפה בדרך.
 קולקציית אביב וקקטוסים ב & other stories.

Barney's וחנויות כלבו - אין הרבה לספר על בארניז ניו יורק, מעבר לזה שצריך פשוט ללכת לשם. זהו בוטיק מעצבים גדול עם כמה קומות. שם תמצאו את כל מה שהכי יפה והכי מגניב מבחינה אופנתית. גם סאקס, בלומינגדייל'ס ובגרדוף גודמן הן חנויות כלבו מהסוג הזה, שאין לי כסף לקנות בהן כמעט כלום, אבל כל מי שאוהב אופנה חייב לבקר שם. בכלבואים האלה אפשר לראות את כל הפריטים הכי לוהטים מקולקציות המעצבים הגדולים והמעצבים הפחות מוכרים (בדרך כלל זה יותר מעניין), ולהבין שאופנה היא לא רק מה שלובשים. לפעמים זה משהו שמתקיים ביקום מקביל, אבל זו ההצצה הנדירה הזאת ליקום המקביל הזה. אז בארני'ז הוא פשוט הבוטיק הכי מגניב מכולם. נמצא על מדיסון, רחוב מגה שווה לעשות בו סיבוב, בין רח' 74, הרחוב שבו נמצא מוזיאון הקוסמופוליטן לבין הבארני'ז.

רשתות אמריקאיות שאני מחבבת:

כמה ש"אורבן אאוטפיטרס" היא כבר מזמן לא מה שהיא הייתה פעם, עדיין מאוד כיף להיכנס לחנויות, לראות מה הלך הרוח הכללי ולראות מה טרנדי. האיכות של הבגדים רחוקה מלהיות טובה, אבל לפעמים יש פריטים שקשה להניח להם. למזלי, הפעם זה לא קרה, אבל הכפכפים שקניתי שם, מהם אני דווקא מאוד מרוצה. לרשת נפתח חלל מהמם בווילאמסבורג ברח' North 6. הוא נקרא Space Ninety 8, כי הוא נמצא במס' 98. אם אתם בסביבה.
Target - טוב, אין כמו טרגט. זה כמו סופר ענק עם בגדים וכל מה שצריך לבית. אני מעולם לא הצלחתי לקנות שם בגדים, אולי רק משהו אחד בשנת 2002, בביקור הראשון שלי בארה"ב, אבל תחתונים, חזיות, גרביים ואפילו בגדי ים, הם הפריטים שכדאי לחפש שם. יש גם אקססוריז נחמדים. שווה ביקור למי שלא היה אף פעם ורוצה לראות חווית קניה מהי. בניו יורק הטארגטים נמצאים באיסט הארלם, ברח' 117 איסט ויש סניף אחד בברוקלין. יותר כיף היה להגיע לברוקלין, אבל גם בהארלם זה ממש אחלה. ענק, מגוון, מואר ומגניב. מומלץ! בתמונה - גרביים נסתרים לסניקרס מטרגט.

Century 21 - מאחר ואני שנאה עמוקה לאאוטלטים, זה מפתיע אותי כמה החנות הזאת היא הגילטי פלז'ר שלי בכל ביקור בניו יורק. מיותר לציין שאני הולכת רק לסניף שליד בנייני התאומים לשעבר. יש לי משיכה לאיזור הזה של העיר, למרות שהפעם לא ביקרתי בממוריאל, למרות שמאוד רציתי. פשוט ביום שכבר הייתי שם בפעם השניה, היה גשם, או שהייתי עייפה מדי, או שהחלטתי לא ללכת למקומות שתכננתי במן קטע מרדני שכזה. בכל מקרה, המקום היחיד ששוה בחנות הזאת, היא מחלקת הנעליים. מדובר במין חנות נפרדת כמעט משאר הכלבו ושם ניתן למצוא נעליים מהממות באמת. לא מדובר בזיל הזול, אבל אכן במחירים נוחים, כולל לנעלי מעצבים אירופאיים. בתמונה מתחת אתם רואים את ה mules המהממות האלה שלא קניתי ב 100 דולר ועל כך אני מתחרטת עד היום. אפילו חזרתי לשם בפעם השניה כדי כן לרכוש אותן, אבל זה היה מאוחר מדי. לקח חשוב: אהבתן משהו עד כדי כך שצילמתן אותו למזכרת? חבל לא לקנות. מאז שחזרתי לארץ, חיפשתי mules, אבל לא מצאתי שום דבר כה יפה ובמחיר כה שווה. מיותר לציין שהיה גם זוג בשחור. אני כמעט אף פעם לא מתחרטת על משהו שלא קניתי. תמיד יש פעם ראשונה והיא כואבת. שימו לב לזה כשתהיו בחנות. 
היו גם סניקרס של נייקי ב 53 דולר, אם יתמזל מזלכם, זה יקרה גם לכם כי זה מחזה נדיר. מעולם לא ראיתי שם נייקי לפני. בקיצור, בכל פעם זו הפתעה במחלקת הנעליים. בשאר המחלקות אני לא מסוגלת להסתובב כי זה גדול והשנאה שלי לאאוטלטים מתעוררת מחדש. שווה לבדוק גם את מחלקת התיקים והארנקים. אפשר להתרשם גם באתר

על קניות קוסטמיקה:
את הקניות שלי אפשר לחלק לשתי קבוצות: דברים שאני צריכה ודברים שאני לא צריכה. בקבוצת המוצרים שהייתי חייבת זהו סבון הפנים האהוב עליי של Aveeno, והמברשת להנחת הסומק של Real techniques, שנגנבה לי ביומולדת. בגלל שבעיקרון אני מאוד משתדלת לא לקנות שום דבר שאני לא צריכה, הייתי חייבת לקפוץ לרחוב הראשי בקוריאן טאון לחנויות הקוסמטיקה הקוריאניות. למזלי' היה לי זמן לבקר רק באחת, TonyMoly ורכשתי לי שם שימר ורדרד, מסכה חד פעמית לפנים ומדבקות להוצאת שחורים מהאף, סתם כי האריזה שלהם יפה עם ביצה. אה וגם קרם ידיים בצורת פנדה שעבר לגור במשרד ולכן לא צולם. אז אם כבר לקנות דברים שלא צריך, אז שזה יהיה באריזות חמודות. אחרי שהייתי בחנות, קראתי ב yelp ביקורות אימות על החנות. כתבו שם שזוהי חנות רעה עם צוות מרגיז ואכן נזכרתי שהמוכרות היו סופר לא נחמדות, אבל לנו זה לא הזיז, היינו לפני ארוחת ערב במסעדה קוריאנית וקנינו שטויות. ברחוב 35, בין השדרה החמישית לברודווי תמצאו הרבה חנויות קוסמטיקה קוראינית, בתי קפה ומסעדות קוריאנייות וקצת אווירת טוקיו. מומלץ להגיע בערב!
אה, וגם שפתון מאט חדש של רבלון נוסף לאוסף שלי, שהוא מצוין ועם ריח מדהים. בטח יגיע ללבנט בקרוב.

חנויות נוספות שלא כדאי להעלם מהן הן: old navy הפתיעו השנה עם קולקציית הקיץ, Anthropologie כי זה פשוט כיף לבקר שם גם אם יקר, בעיקר בחנות ב Chelsea Market, קופסאות ומיכלים מגניבים לאירגון האיפור כדאי לחפש ב   The Container Store בשדרה השישית. בכלל, כדאי לחשוב מראש מה כדאי או חשוב לכם לקנות, והיכן תרצו לבקר. השתדלו להינות מהעיר ולא לתת לקניות להשתלט לכם על הביקור בעיר הכי מגניבה בעולם.

זהו בערך.

תגובות

  1. 1.את אדירה ומעולה. רק אומרת. אני סופר מתחברת לדברים שאת כותבת ולהלכי הרוח שאת משקפת..
    2. הו מגפוני הסן לורן!!
    3. לא מאמינה שהשארת את ה-mules ועזבת את החנות!!!

    השבמחק
    תשובות
    1. הכי לא מאמינה שה mules לא איתי. מסתכלת על התמונה ובוכה :(

      מחק
  2. עשית לי חשק לשופינג, בא לי את השפתון הנוזלי של רבלון. חבל שזה עוד לא הגיע עד אלינו.

    השבמחק
    תשובות
    1. ניראה לי שראיתי את יפעת משלמור בתמונה איתם בסנאפצ'ט.
      כניראה שיגיעו בקרוב. בטח לא יעלו 8 דולר, אבל בסדר, נו.

      מחק
  3. מעולה תודה! שומרת לנסיעה הבאה :)

    השבמחק
    תשובות
    1. מאחלת לך נסיעה ממש בקרוב!
      תודה!

      מחק
  4. היי! גם אני קניתי ג'ינסים של ליוויס בחנות על ברודווי. אבל לצערי לא בדיל שווה כמו שלך...:)

    השבמחק
    תשובות
    1. תכלס אני מחכה שיהיה קר כדי ללבוש אותם שוב.
      מה עוד קנית?

      מחק
    2. האמת שגם אני עשיתי ממש מעט שופינג, איכשהו פחות היה לי חשק וסבלנות לזה...מה שכן, כל ההליכה עשתה לי חשק לסניקרס, אז קניתי כמה זוגות (ניובלנס גם על ברודווי וזוג חמוד של איירווק בפיילס;))

      מחק
  5. שוב עשית לי חשק לנסיעה וגם למיליון קניות, כשאני לא בן אדם של מיליון קניות בכלל.
    פסוט כייפי, שועל!

    השבמחק
    תשובות
    1. תודה, בובה!
      ניו יורק עושה חשק לקניות ואפילו שבקושי קניתי שם משהו, כשחזרתי החשק שלי לקניות גדל. קניתי מלא גם פה. אוף!

      מחק

הוסף רשומת תגובה

זה המקום לתגובות שלכם, תודה!