פסטיבל הקולנוע הצרפתי 2017

עברה שנה מאז הפסטיבל הקודם וזה קרה די מהר. אני תמיד כותבת על פסטיבל הקולנוע הצרפתי כי זה מעניק לי את התחושה של להיות זרה בתל אביב, קצת כמו "איך להיות פריזאית בכל מקום". יש בזה משהו מרתק בתחושת הזרות שהסרטים האלה מעניקים. גם השנה יש בפסטיבל לא מעט סרטים שאיתם תוכלו לשכוח שאתם כאן ותוכלו להנות קצת מהוירדיות והדכדוך הצרפתיים שהם בו זמנית מעיקים וגם נחשקים. אני גם כותבת על הפסטיבל בתקווה שזה יעשה לכם חשק ללכת לראות סרטים. זה אחד הבילויים העירוניים שאף פעם לא ימאס לי מהם.

בתחתית הפוסט תוכלו לראות לינק לתכנית המלאה של הפסטיבל שמתקיים בסינמטקים בכל רחבי הארץ, אבל תחילה אספר לכם על כמה סרטים שאני אוהבת והולכת לראות.


אתחיל בז'אן פול בלמונדו, שחקן צרפתי מוערך ששורה ארוכה של סרטים מאחוריו. השבוע יצא לי לראות את "פיירו המשוגע", סרט שהוא חוויה קולנועית ואסתטית מיוחדת. היה וירדי והזוי והצבעים היו מושלמים. במהלך הסרט התעורר אצלי הרצון הגאוני לברוח לדרום צרפת בלי לרצוח אף אחד קודם, כי אתם יודעים, אם רוצחים מישהו, גורלכם הדטרמיניסטי לא יאפשר גם לכם סוף טוב. הסרט הזה הוא אחד משני סרטים שהם מחווה לבלמונדו החתיך בפסטיבל הצרפתי הנוכחי. מאחוריו קריירת משחק של 60 שנה והוא אף זכה בפרס הסזאר למפעל חיים שהוענק לו על ידי האקדמיה הצרפתית לקולנוע בטקס שנערך ב- 24 בפברואר האחרון. הסרט הזה כבר הוקרן, אבל סרט מעולה נוסף איתו מחכה לכם:
האיש מריו - שבת, 25.03, סינמטק תל אביב, 19:00

יש עוד המון סרטים שרציתי לראות, אבל בסוף בחרתי את  אודיסיאה, סרט על הים ואני אוהבת ים. בשנת  1948. ז'אק-איב קוסטו, אשתו ושני בניו חיים בגן עדן, בבית יפה המשקיף לים התיכון. אולם, קוסטו חולם על הרפתקה. הודות להמצאתו, מתקן צלילה המאפשר לנשום מתחת למים, הוא מגלה עולם חדש. את העולם הזה הוא משתוקק לחקור, ולשם כך, הוא מוכן להקריב הכל...
הסרט מוקרן בשבת הקרובה ב 14:30 וגם ביום שני ה 27.3 ב 19:0, לכרטיסים. בסינמטק תל אביב.

השמיים יחכו - סוניה בת 17 נכשלה בפעולת ג'יהאד ולא הצליחה "להבטיח" למשפחתה מקום בגן עדן. מלאני בת 16, חיה עם אימה, אוהבת את בית הספר שלה ואת חברותיה, מנגנת בצ'לו וחולמת לשנות את העולם. היא מתאהבת ב"נסיך" באינטרנט ועוברת שטיפת מוח, האם היא תצליח לעמוד על שלה...? השם שלהן יכול להיות אנאיס, מאנון, ליילה או קלרה וכמוהן הן יכולות לעבור אינדוקטרינציה, אך האם הן יוכלו לחזור משם?
הסרט יוקרן ביום שלישי בשעה 19:00 בסינמטק תל אביב.

אני חוזרת לכתוב את עובדת הגמר שלי, היא על תל אביב, איך לא, העיר שאי אפשר לברוח ממנה כל כך בקלות, אבל תמיד כיף להציץ לעולמות אחרים ורחוקים. אני תמיד חושבת שזה מזל גדול שיש לנו את הקולנוע. מקווה שתלכו לראות סרטים ושקצת קסם רחוק ידבק גם בכם.

לרשימת כל הסרטים ותאריכי ההקרנות בכל ברחבי הארץ כאן.

יום רביעי שמח!
מקווה שאתם לובשים ורוד.

תגובות