סוד הגן הנעלם

 IMG_0088

הסיפור עם הגנים בחצרות הבתים של תל אביב תמיד משך אותי באופן מיוחד. לא פעם מצאתי את עצמי מציצה בחצרות הפנימיים של בניינים בעיר כשעברתי לידם ומשהו משך את עיני. הכל התחיל בכלל כשגיליתי את “מעונות העובדים” של האדריכל אריה שרון ואיך כל החצרות הפנימיים בפרוייקט הזה נתנו בעצם מענה לדיירי הבניין בכך שהם הכילו מעבר לשטח הירוקף המוצל ו”סודי” גם את גן הילדים ואת המכלת. האמת היא שלגור בדירה במעונות העובדים ברח’ נורדאו או פרישמן זה משהו שחשקתי בו מאוד עם המעבר לעיר, אבל מהר מאוד הבנתי שזה כמעט בלתי אפשרי להשיג דירה במקום כזה והתפשרתי על בניינים רגילים, כאשר הדירה הייתה הדבר החשוב ולא החצר. אבל הפעם נתקלתי בחצר בניין שמלמעלה, כשמביטים מהמרפסת, ניראת כמו חצר קסומה. מרוב שניראתה כה נחשקת פחדתי שלא ניתן יהיה להיכנס אליה, אבל למזלי זה התאפשר לצלם שם תחת שמש של בוקר עירוני.

האמת היא שאת השמלה שבחרתי לצלם קניתי כבר לפני כמעט 6 שנים, בערך באותה התקופה כשהתפעלתי מ”מעונות העובדים” וכשהעיר הדהימה אותי כל יום מחדש בסודות הקטנים שלה. הייתי סטודנטית צעירה עם הרבה זמן פנוי וכך יצא שהסקרנות האופנתית שלי הובילה אותי לרכישות של פריטים מיוחדים שלא יצא לי עוד ללבוש באמת ובניהן השמלה הזאת. זו הפעם הראשונה שאני מופיעה בשמלה הזאת, שהצבע החיוור שלה אהוב עליי כל כך והיא מזכירה לי משהו רחוק, אולי את שנות ה-30. ההזדמנות ללבוש אותה סוף, סוף, גם אם זה רק לצילומים, נפלה בחלקי כאשר השמשיה שלי הגיעה מסין. ידעתי שאת השילוב הרומנטי והרגיש למראה הזה לא אוכל, כנראה, ליישם בחיים האמיתיים, אלא אם כן אוזמן למסיבת תה בגן נעלם וקסום כלשהו.

IMG_0090

IMG_0092

IMG_0093

IMG_0112

IMG_0098 

IMG_0089

IMG_0103

IMG_0097

IMG_0110

IMG_0118

בתמונות: שמלה מלפני 6 שנים, נעלים מ- 24/7 ושמשיה מסין. תודה רבה לצלם ולגן.

תגובות

  1. ספי, פוסט מ-ה-מ-ם!
    את, השמלה, השמשיה והגן- הכל מקסים!

    השבמחק
  2. גנים קסומים זה נפלא, ועוד יותר נפלא זו המטרייה המהממת שלך!
    ואת הנעליים מדדתי לפני כמה ימים ותסכל אותי העניין שרואים את החריצים של האצבעות. אני תוהה אם זו רק אני או גם אצלך המצב זהה?

    השבמחק
  3. וואו,
    נתת לי רעיון להמשך הכתבה :)
    תמונות מהממות
    ורעיון מעולה לפוסט :)

    השבמחק
  4. מדהים!

    הבלוג רק הולך ומשתבח עם הזמן..


    מי צילם?

    השבמחק
  5. סחתי על איכות התמונות! במיוחד אהבתי את הראשונה
    השמלה נראית וינטג', אבל כנראה שבעולמינו המשתנה במהרה 6 שנים כבר נראה מתקופה רחוקה, רחוקה....

    הנעליים הן השוס בעיניי, דרך אגב

    השבמחק
  6. איפה קנית את השמלה המהממת? לדעתי את יכולה ללבוש אותה ליציאה למסעדה/בלט/קונצרט

    השבמחק
  7. השמשיה מהממת גם אני רוצה!

    השבמחק
  8. אהבתי את גורי החתולים :)

    השבמחק
  9. תודה רבה לכולם, שמחה שאהבתם!

    מורן - תודה, כמו שאת יכולה לראות בתמונה של הרגליים שלי, לא ממש רואים לי את החריצים, אולי זה תלוי במידה שלך. האמ תהיא שאני לא חושבת שזה מכער, הנעליים באמת יפות, כדאי לך לנסות אות ןשוב.

    בילי-תודה רבה, דארלינג. מה הרעיון? תכתבי לי...

    לאנונימי הראשון - תודה רבה, את השמלה קניתי לפני 6 שנים, כך שזה לא משנה כרגע איפה זה היה. זה נכון, היא באמת מתאימה לאירוע חגיגי במיוחד.

    hello kitty - את יודעת איפה אפשר להשיג כאלה. אבל זאת באמת מדהימה. הכי יפה שהייתה בסין, כניראה.

    אנונימי האחרון - גם אני אהבתי את גורי החתולים, לכן הם כאן :)

    השבמחק
  10. וואו!!
    מדהימה :)
    הכל פשוט מושלם...
    פשוט מושלם.

    השבמחק
  11. ספי,פוסט קסום הן בתוכן והן בתמונות.
    זה הציף בי געגעועים לדירה הקודמת שגרתי בה -ברח' נחום הנביא -גרתי בסמוך למעונות העובדים(מעונות ח'...) ואני זוכרת שמאוד התלהבתי כשגיליתי את זה.
    זה צולם שם,לא? זה באמת כיף להיחשף לפינות חמד בעיר עם הסטוריה מעניינת

    השבמחק
  12. יש משהו לגמרי מהפנט בתמונה הראשונה.
    מקסים.

    השבמחק
  13. כן כן אני מצטרפת לכל התגובות
    מאוד יפה

    השבמחק
  14. אני תמיד עוקבת אבל בדכ לא מגיבה, אבל הפעם זה באמת מהמם! מה גם שבבנין שלי בת"א יש גם גינות דומות לאלה...

    השבמחק
  15. את רזה בטירוף ברמה שרואים את העצמות, וזה לא סקסי/נשי בכלל.

    השבמחק
  16. פוסט יפהפה, התמונה הראשונה מדהימה. את צריכה לשקול לייבא את השמשיות האלה, יש לך כבר לקוחה אחת בטוחה(:

    השבמחק
  17. מקסים ורומנטי במיוחד,השמשייה מושלמת וכך גם השמלה,הסיומת שלה מיוחדת,דווקא נראה לי שהייתי לובשת אותה בחגים(ראש השנה בפתח)ולא הבנתי למה את נמנעת מלהגיד מאיפה היא?

    השבמחק
  18. Galit - Lynn Stiklaro - תודה רבה!

    אורית יקירתי - זה לא צולם במעונות עובדים, זה צולם בסתם חצר תל אביבית מוצלחת במיוחד שיש בה הרבה ירוק וזה מאוד הפתיע אותי. פינות חמד בעיר זה הכי כיף, כבר חשבתי שרוב האנשים לא מתייחסים לדברים הקטנים האלה בעיר הזאת. תודה רבה!

    SARA - תודה רבה, אני ממש מסכימה לגבי התמונה הראשונה, האור והירוק והכל שם מדהים, היא גם האהובה על הצלם ולכן שמתי אותה ראשונה.

    kalba - מהממת את בעצמך..

    rotem - נחמד שהצטרפת לשאר וכיף לי לשמוע את זה שוב. תודה רבה!

    m i n i u m - תודה רבה על התגובה ונחמד שהחלטת להגיב כי ככה גם נחשפתי לבלוג שלך עם התכשיטים המהממים שאת עושה. כך גם כל מי שקורא את התגובות כאן יוכל לראות אותם. לכבוד הבלוג דיי שחל היום, אני חייבת לומר שזו דרך טובה לקדם את הבלוג שלך, ע"י מתן תגובות לאחרים. נשיקות!

    עפר - תודה רבה! כיף לקרוא את זה ואני שמחה שאת חשובת שזה יפה. בסין יש הרבה כאלה אבל רובן לא ממש יפות. זאת נבחרה בקפידה... אחשוב על ההצעה הזאת שלך.

    moran - תודה רבה, לצערי לא חושבת שאני מתכוונת ללכת לארוחת חג נוצצת מספיק. אני כבר אנסה לצאת איתה באמת, כי 6 שנים בארון באמת היו מספיקות. אנ ימאוד אוהבת בשמלה הזאת את הסיומת הכהה על הרקע הבהיר. ולגבי איפה קניתי אותה, אני מעדיפה לשמור את זה לעצמי הפעם :)

    השבמחק
  19. הי ספי. זאת אני- minium, פשוט החלפתי תמונה ושם. תודה רבה, כיף לשמוע שאהבת את הבלוג ואת התכשיטים. אני אמשיך להגיב כאן :)

    השבמחק
  20. זה מאוד קומוניסטי לגור במעונות עובדים, מתאים לשימשיה ;) למרות שאני מכירה מישהי שגרה שם והיא מספרת שהם משלמים גם כל מיני מיסים ותשלומים שונים ומשונים שהם גם שריד ארכיאולוגי מהתקופה ההיא... התמונות מקסימות!!

    השבמחק
  21. אלינור - זה ישמח אותי מאוד אם תגיבי. תודה!

    שיקסע - תודה רבה! מעניין איזה מיסים עוד משלמים שם. כאילו יש לבניינים האלה שטח גדול שצריך לטפל בו כמו גינה והמון חדרי מדרגות וכל מיני שטח ציבורי. האמת היא שזה מעניין. זה ספציפית לא צולם בכזה בניין, אבל אולי יום אחד אעשה גם צילומים באחד מהם.

    השבמחק
  22. שמעי את יפיפייה והטעם שלך בבגדים מצויין.. אבל השמלה הזאת ממש לא מחמיאה לך! וחבל כי יש לך גוף מהמם. שימי לב בתמונה ה2..

    יום טוב.

    השבמחק

הוסף רשומת תגובה

זה המקום לתגובות שלכם, תודה!