בסטודיו לצילום בדרום העיר

בשבוע שעבר הזדמן לי לקפוץ לסטודיו של הצלם המוכשר גיא כושי כשצילמו שם הפקה משותפת למגזין “את”, הועד למלחמה באיידס וקונדומים של R3. זהו שהסטודיו היה מהמם, מואר וניראה כאילו האדם הכי מגניב גר ועובד שם. בדיוק צילמו שם את אלון ליבנה מ”פרויקט מסלול” שהיה בין הסלבס שנבחרו לעצב חולצה במסגרת הפרויקט. אלון היה חתיך מהמם בדיוק כמו שהוא בטלוויזיה, והחולצה שהוא עיצב הייתה הכי יפה מבין כל העיצובים שהיו די בנאליים והעבירו את מסר המאבק באיידס באופן די מיושן. לא משנה, העיקר הכוונה, כך אני חשבתי.
אבל כשהתיישבתי לכתוב את הפוסט הזה, הרהרתי עם עצמי בנושא שנית כי בתור בלוגרית אני תמיד שואלת שאלות ולא רק מעבירה לכם, הקוראים שלי, את החוויות שעברתי באופן שטחי. הבנתי שהמגזינים עדיין רואים בסלבס סוג של מובילי דעה, כאשר אנו מובילי הדעה האמיתיים לא חושבים על סלבס כעל כאלה כבר די זמן מה. אני, למשל, הייתי מעדיפה לראות בפרוייקט כזה מעצבים מוכשרים (כמו אלון), בלוגרים מובילים, או מישהו שיש לו תובנות בנושא המדובר.
אני לא רוצה לצאת נגד רעיון הפרויקט כולו, כי הוא בעיקרון רעיון טוב והוא תולדה של עבודת  משרדי יחסי ציבור ושל סוכניהם של המשתתפים, שזה מה שהם יודעים לעשות, אבל אני שואלת את עצמי ואתכם, האם הקהל שקורא את המגזינים רוצה להכיר רק את הסלבריטאים? הייתי רוצה שהעניין הציבורי ינתן גם לאנשים אמיתיים עם אמירה, למרות שכל הכבוד למשתתפים על זה שהם נותנים יד לקידום נושא חשוב, גם אם הם  מקדמים בדרך גם את עצמם.
בסטודיו, בכל מקרה, היה ממש נחמד, מקצועי וגם נינוח. ניראה היה שמי שעושה את העבודה שלו באמת נותן מעצמו וגם נהנה ותודה לעידן על ההזמנה.
IMG_0225
ארון המגזינים בסטודין של גיא כושי
IMG_0226
אלון בשלבי איפור
IMG_0405
אני מצלמצת את גיא מצלם את אלון
IMG_0409
תמונה מהממת של אלון שאני צילמתי.
JB2X0362
JB2X0372
JB2X0374
JB2X0375
JB2X0387
JB2X0389
בתמונות: שמלה חדשה ומהממת שאמא שלי תפרה לי לאחרונה. כאן לא רואים את הגב שלה שהוא השוס של השמלה (אולי אראה לכם בפוסט אחר), שרשרת מאמא שלי, מגפונים מזארה.
תודה רבה לניר הצלם שצילם אותי.

תגובות

  1. אין לי מושג מי זה אלון כי אני ממש לא אוהבת פרויקט מסלול. אבל כל הכבוד לאמא ששוב הבריקה עם השמלה....

    לא חם לך עם המגפונים?????
    קריסה <3

    השבמחק
  2. סף,
    הלוק שלך הורס!
    אני מאוהבת במגפונים האלה והם ממש מתאימים לשמלה.
    הכי אירופאי שיש.
    הידד!

    והרשי לי להגיב לרותם?
    רותם, גם אני לא אהבתי את פרוייקט מסלול - http://blondebleach.blogspot.com/2009/06/blog-post_18.html

    אבל לדעתי אלון הוא השם הבא, כך שלא תגידי שלא אמרו לך.

    סף,אחלה פוסט.

    השבמחק
  3. חולצה אדירה בעיצובו של אלון.
    השאלה שלך לגיטימית מאוד, רק שלאנשים שבאמת יש להם דיעה נוקבת אין לרוב סוללה של יחצ"נים ולכן הם מסתפקים לרוב בכתיבה בבלוג למשל. זהו דרכו של עולם. נמשיך להשמיע את דעותינו החריפות מול המראה באמבטיה, או משהו כזה.
    עד שנתפרסם כמובן.

    השבמחק
  4. השמלה מהממת,התמונות ממש מעולות והכי כיף לך שביקרת בסטודיו של גיא כושי-ראיתי אותו בפעולה בצילומים לקמפיין שעשינו בעבודה והוא מוכשר בטירוף וכמובן הורס.
    נשיקות.

    השבמחק
  5. באופן עקרוני, אני חושבת שאת צודקת, אבל השימוש בסלבריטיז ולא באנשים כמונו או שכמותנו, מגיע מהעובדה הפשוטה שמכירים אותם.
    במיוחד במגזינים כמו "את" שהוא מגזין פופוליסטי לחלוטין, הוא לא מנסה לייצג איזושהיא אמירה אומנותית או ליצור קהילת עיצוב שיוצאת מהמיינסטרים. הוא הוא המיינסטרים בכל מעודו, וככזה, הוא בוחר אנשים שגם הם מתוך אותו עולם בכדי לפרסם.
    כי בסופו של יום, את אלון ליבנה מכירים יותר אנשים בארצנו הקטנה מאשר אותי או אותך, ואלון לבנה יגרום לאנשים לקנות את העיתון בכדי לראות ולקרוא מה הוא עשה, בניגוד אלינו, כי מי מכיר אותנו בכלל, ואת מי מעניין לקרוא על מישהי שלא מכירים?
    הנקודה הסופית שלי שהכל מתחיל ונגמר בכסף, ואני לא חושבת שזה מגיע ממקום של "מעצב דעת קהל", אלא מ"מוכר עיתון שמכניס לי כסף לקהל", ואלון לבנה יכניס ל"את" או לכל מגזין מסחרי אחר, יותר כסף מאשר מישהו יחסית אלמוני.
    עד כמה שזה מעצבן...

    השבמחק
  6. אני עם פטיט,את אף אחד זה לא מעניין לקרוא על מישהו לא מוכר...

    איזו חוויה להיות בסטודיו של גיא כושי,גם אני הוזמנתי אבל לא יכולתי להגיע,מה שמזכיר לי שהבטחתי להעלות פוסט בנושא.

    השבמחק
  7. מזדהה עם התגובה של פ"ל מעליי... אבל העיקר שיצאו לך תמונות מהממות!

    השבמחק
  8. רותם - דארלינג תודה 3> ולא לא היה חם עם המגפונים, את בעצמך זוכרת מה עשינו איתם לפני יומיים.

    שני - את הורסת עצמך ואני לא מאמינה שלא באת והשארת אותי לבד אתמול, למרות שהיה די חביב בסופו של דבר.
    המגפונים יכולים להיות שלך ב 200 ש"ח לאחר ביקור קצרצר בזארה. מקווה שהלכ אצלך טוב ותודה!

    crazygal - האמת היא שאת די היחידה מכל התגובות שממש הבינה מה אני רוצה לומר, זה מגניב. אני מקווה שתתפרסמי מהר!

    אורית - תודה, מותק. הביקור היה נחמד
    אבל לא ממש יצא לי להתרשם מהבחור באופן אישי. זה שהוא מוכשר כבר שמעתי וראיתי. נשיקות.

    פטיט לולו - אני חושבת שאת בכלל לא הבנת אותי. אני לא מאמינה בלעשות דברים סתם רק כי שם של סלב מחובר אליהם. אלון דווקא ממש מוכשר והיחיד מבין כל המשתתפים שממש התאים לפרויקט. השאר פשוט לא הביאו שום אינפוט אישי מלבד השם שלהם.
    זה שהם ישתפו בלוגרים אנונימיים ממש לא ציפיתי, אבל יש כאלה שהם לא אנונימיים או אנשים שמבינים בעיצוב או במשהו.
    למרות שזה די מעורר שאלות שהם מביאים סלבס שישתתפו ויעצבו ומצד שני מזמינים בלוגרים שיכתבו על זה. אז למה שאני אכתוב על זה אם אף אחד לא רוצה לקרוא עליי?
    חוץ מזה החשיבה הזאת בקרב בלוגרים היא קצת מוזרה. הרי למה את כותבת בלוג אם את חושבת שזה לא מעניין אף אחד? אני חושבת שיש הרבה כאלה שירצו לשמוע ולקרוא עליהם. יום אחד השינוי יבוא והאנשים שיש להם מה להגיד יופיעו יותר ויותר גם בתקשורת הפופוליסטית והשטחית.

    moran - חבל שלא באת, לא כי זו חוויה אלא כי זה סתם נחמד היה להיפגש. לגבי לקרוא על מישהו שלא מכירים, אשאל גם אותך - למה את כותבת בלוג? הרי לא מכירים אותך? מי ירצה לקרוא?

    שיקסע - תודה רבה! לגבי מה שפטיט כתבה, אני למזלי לא מזדהה ולפעמים מצפה מהתקשורת, שמי כמוך יודע שהיא גם אנחנו בעצמנו לקצת פתיחות וחדשנות. נו באמת, לא בא לי להזכיר את שאר הסלבס שמשתתפים כי הם לא מעניינים, אבל באמת לא.

    השבמחק
  9. Clothes on Trees - לא, לא באמת. השבוע הלכתי איתם פעמיים, אבל רק כי הם התאימו לבגדים. עדיין חם!

    השבמחק
  10. היי ספי, השמלה שעיצבה אמך היא הכוכבת האמיתית של הפוסט הזה :) הצבעים מקסימים ואהבתי את השילוב עם המגפונים - הם מהעונה הנוכחית?

    יכול להיות שלמדת כלכלה בת"א לפני כמה שנים? עזבתי אחרי סמסטר אחד כך שאנחנו בטוח לא מכירות אבל נראה לי שלמדנו יחד ובגלל זה את מוכרת לי.
    הילה

    השבמחק
  11. את נראית מקסים, ונשמע ממש מגניב שם בסטודיו הזה! תמיד רציתי לצפות בצילומים.
    :)

    השבמחק
  12. אאוטפיט חמוד ביותר!!
    טוב, אני בונה על המגפונים :)
    ויפה לך לחייך..

    כשהתוכנית הייתה בחו"ל אהבתי אותה מאוד, הייתי מכורה אליה, משום מה כשהיא הגיעה לישראל, אני לא מסוגלת לראות פרק אחד עד הסוף, מתישהוא אני מתייאשת, לא יודעת, לא משהו התוכנית הזו...לדעתי.

    ועד כאן...סתם הרהורים לגבי התוכנית :)

    השבמחק
  13. בתור קוראת מגזינים כפייתית, אני דווקא לא מסכימה שלא מעניין לשמוע מה יש לאנשים 'אנונימים' לומר. לדעתי הכי מעניין לשמוע מה יש למישהו שבאמת מבין באופנה לומר. אבל אני מבינה שאולי רוב האנשים מעדיפים אנשים מוכרים..חבל..
    בכל מקרה השמלה ממש חמודה יחד עם המגפונים :)

    השבמחק
  14. אוקיי כמה דברים:
    1. המגפונים הורסים. זה קטע מוזר את הרבה פעמים לובשת דברים שאני ממש שונאת, כמו מגפונים שחורים למשל, ואיך שהוא את מצליחה לגרום להם להיראות נורא לעניין...
    2. מותק, סלבס, סלבס, זה מה שמעניין את העם. סלבס הם גם קובעי הדיעה והם אלו שיביאו בלוגרים , צלמים ותקשורת לתעד אירועים וזה מה שחשוב ליחצנים.
    3. העידן הזה מהיח"צ היה מזה מוזר.ניסיתי לתקשר איתו ולהתבדח איתו והוא פשוט נשאר כמו רובוט במיילים. בסוף לא הלכתי לצילומים...
    4. את חמודית...

    השבמחק
  15. אמא שלך ממש מוכשרת! ואת יפהפיה כתמיד.
    נשמע ממש נחמד ומעניין להיות שם..
    בקשר לשאלתך, אני חושבת שיש עדיין קהל מספיק גדול שהבלוגריות עדיין חדשה לו ולכן יש מקום לטעמי מבחינה שיווקית ועסקית להמשיך במסורת הישנה ולתת במה לסלבריטאים. למרות שאני באופן אישי אעריך "אנשים אמיתיים" ומוכרים כשאקרא כתבה או אצפה בקמפיין.

    אגב, החולצה מגניבה, ואי אפשר להיות אדישים לגביה.

    השבמחק
  16. אני רוצה בהחלט שתראי לי את הגב של השמלה. ושתדעי לך שזה לא בסדר שלא דאגת לצלם את זה ולשים בפוסט. כאילו, אחריות אישית, זה מינימום.
    אני חושבת שמנהיגי דעה זה מושג מאוד רחב, אבל אי אפשר להתעלם מהחשיפה והעניין האדיר שמביאים עמם אנשים שהם tv-based סלבס; הרי מדיום הבלוגים וכו' מתקדם, אבל עדיין לא ברמה כזו של notoriety.
    אני סמוכה ובטוחה שעוד יבקשו ממך לעצב טי שירט בעתיד. בינתיים תדאגי שאמא שלך כבר תפתח חנות, יא אללה.

    השבמחק
  17. הי ספי!

    נראה נחמד שם בסטודיו... אני חושבת שבלוגרים הם בהחלט מעניינים אבל סלבס יותר... ככה זה!

    בכל אופן השמלה מקסימה והגב מסקרן!

    השבמחק
  18. נדמה לי שלצד העלייה המטורפת בהתעסקות הסלברטורית, ישנה התגברות של שטף מהכיוון המנוגד: זה החלק שבו מביני העניין (כמו שאת מגדירה את זה במדויק, 'בעלי תובנות בנושא המדובר'), קובעי הגורלות שבדרך כלל נמצאים מאחורי הקלעים, זוכים לחשיפה מוגברת ועניין שלא היה קיים בעבר. אני מתכוונת לעובדה שעורכות אופנה הופכות לכוכבות בפני עצמן - נכון, לא אצל מה שקרוי "הציבור הרחב", ועדיין, אני לא חושבת שבשנות התשעים מישהו מלבד מעגל סופר-מצומצם היה מתעניין בקייט לאנפיר ודומותיה. מיותר לציין שזה לא המצב כיום.

    הנקודה שלי היא שהיום, לצד האינפלציה והשיטפון הזבלי שנכפה עלינו ממשפריצי הצהוב, יש הרבה יותר ערוצים, דרכים ובמה שאפשר למצוא בה את אלו "המשפיעים בצדק", אם אפשר לקרוא לזה כך. אולי זו לא כוס מלאה, וגם לא חצי, אבל זה בהחלט משהו.

    [ושרשרת מעולה, ד"א.]

    השבמחק
  19. סורי שלוקח לי בזמן האחרון קצת הרבה זמן להגיב על כל תגובה באופן אישי. למרות שזו הדרך שאני מאמינה בה, אני קצת הזנחתי אותה. סורי ואני שוב כאן.

    cherrylipstick - תודה רבה על השמלה. המגפונים אכן מהעונה נוכחית. כבר הספקתי לעשות קצת שופינג לחורף.
    כן, למדתי כלכלה בין 2002-2005, מעניין שאת זוכרת אותי :)

    מורן - תודה, דארלינג. האמת היא שצילומים זה קצת משעמם, אחרי 5 דקות די קולטים את הפואנטה, אבל להיות בסטודיו של צלם, יש בזה משהו נחמד, בעיקר אם זה סטודיו יפה. אני בטוחה שעוד יהיו לך הזדמנויות.

    Galit - Lynn Stiklaro - תודה רבה. המגפונים בטח ממש עכשיו בחנות, למרות שבלי עקבים זב קצת לא ממש מהמם, אבל עדיין יש להם את הקסם שלהם. ולגבי "פרוייקט מסלול, הישראלת אני לא אהבתי גם ולא צפיתי בפרק אחד מלבד הפרק הראשון בגלל שהם עסוקים בהבאת רייטינג ולא ביצירה כמו בתכנית המוכרת באמריקה וזה חבל, אבל ניראה שככה הם פה הדברים.

    kalba - 1. תודה שאת מקבלת אותי כמו שאני. אנ ימאוד מעריכה את זה ושזה אפילו ניראה לך לעניין.
    2. נמס לי מסלבס כי הם משעממים, זה שזה מעניין את העם זה יופי וזה כבר המון זמן ככה, עשרות שנים. בא לי שזה ישתנה. שאנשים נוספים יכנסו למעגל הזה שהעם מתעניין בו.
    3. העידן היא בעצם בחורה, חבל שלא באת היה יכול להיות כיף איתך. את לא צריכה להתבאס מאנשים כי הם לא מצחיקים. רובם הגדול הוא כזה...
    4. תודה שוב!

    אלינור - אני לא כל כך קוראת מגזינים ישראליים, אבל באלה מחו"ל תמיד מופיעים אנשים מעניינים שהם לא הסלבס הכי מובנים מעליהם. תודה רבה על התגובה.

    loni - קודם כל תודה רבה על האאוטפיט. ולגבי נושא הפוסט, את אומרת שיש הרבה אנשים שרוצים לראות סלבריטאים, אבל יש גם הרבה שרוצים לראות עוד אנשים, אז כן יש פה עניין של הציבור. ושלא תביני אותי לא נכון, אנ יממש לא מתכוונת לנסות לשנות את מה שמוכר וטוב, רק הייתי רוצה עוד משהו.

    Dana (MODAna) - דארלינג, אני אשמח להראות לך את מאחורה של השמלה ואנ ימקווה שאפילו משמ בקרוב. כי אני הולכת איתה די הרבה בגלל אהבתי העזה אליה. כולם צודקים לגבי הסלבס שהם מה שמביא אנשים ומעניין, אבל אם לא נחשוב אחרת זה ישאר ככה לנצח. אני מקווה שיבקשו גם ממך לעצב חולצה, זה יהיה מהמם. נשיקות.

    Noa - תודה רבה, את הגב של השמלה אנ יאשמח להראות בקרוב.

    מיכל - אהבתי את התגובה שלך, בעיקר כי אף אחד כאן לא מתייחס לריבוי הערוצים וזה מה שבעצם מציל אותנו ממיין סטרים והפריים טיים. העיסוק באנשים שמאחורי האופנה הוא יותר מורגש בעיקר בחו"ל וקצת כאן, אבל לא מספיק.
    תודה על השרשרת והיה כיף להיתקל בך אתמול.

    השבמחק
  20. ספי,
    התכוונתי למה שאמרתי בצורה הכי טובה של המילים שלי,
    אני חושבת שהביאו בלוגרים כי הם מפיצים את המילה, ומקשיבים להם והם אכן חווים את חוות דעתם האישית.
    אבל מה שניסיתי להגיד בתגובה הקודמת שלי, זה שלצערי בלוגרים לא ימכרו עיתונים, וסלבז כן ימכרו, ובסופו של יום זו המטרה של עיתונים כמו "את".
    אני כותבת בלוג כי א. כיף לי לכתוב.
    ב. אני מאמינה שאולי מישהו יכול לקחת וללמוד דברים חיוביים או להעשיר את העולם שלי מהבלוג שלי, שהוא סוג של פלטפורמה תקשורתית מבחינתי.
    ג. אני לא חושבת שהבלוג שלי לא מעניין אף אחד. אבל אני כותבת על תכנים עיצוביים ופחות על עצמי. אני אשמח אם מישהו יתעניין באישיות שמאחורי הבלוג, אבל כרגע זה לא נראה שאישיותי הכובשת (או שלא...) תמכור ל"את" עיתונים...
    אני מאוד מאוד מקווה שהתחזית שלך שיום יבוא ובלוגרים כמונו יהיו חלק מהתרבות הלגיטימית והמשפיעה תקום לתחייה ותתממש.
    עד אז, נותר לנו, רק לכתוב על מה שאנחנו רואים כחשוב או כמשפיע או סתם מהמם והורס...
    :)
    שיהיה יום נפלא

    השבמחק
  21. פטיט לולו היקרה - חוץ מנושא התרבות הלגיטימית, שאני חושבת שאנחנו כבר חלק ממנה כי לא מדובר , הרי, בשוליים של החברה אני מניחה שאת צודקת.
    הלוואי והאישיות הכובשת שלך תמכור ל"את" עיתונים וכמה שיותר מהר, ולא רק שפרה תקבל ב"לאשה" טור, אבל בעיקר אני מקווה שכל האנשים ולא רק הבלוגרים עצמם יבינו שיש ריבוי ערוצים ושיש עוד אנשים שיש להם מה לומר, כמונו.
    אני מאוד אוהבת את התגובות שלך, גם אם איני תמיד מסכימה, כי את כל כך משקיעה. המון המון תודה!

    השבמחק
  22. היי ספי, חזרתי לקרוא את התגובה באיחור קל. באמת מעניין שאני זוכרת :) כנראה שהתרכזתי יותר באנשים שסביבי מאשר בהקשבה למרצים. קשה להאשים אותי, אנשים יותר מעניינים מעקומת התמורה...
    שבוע טוב!
    הילה

    השבמחק

הוסף רשומת תגובה

זה המקום לתגובות שלכם, תודה!