ביקור מפתיע בירושלים

IMG_1145
לא תכננתי להגיע לעיר הקודש, אבל לא הייתה ברירה. כולם עובדים ולא היה מי שייקח את האורח שלי לסיבוב בעיר המוזרה. נעשו ביום הזה כמה טעויות שלא אחזור עליהן שוב, כאשר האיומה שבהן היא ההגעה לעיר וההסתובבות בה בתחבורה ציבורית. הנסיעה בקו 1 לכותל עברה בשכונות שבהן ניראה כאילו הזמן נעצר לפני 100 שנים. האורח נהנה ואילו אני לא האמנתי שאני תקועה בפקקים עם עשרות גברים דתיים לבושים בשחור בשלהי הקיץ הירושלמי החם.
היה מעניין, גם לראות את ירושלים אחרי יותר משנה שלא הייתי בה וגם להסתכל בעין ביקורתית על האנשים והרחובות. היא כל כך רחוקה מתל אביב ואני לא רוצה להישמע צפונית או מתנשאת, היא פשוט כנראה לא עיר בשבילי, או שאולי אני רגילה מדי לחיים הנוחים בתל אביב. עכשיו אני כותבת את הפוסט ושומעת שירים של ערן צור. לא יודעת למה אני מספרת לכם את זה. אולי ככה טוב לי כאן בעיר האהובה עליי, כאשר המרק מתבשל על האש. מרק עדשים.
האורח המשיך היום במסעו מסביב לעולם. אפשר תמיד לעקוב אחרי הבלוגים שלו ולראות מה חדש במקומות אחרים ורחוקים. איזה כיף זה לנסוע ולא לעצור בשום מקום ליותר משבוע, אבל מעניין אם זה משהו שהיינו רוצים. לי זה ניראה מעייף וקשה לי לחשוב על להכיל את כל החיים במזוודה אחת. קיבלתי זר סוכריות כמתנת פרידה וליוויתי אותו למונית. ביי, היה כיף!
IMG_1129 IMG_1138IMG_1147
IMG_1155IMG_1131 IMG_1150 אלה היו הרגעים ההכי אופנתיים בירושלים. אני בטוחה שמגניבי העיר יאמרו כי לא הסתובבנו במקומות הנכונים, אבל בסך הכל רצינו לראות את הרחובות הרגילים של העיר שמחכה לרכבת ולהפסקת עבודות הבניה ברחובות. אבל לא מצאתי, לפחות אני, את הייחוד הזה שציפיתי מתושבי העיר.
וזאת אני, עייפה ומותשת ובשמלה מקומטת, בעמק רפאים…
IMG_4758 כיף לחיות בתל אביב! נשיקות.
עריכה: וככה האורח שלי ראה את ירושלים - http://yvanrodic.blogspot.com/

תגובות

  1. סף, קודם כל הצילומים מדהימים,
    ולרגע לא התעלמתי מהשמלה שלך - אהבתי.
    סופ"ש נעים שיהיה!

    השבמחק
  2. ירושלים אהובתי.
    אולי אני משוחדת.
    אחרי הכל נולדתי וגדלתי בעיר הזו.
    ואחרי 4 שנים של מגורים בתל אביב, חזרתי אליה.
    לשלווה שלה, להומוגניות שבה.
    לעיר שגם בה (אולי תופתעו) שומעים ערן צור... :)
    אני חושבת שהקביעה שלך שבתל אביב החיים נוחים יותר היא לא נכונה.
    זה אמנם נכון שבירושלים אין אמ-פמ כל שני מטר, אבל מכאן לחוסר נוחות זו קצת הגזמה.
    ברור שנח יותר להסתובב בירושלים עם מישהו שמכיר את העיר, והאמת שגם בין התחנה המרכזית לכותל אפילו אפשר ללכת ברגל ולחסוך את הנסיעה הלא כיפית באוטובוס מלא דוסים, אבל זה חלק מהחן של העיר (לפי דעתי...) הערבוב המופלא של כולם מכל הדתות, המקומות והגיל.
    כמו שאמרתי לך לפני כמה ימים, אופנתיות יתר אין בירושלים. ואני מניחה שאם הייתם מגיעים עוד שבוע, כשהלימודים מתחילים שוב והסטודנטים של בצלאל מסתובבים ברחובות אולי היו קצת יותר ממתקי עיניים.
    כתבת שאת הסתכלת בעין ביקורתית על האנשים והרחובות, מעניין אותי מאוד לשמוע מה חשבת, ומה היו הביקורות שלך.
    בכל אופן, מקווה שגם קצת נהנית מהחוויה המאוד שונה של תל אביב.
    קצת חו"ל בישראל :)

    השבמחק
  3. התמונה הראשונה מהממת! אני דווקא נורא אוהבת את ירושלים אבל לא הייתי רוצה לגור שם.

    השבמחק
  4. גם אני כמוך לא אוהבת את ירושלים. לא יודעת כל כך למה. אולי זה בגלל "המעמד" שנכפה על העיר הזו ולא מדבר אליי כל כך. הייתי בירושלים 4 פעמים בחיי ו3 מתוכן היו עם בית ספר. אני לא אומרת את זה בגאווה, אלא כדי להדגיש את חוסר המשיכה שלי לעיר הזו(שנראה שבקרוב לא תהיה שלנו וגם לא של הערבים, אלא של אותם לובשי שחורים שהזכרת...).
    אני מניחה שכמו שטל אומרת, כשמטיילים עם מישהו שמכיר את העיר יכול להיות שהדברים נראים אחרת כי רואים את העיר דרך עיניים של מישהו שאוהב אותה.
    יצא לי לראות תוכנית צרפתית על טיול בירושלים והעיר נראתה לי מקסימה ומושכת. הכל בחיים תלוי בפרספקטיבה...

    הנעליים שלך ממש מתוקות! איפה קנית?

    השבמחק
  5. לא מבין את עניין ה- "לטייל עם מישהו שמכיר".
    מעולם לא הייתי צריך פריסאי מקומי בכדי לאהוב את פריס...

    השבמחק
  6. פייס האנטר חמוד משציפית וגם את נראית מקסים- השמלה והנעליים ממש מתוקות.
    אני לא מכירה מספיק את ירושלים כדי להרגיש כלפיה משהו על אף שלרוב התגובות לגביה מאוד קיצוניות- או שאוהבים אותה או ששונאים אותה.
    מספיק לי לשנוא את אשדוד, אני לא צריכה עוד עיר במאגר הזה :)

    השבמחק
  7. אחלה תמונות :) אהבתי במוחד את זאת של הילדה הקטנה לבושה הכל שחור...

    השבמחק
  8. טוב, אז לגבי ירושלים.. הדעה שלי חד משמעית, אני לא אוהבת את ירושלים. התגוררתי שם במשך שנתיים ואני פשוט לא אוהבת את העיר הזו, גם כילדה לא אהבתי.
    אבל תל אביב :), הו תל אביב, אין על תל אביב!
    אה.. נו, מרוב שמתעסקים בנושאים אחרים שוכחים שבאופנה עסקינן :)
    השמלה בשילוב עם הנעלים מוצלח ביותר!

    השבמחק
  9. shani - תודה רבה, יקירתי. קצת גנבתי לפייס הנטר את הסגנון, אבל הרגשתי שבא לי להביא משם כמה תמונות, לא רק את שלי. נשיקות.

    פטיט לולו - לא אהבתי את העיר לא רק בגלל חוסר בחנויות או הנוחות הפיזית שדיברת עליה. אני לא אוהבת את תחושת הלחץ שמלווה אותי שם. לגבי ההתמצאות בעיר והבחירה באוטובוס, זה מחוסר ידיעה. לאורח שלי זה היה מיוחד, אני סתם סבלתי. עיר מעייפת למדי.
    אבל זה ברור שיכולות להיות דעות שונות לגביה. שמחה שיש אנשים שמוצאים את עצמם שם.... תודה רבה על התגובה.

    Sarah - שמחה שאהבת. אהבתי גם את הפוסט האחרון שלך.

    קרן - אני מבינה אותך, אבל גם מסכימה עם האנונימי שאחרייך. אין שום צורך בליווי כדי שערים שמשדרות משהו שמוצא חן בעייני יגרמו לי להתאהב בהן. ירולשים לא כזאת. הנעלים מפורנרינה מהקיץ שעבר.. תודה רבה!

    אנונימי - אני מניחה שאתה צודק. אני לא צריכה שום ליווי כדי לאהוב את פריס. אפילו מרחוק אני אוהבת.

    לובה - תודה רבה! היה לנו הכי כיף שיכולתי לגייס, למרות שהייתי מאוד עייפה. בחרתי משהו שחור כי זה מה שירולים מעוררת בי, אולי בגלל החרדים..

    שיקסע - תודה, דארלינג. זו באמת תמונה חזקה. כל בנות המשפחה ההיא היו לבושות בשחור. זה מוזר לילדים בגיל כזה, אבל יש בזה משהו מאוד יפה בו בזמן שזה נשמע לי די שלילי.

    Galit - Lynn Stiklaro - אנימבינה אותך. תודה רבה על מחמאות על הלבוש. ובאמת אין כמו תל אביב. מאוד שמחתי לחזור הביתה.

    השבמחק
  10. באופן כללי לא מסכימה עם התפיסה של להסתובב עם מי שמכיר את המקום, אבל לגבי ירושלים זה באמת תופס.
    וכמו שאמרת כנראה לא הסתובבתם במקומות הנכונים, למרות שזה קל לפספס אותם כי מה לעשות שבירושלים אין יותר מדי כאלה..
    חוצמזה שהעיר עוברת שינוי קיצוני בשעות הלילה והופכת מעניינת הרבה יותר, אז אולי גם זה קשור לאכזבה שנחלת..
    התלבשת יפה מאוד:)

    השבמחק
  11. קשה להתווכח עם תחושות אבל לטעמי ירושלים מעוררת את התחושות האלה בגלל תפיסות מוקדמות שיש לנו לגביה. בדיוק עברתי לעיר, לפני פחות מחודשיים, ואני לא מסוגלת לדמיין את עצמי גרה בתל אביב עם כל הלחות והפוזה. מסכימה עם פטיט - ירושלים הרבה יותר הטרוגנית. יוצא לראות המון טיפוסים ברחוב וזה מרתק בעיני הרבה יותר מסיבוב בשדרות רוטשילד.
    כאמור - עניין של טעם ודעה קדומה, וזה נוגע לשתי הערים..

    השבמחק
  12. הדעות לגבי ירושלים חלוקות, ללא ספק
    אני אוהבת את ירושלים, כי היא 'ישראל' בשבילי. כמובן שאת האוטובוס אני שונאת, מכמה שכבר הספקתי להיות, ומן הסתם שריח השתן העולה מיותר מדי רחובות חורה לי לא מעט... אבל עדיין, יש בה כל כך הרבה יופי וגיוון. דוקא הרגשת לחץ יש לי יותר בתל אביב, שגם אותה אני אוהבת בגין סיבות אחרות.
    בסיכומו של עניין- to each his own, כולי תקווה שמתישהו יזדמן לך לראות את ירושלים באור אחר... :)

    השבמחק
  13. SARA - תודה, חמודה. היו לי כבר בעבר חוויות ירושלמיות טובות מאלה, אנ ימקווה שאחרי השינוי והרכבת העיר תהיה יורת מקבלת פנים. לגבי מקומות נכונים, זה לא משהו שאמור לעשות את העיר ליותר אהובה. כל הקטע שכל עיר תמצא חן בעייני המבקר ולא רק בעיני הגר בה.
    נשיקות.

    tamar's sweet closet - אני מבינה את מה את אומרת, אבל לא הטיפוסים המיוחדים שאותם צריך לחפש כניראה לא ישנו את הדעה שלי על העיר שביקרתי בה אין ספור פעמים בחיי.ולא, איני מרגישה שום לחץ בתל אביב. לא מרגישה שום פוזה ולא מכירה אנשים שהדברים האלה מטרידים אותם. החיים הרבה יותר פשוטים פה ויכול להיות שלא הייתי אוהבת לגור גם בערים אחרות ובאמת שאין לי שום דבר נגד ירושלים. תודה, בכל מקרה, על נקודת מבט אחרת.

    Dana (MODAna) - יקירתי, תודה רבה ואני שמחה שאת אוהבת את העיר שאת גרה בה. רוב הירושלמים אוהבים את הבחירה שלהם, למרות החסרונות וזה מגניב. אבל עדיין הרגשתי דוחק, לכלוך, או סתם חוסר בהירות בצבעים, כמו שאני רגילה אליה בתל אביב, זה גם משפיע על החוויה.
    אני מניחה שירושלים עוברת שינוי ואולי הוא לטובה.

    השבמחק
  14. איזה חמוד פייס האנטר..
    אני מאוד רוצה לאהוב את ירושלים, אבל יש שמה כ"כ הרבה דתיים שלא מקבלים את החילונים כמו שצריך, וזה גורם לתחושה לא נעימה
    אבל זאת עיר מדהימה!

    השבמחק

הוסף רשומת תגובה

זה המקום לתגובות שלכם, תודה!