כבר כמעט שנה בדירה הזאת

IMG_3429
מחר אני חותמת שוב על חוזה שכירות לדירה שלי. אני כבר גרה כאן שנה כמעט. שנה שאני לגמרי יכולה להחשיב אותה כשנה הכי טובה מזה הרבה שנים. הדירה שבה הצטלמתי בכמה מן הפוסטים האחרונים איננה דירתי. את הסלון של הדירה שלי תיראו כאן עכשיו. העברתי את היום בעבודה, סידור ואירגון הדירה שלי ובגגל שכבר הרבה זמן לא יצא לי להיות כל כך הרבה זמן כאן עם עצמי הנחתי שאולי זה זמן טוב לצלם אותה. יש עוד הרבה מה לעשות כדי להפוך את המקום הזה לדירה שאני ממש רוצה שהיא תהיה, אבל בשביל זה יש את השנה הבאה.

תוך כדי הוספת התמונות הרגשתי איך הלב שלי דופק.זה ממש מוזר לחלוק את חלל המגורים הפרטי שלי עם אנשים שאיני מכירה. אני חוששת מביקורת. אני כבר רגילה שרוב האנשים שבאים אליי לראשונה מזדעזעים מהמינימליזם הזה, מזה שאין לי טלוויזיה ומזה שלא תלויות תמונות על הקירות. לכל דבר יש לי תשובה. טלוויזיה אני רואה במקום אחר ובכלל הצפיה בטלוויזיה תמיד נתפסה אצלי כחוויה חברתית, לראות טלוויזיה לבד זה מדכא. בגלל זה אנשים מעדכנים סטטוסים בטוויטר בזמן שידור "האח הגדול", כי כשרואים את זה לבד אין עם מי לחלוק את דעותינו על סער ואיילה ואלירז. לגבי תמונות לא הייתי בטוחה מה אני רוצה לראות על הקירות שלי. תמונות זה מחייב והאמת היא שלא ממש חשבתי על זה. תמונות טובות עולות הרבה כסף ובגלל שאני כל כך ביקורתית, החלטתי להיות בלי. אני גם מאוד אוהבת מיעוט חפצים. אני התרגלתי להיקשר למעט מאוד דברים במהלך החיים בתל אביב. לא מאמינה בדברים קטנים וחמודים בכל מקום, מעדיפה לחיות עם מעט דברים. מספיק שיש לי הרבה בגדים.

האמת היא שיש כמה דברים שאני רוצה שיהיו לי: ארון ספרים נוסף – כי יש לי עוד ספרים שמאוחסנים בארגזים שאין לי מקום ראוי עבורם. לא קניתי עד היום כי רציתי משהו עם אופי ולא סתם ארונית. אני כן רוצה קישוט כלשהו לקירות בסלון. לא יודעת אם תמונות או אובייקט אחר  כלשהו.אולי איזו יחידת מגירות או שידה נוספת לאירגון ניירות העבודה שלי. אני צריכה מנורת קריאה לליד המיטה ובכלל אני צריכה להחליף כמה נורות שנשרפו בדירה בנורות אקולוגיות.

IMG_3407 IMG_3408IMG_3409 IMG_3411 IMG_3413IMG_3415IMG_3430 IMG_3418IMG_3431 IMG_3428 IMG_3427 IMG_3424 IMG_3435 IMG_3441
כל האדום הזה נקנה באיקאה לכבוד מסיבת הקריסמס שחגגנו בסוף דצמבר. זה דווקא נחמד למרות שזה לא מתאים לכורסת הוינטג' שמלווה אותי כבר מעל 6 שנים. היא הייתה איתי בדירות השותפים וכל הבגדים שלי ישנו עליה, במקום להיזרק על הרצפה. כל הפוסט הזה מזכיר לי תרגיל בקורס צילום באוניברסיטה כשהתבקשנו לצלם את החדר שלנו. אז זה היה כל כך אחרת. אולי אראה לכם פעם.

שבוע נפלא לכולם.

תגובות

  1. עשית לי חשק לסלון משלי... שכן אני חולקת את הסלון שלי עם שני בנים שממש לא היה אכפת להם אם הקירות היו מלאים בבוץ. אני אוהבת רפרודוקציות ממוסגרות של האומנים האהובים עלי - מגריט, מן ריי, פוסטרים שאספתי בחו"ל... אולי תשקלי את זה?
    הדירה בסה"כ מהממת, ונעימה.

    השבמחק
  2. לדעתי הדירה שלך נראית נפלא. היא שמיים וארץ ביחס לדירה שלי- הדירה שלך מוארת, רחבה ומשופצת. מצד שני, הדירה שלי היא לא בדיוק דירת החלומות ממילא ואני בעיקר מרוצה שנוח לי בה, שיש בה הרבה מרחב ושאני מרגישה בבית. דירת החלומות עוד תגיע.
    מקווה שתצליחי במשימתך להתאים את הדירה הזו יותר לעצמך במהלך השנה הקרובה.
    אני אומרת- העיקר שיש לך עם מה לעבוד..

    השבמחק
  3. נרות מאיקאה!
    הן השוס של כל מקום.
    רוב הנרות אצלי מקאסל, אבל לאחרונה גיליתי את נר הפטל של איקאה ו...הוא עולה בערך עשירית. נראה לי שהתאהבתי.

    השבמחק
  4. איזו שלווה, חומד. איזה רוגע. לא מינימליזם לוחמני, מודע לעצמו ביתר, אלא מינימליזם שקט, אוורירי. תענוג.

    השבמחק
  5. הדירה שלך מקסימה, מוארת ושלווה.
    כיסוי הספה והשטיח מאיקאה ממש חמודים :-)
    הכי חשוב שטוב לך ונוח לך שם.

    השבמחק
  6. מינימליזם מבורך, לדעתי.
    אני עוברת בעוד כמה חודשים וכיף לקבל השראה מהתמונות שלך. דווקא מאוד אהבתי את האדום- זה חמוד ואפילו קצת הומוריסטי.
    (שלא לדבר על כריות העכברים. הן אדירות)

    השבמחק
  7. הדירה שלך מקסימה. אי של מפלט שקט.
    גם לי אין תמונות בדיוק מאותה סיבה. וזה לא בוער לי בעצמות לקנות. אני אוהבת שהחיים לאט לאט ממלאים לי את המרחב הפנימי / חיצוני הזה בניגוד לדירה מעוצבת מידית שאז התחושה שאסור להזיז ולשנות כמו במוזיאון

    השבמחק
  8. גם לי יש בעיית קירות ריקים ובזמן האחרון גיליתי את מדבקות הויניל לקיר. אלה עיטורים שנדבקים לקיר ונראים ממש כאילו מישהו צייר לך על הקיר והשוס (!) הוא שאפשר להסיר ולהזיז אותן ממקום למקום כמה פעמים שרוצים.

    הנה אחת לדוגמא:
    http://cgi.ebay.com/Bird-Tree-Branch-Mural-Art-Vinyl-Wall-Decal-Sticker_W0QQitemZ270520687306QQcmdZViewItemQQptZLH_DefaultDomain_0?hash=item3efc4a1aca

    השבמחק
  9. הדירה נראית ממש מקסימה! אהבתי במיוחד את וילון התחרה וכלי הזכוכית על השולחן. לגבי מיעוט חפצים ותמונות על הקירות- אני לגמרי מבינה אותך, גם אצלי אין תמונות על הקירות...

    השבמחק
  10. הדירה שלך נראית כל כך שלווה ורגועה... אני מאוד אוהבת לראות דירות וחדרים של אנשים אחרים. אני חושבת שהצורה שבה אנשים מסדרים את חלל המגורים שלהם אומרת עליהם המון... וכל התמונות של הדירה שלך מסתדרות לי כל כך טוב עם מה שאת מקרינה - נינוחות ורוגע. מקסים! במיוחד אהבתי את העכברושים (או לומר ה-קריסות?)... אם אני לא טועה אז היו לך כבר צילומים שלך עם איזה עכברוש חמוד כזה. שבוע טוב שיהיה!

    השבמחק
  11. היי ספי! דירה שלך פשוט מקסימה! ואני גם מאוד אוהבת מינימליזם! מינימליזם זה מאוד נוח, יש יותר אוויר ופחות אבק. וגם קל לניקוי. יש לנו אותו שולחן נאיקאה :)
    פוסט שלך עושה לי חשק לעשות צילומים בדירה ...
    פוסט מקסים כמו שתמיד!!!!

    השבמחק
  12. ספי נראה לי טעיתי ושלחתי לך את התגובה בשם החבר שלי...
    זה מה שקורה שהוא נכנס לג'י מייל שלו...  

    השבמחק
  13. אני כל הזמן נלחמת עם עצמי בעניין העומס שיש לי בבית,אני מתה לשפץ ולסדר ולעצב מחדש את כל הבית.
    בכלל שמעתי שכל 7 שנים צריך לעצב מחדש ואנחנו גרים פה בדיוק 7 שנים!!!

    הדירה שלך מקסימה ונעימה ואין שום הגיון לעומס הנוראי שקיים היום,תשאירי אותה כמו שהיא עם נגיעות קטנות נחמדות,סומכת עלייך.

    השבמחק
  14. אני מאוד אוהבת את המינימליזם והקריצה האירופאית. אני בדיוק עכשיו עוסקת בסוגיית התמונות לדירה שלנו. אה...ואני חייבת לדעת מאיפה הקנקן הווינטאג'י שעל המיקרו??

    השבמחק
  15. תודה שחלקת איתנו
    :-)
    מאוד מרגש
    הרגשה נפלאה של בית

    השבמחק
  16. ספר של דניאל כהנמן ליד ספר של קנדיס בושל, וwacky mac במטבח.
    מצאתי את תאומת נפשי.

    השבמחק
  17. Clothes on Trees - סלון משלי זה משהו שאני רציתי הרבה זמן. יש בזה לא רק דברים טובים, אבל לגור לבד בלי שמישהו מטנף לך את הבית ולעצב איך שבא לנו. זה באמת שווה. אני באמת אתחיל לחשוב על ההצעות שלך. אעדכן אם יהיה חדש. תודה!

    לובה - תודה רבה. את עוד צעירה ודירת החלומות שלך עוד תגיע. אני שמחה שאהבת. זה שהדירה שלי מוארת זה הדבר הראשון שגרם לי לרצות לגור בה. וזה שהיא במיקום מושלם, כמובן.

    Dana @ MODAna - יקירתי, את לגמרי צודקת. הנרות של המתחרים נורא יקרים וגם נר בכוס זה הרבה יותר שווה ולא מטנף. הנרות שלי הם בריח אוכמניות אדומות והם ממלאים את הסלון בריח מתוק כשנכנסים. מומלץ!

    נעלולה - תודה רבה. אהבתי את מה שכתבת. עד עכשיו לא ממש הסתכלתי על זה ככה. בהתחלה לא היה לי כסף ליותר מדי דברים, אבל אז התאהבתי במרחב והחלטתי להשאיר הכל כך.

    רחלי - תודה רבה. זו בעצם שמיכת הטלוויזיה שלי, רק שאין טלויזיה, אז הפכתי את זה לכיסוי. באיקאה יודעים איך לעשות דברים חמודים. גם כל דבר עם לבבות קונה אותי.

    מרג'ורי מורנינגסטאר - תודה רבה. שמחה לשמש לך השראה. כשעיצבתי תא הדירה בהתחלה התחלתי מפריטים בהירים מאוד ואז הוספתי צבע. את האדום הסקנדינבי הזה. זה מגניב לחורף. אולי בקיץ אשנה למשהו אחר. את כריות העכברים תפרה האמא המוכשרת שלי. אפשר להזמין אצלה.. סתם.

    MORE4ME - תודה רבה על התגובה. אני לגמרי מבינה אותך וזה גם מה שמוביל אותי בעיצוב הדירה. אני לא מאמינה בדירות המעוצבות מדי שבהן אסור להזיז דברים. הכל נבנה ברגע שיש לנו זמן לעסוק בזה, או שפוגשים בפריט מעניין שמשתלב עם מה שכבר יש.

    דבי - תודה רבה על ההמלצה. אני אציץ שם. למרות שאני באמת יותר בעניין של תמונה. חשבתי להכין משהו. ניראה לאן זה יתפתח.

    Elinor - הכלי הזה באמת אדיר. 20 ש"ח בשוק בצלאל והוילון הוא מסבתא שלי. הבד הזה היה אצלה עוד מחיינו בברית המועצות, אבל אף פעם לא היה בו שימוש עד שאני נזכרתי בו. תודה רבה.

    בארון של גיברת קאופמן - תודה רבה. אני בטוחה שגם את חיה במקום מעניין. אולי תראי גם?

    Lilya - תודה רבה על התגובה. אני גם מאוד אוהבת לראות דירות של אנשים אחרים ובכלל לראות כל מיני דברים של אנשים אחרים. מזל שיש בלוגים וזה נותן לנו אפשרות להציץ. אני מאוד אוהבת את הקריסות החמודות שלי. העכברוש שהצטלמתי איתו פעם יושב גם כן על ראש הספה באמת התמונות. זה משה עכברוש האיקאה שלי.

    renerene - את כל כך צודקת לגבי עניין הניקיון. מינימליזם זה אכן מעולה לזה. תצלמי גם את הדירה שלך. זה מסקרן. נשיקות.

    moran yossef - תודה רבה ואת צודקת, את צריכה לשפץ. את מוכשרת ובטח ייצא לך מעולה. לחדש את הבית זה תמיד מרגש. וואו, אני לא זוכרת מתי התגוררתי באותו מקום 7 שנים. יציבות זה נחמד גם. ולגבי הדירה שלי, אני בטוחה שלא אשנה הרבה.

    אלכס - יקירתי, איזה כיף שאת מגיבה אצלי, במקום לבוא לבקר :(. אני בטוחה שייצא לך מעולה עם התמונות. את הקנקן הזהקניתי בחנות כלי הבית "מרקו קאירי" בנחלת בנימין. זה היה מזמן והסחורה שלהם מסין משתנה כל הזמן. כדאי לעבור שם מדי פעם. יש שם ממש מציאות. הקנקן עלה משהו כמו 10 ש"ח.

    עירד - תודה רבה. שמחתי מאוד לצלם את הבית וזו גם הייתה סיבה טובה לסדר.

    דניאל - תודה על התגובה המשעשעת ועל תשומת הבל לפרטים.כהנמן כתב ספר מעניין וכך גם קנדיס בושנל, למרות שאת הספר על הבלונדיוניות לא קניתי בעצמי. גנבתי אותו מאיזה אקס וקראתי אותו פעם בחופשה בטורקיה.. לגבי מאק אן צ'יז - אני מעדיפה להכין אחד אמיתי. אלא נשארו ממסיבת קריסמס שערכתי בבית. יום אחד אוכל אותם ברגע של יאוש.

    השבמחק
  18. מוראקאמי, הנרי מילר, בוריס ויאן ושבתאי? כמה קטן, ככה איכותי.

    השבמחק
  19. סף, יש לך דירה מקסימה, כל כך הרבה אור..
    היא נראית מאוד כייפית ונשית, כל הכבוד לך!
    (שלא תחשבי שפספסתי את הדיסק של שלומי שבן :)

    השבמחק
  20. יש לך דירה ממש מגניבה!! בלי פיצ'יפקעס מוגזמים, הכל בדיוק כמו שצריך להיות. אהבתי את הקטע של שני הכיסאות והשולחן ליד החלון, וממש אבל ממש אהבתי את כריות העכברים שלך!!

    השבמחק
  21. הדירה שלך מקסימה!! מלאה פינות מתוקות, עושה חשק להשתקע בה, לראות סרטים בטלויזיה ולהזמין אוכל הביתה...
    מתי את עושה מסיבה?

    השבמחק
  22. דירה יפה יש לך ספי!
    אהבתי את הניקיון שבקווים שלה ובמינימליזם.
    אני חושבת שכאשר אתה צעיר, יותר קל להיות מינימליסט. ככל שעוברות השנים צוברים חפצים ויש פעמים שקשה להפטר מהם, כי גם לא כל כך רוצים.
    אישית אני מאד אוהבת קישוטים לבית אבל זה מתמצה אצלי בעיקר באוסף בובות החתולים שיש לי בויטרינה בסלון (צילום בקרוב אני מקוה) ןבעבודות אומנות שלי או תמונות מאד מיוחדות - למשל צילום של קו החוף של תל אביב שקניתי באיזו גלריה, או ציורים אבל רק כאלו שצוירו בידי אנשים שאני מכירה אישית.

    השבמחק
  23. ספוילר - דני, יש לי עוד ספרים, פשוט אין לי מקום לשים אותם. בוריס ויאן כתב ספר ממש מוזר, דרך אגב. תודה.

    Shani - תודה רבה, מותק. אני שמחה שאהבת. את הדיסק דווקא קניתי בדירה הקודמת שגרתי בה לבד. אולי עכשיו כבר לא הייתי קונה אותו.

    marina - האמת היא שהרבה זמן חלמתי לאכול ארוחת בוקר עם שולחן ליד החלון. רציתי אפילו שולחן עגול. בסוף זה יצא שזה גם שולחן האוכל שלי וגם שולחן העבודה שלי. נשיקות.

    Nina - לא יודעת מתי אעשה מסיבה. אולי באביב :). בשביל לראות בה סרטים קודם צריך טלוויזיה, אבל תודה.

    !Ugly Jewelry - אני מבינה אותך לגמרי. אני משתדלת מאוד לא להיקשר לחפצים ולא לאסוף אותם. אני אוהבת רק ספים ומגזינים, אבל בשבילם תמיד יהיה לי מקום. תמונות, זה עוד יבוא. תודה רבה.

    השבמחק
  24. דירה מקסימה!
    הייתי צריכה לדעת שאת נערת מורקמי!

    השבמחק
  25. הדירה שלך מקסימה
    במידה ותחליטי בכל זאת שלא להאריך את החוזה אשמח לשמוע מאחר ואני מחפשת עכשיו דירה לעצמי (נמאס משותפים..)
    אליסה

    השבמחק

הוסף רשומת תגובה

זה המקום לתגובות שלכם, תודה!