אופנה בטוקיו

קשה לי קצת לכתוב על אופנה בטוקיו כי כל יום אני משנה את דעתי עליה. מצד אחד היא מאוד מגוונת, אבל מצד שני קבוצות אנשים מסויימות מתלבשות בדיוק אותו הדבר. היה לי קצת קשה להבין את זה בהתחלה, אבל אחרי כמה ימים בהם בהיתי בעוברים והשבים וגם אחרי שדיברתי על זה לא מעט עם ליה, התמונה החלה להתבהר. היותה של החברה היפנית חברה מקובעת מאוד שיש בה הבדלי מעמדות באה לידי ביטוי גם בהבדלים באופן הלבוש שלהם. בכל אזור בעיר ניתן למצוא אנשים שסגנון הלבוש שלהם שונה באופן קיצוני, מה שכביכול די מובן בעיניי כי אנשים שעובדים בעבודה שדורשת לבוש מכובד לא יכולים להתלבש כמו טינאיג'רים משועממים שרוצים להביע את עצמם דרך האופנה.

בני נוער, אנשי משרדים ואנשים אמידים אוהבי מותגים מתלבשים לגמרי אחרת. לפי הלבוש ניתן להבין לאיזו קבוצה משתייך מי שעומד מולנו. אם מטיילים ב- Harajuku ביום ראשון, או בעצם בכל יום, אפשר בקלות להזדעזע מזה שהצעירים בני העשרה לובשים את אותם כמה טרנדים באופן הזהה ביותר. כמעט כולם, אבל ממש כולם, ניראים אותו הדבר בעודם משלבים בדים פרחוניים בצבעי הפסטל עם ג'ינס בהיר ובדי קרושה. רוב היפניות הצעירות לובשות אוברול פרחוני, או שמלה פרחונית ווסט מג'ינס בהיר. כובע הקש המזעזע נמצא על ראשיהן של לא מעט מהן ואינדיבידואליות היא מהן והלאה. כולן ניראות אותו הדבר!  אצל הצעירים הטרנדים השולטים הם: שמלות וחצאית מקסי, בדים פרחוניים, ג'ינס בהיר בשמלות, ווסטים, חצאיות, אוברולים והרבה קרושה, כובעי קש, אוברולים (בעיקר פרחוניים), טייצים וגרביונים עם כף רגל חשופה וגרביים עם נעלי סירה וסנדלים.

צפו בוידאו שצולם ב- Harajuku ביום ראשון האחרון. צילמתי את הסרטון בעזרת הטלפון הסלולארי VIVAZ של סוני אריקסון במסגרת שיתוף פעולה שלי איתם. הם העניקו לי את המכשיר החמוד שיודע לצלם וידאו ב-HD וגם תמונות לא רעות בכלל ואני אצלם סרטונים ומדי פעןם אעלה אותם להבלוג, לכן בחודשים הקרובים יופיעו גם סרטוני וידאו בבלוג. זה די הסרטון הראשון שצילמתי וגם עוברי האורח כל כך מרעישים שזה הופך את הכל לתזזיתי יותר, אבל בואו איתי לטיול של 40 שניות ברחוב צר וסואן ומלא חנויות חמודות.


Picture 048 Picture 143 Picture 058 Picture 243 Picture 253 Picture 257
בשכונות אחרות, בהן אנשים הולכים לעבודה וברחובות שבהם ניתן למצוא חנויות יוקרה, מה שלא חסר כאן בכלל, סגנון הלבוש הופך להיות הרבה יותר מינימליסטי והטרנד הרווח כאן הוא חולצת הפסים בסגנון של הבחורה האמצעית בתמונה כאן למטה. הצבעים השולטים הם בז', לבן, שחור ופסים.

Picture 261 Picture 256 Picture 252 Picture 255 Picture 057
את התמונות בפוסט הזה צילמתי בכמה ימים וגם על כתיבתו שקדתי לא מעט זמן. בכל יום שעבר הבחנתי בכך שלא צריך ממש לחפש את המתלבשים הטובים, כולם פה מתלבשים פשוט טוב. גם אם לא הכל לטעמי והרבה מאוד מינימליסטי ולא תמיד הכי מתוחכם, תמיד ניתן להבחין במחשבה שהושקעה בבוקר מול המראה. האאוטפיטים הנבחרים מתאימים בדרך כלל ללובשים אותם, לכולם שיער מסופר היטב והם פשוט יודעים להתלבש. פשוט ככה. בכל רגע נתון אפשר להרים את המצלמה, ללחוץ על הכפתור ותצא תמונה שיכולה לקשט כל בלוג אופנה. אני מאוד נהנת להסתכל עליהם, גם אם לפעמים רואים הרבה את אותו הדבר, זה כיף לראות הרבה אותו הדבר כשהוא טוב.

Picture 051 Picture 049 Picture 046Picture 043 Picture 080 Picture 038 Picture 082 Picture 083Picture 060

מחר אנחנו נוסעות אל מחוץ לעיר לקצת מנוחה במעיינות החמים. קצת מנוחה מהעיר הזאת לא תזיק לי, כי מכל הדברים המגניבים וההליכה אליהם מאוד כואבות לי הרגליים.
שולחת לכולם נשיקות צהובות מטוקיו.

תגובות

  1. תודה רבה על הפוסט המדהים הזה!
    ממש נתת טעימה מיפן וזה כל כך מה שאני רוצה עכשיו..(:
    !keep on the good work

    השבמחק
  2. מהמם! מתה מקנאה ;) ואני בעד הסרטונים!

    השבמחק
  3. איזה כיף לך, את עושה חשק להגיע ליפן, וכמה שיותר מהר.

    תמונות יפות!

    השבמחק
  4. הבגדים, האאוטפיטים נראים פשוט...חמודים!!! אין לזה מילה אחרת.
    קטן, מינימאלי, פשוט אך עם מחשבה = חמוד=]
    אחת התמונות הכי יפות שלך, פשוט מהממת היא התמונה עם הזוג המחזיק ידים, הבחורה עם כובע שחור וחצאית פסים=]
    כל כך מקסים.

    השבמחק
  5. אין, זה פשוט חלום אסטטי מטורף.
    הוידאו שצילמת מצוין, באמת נותן תחושה של איך זה ללכת ברחוב בטוקיו.
    תמשיכי לעדכן!!

    השבמחק
  6. הם בהחלט יודעים להתלבש היפנים האלה... בסך הכל אחלה סטייל, אהבתי!

    השבמחק
  7. אחלה תמונות. אהבתי במיוחד את הלבוש של הבחורה בתמונה השמינית, מינימליזם מקסים.

    לא יודעת אם אפשר להכליל את זה על כל בנות יפן, אבל נראה שהן עושות שימוש רב בגרביונים במיוחד כשהן לובשות חצאיות/מכנסיים קצרים. אני בעד לאמץ את זה בארץ. מאוד מחמיא לרגליים.

    השבמחק
  8. את כל כך לא צודקת!
    את יודעת שגם בני הנוער בארץ מתלבשים בדיוק אותו הדבר? וכך גם בשאר מדינות העולם בחוסר אינדוודאליות, את יודעת שגם את התלבשת כמו כולם כשהיית נערה? רק שהיפנים עושים את זה עם ערימות של שיק, ייחודיות ואסתטיקה. אין אף אחד בעולם שמתלבש כמו היפנים והאופנה שלהם מדהימה ומעוררת השתאות

    השבמחק
  9. הכי הצחיקו אותי שם הבחורות שמסתובבות בחליפת עסקים, שיער בגוון נחושת ורגלי תרנגולת שמדדות על עקבים. פלאס תיק של לואי ויטון כמובן - וחשוב שיהיה "הומונו" - מקורי ולא חיקוי...

    השבמחק
  10. היפנים יצירתיים בטירוף, מלאי סטייל ומעוררי השראה
    תעשי חיים!! ואני בטוחה שכל יום ממלא אותך בהשראה חדשה:-))

    השבמחק
  11. תודה לכולם, שמחה שאהבתם את הפוסט. אני אכתוב עוד ממש בקרוב.

    טל פורקוש - האופנה שלהם ממש לא מעוררת השתאות, לרוב היא מאוד צפויה, אבל עדיין כולם ניראים טוב. ואני לא מדבר תעל אופנת מעצבים, אלא על מה שאנשים לובשים ברחוב. ולגבי בני הנוער שמתלבשים אותו הדבר, זה משהו שצריכים לראות כדי להבין.

    השבמחק
  12. אופנה לא אמורה לעורר השתאות, אופנה אמורה לגרום לך להיראות טוב ולהרגיש מעולה עם עצמך. אופנה שהיא אלטיסטית ומנותקת מהמציאות יכולה אולי לגרום להשתאות אבל אף אחד לא באמת ילך איתה ברחוב אז מה הטעם בה?

    סך הכל כולנו קורבנות של טרנדים, ומי כמוך יודע שכל בלוגר אופנה מצליח הוא המכור לטרנדים הכי גדול שיש בין אם זה משקפי גיגשיק, פרחוני, רומנטי וכיו"ב...

    בסופו של יום, ליפנים יש סטייל, והלוואי שהרחוב שלנו היה כל כך כיפי וססגוני כמו שלהם.

    בכל זאת אני אשמח להסתפק במנת פלאפל.

    השבמחק
  13. אנונימי - את ממש צודקת. אני גם חושבת שאופנה צריכה להיות משהו יפה ואל לעורר אישה תחושות מעבר להערכת האסתטיקה שבעניין. בסך הכל זה רק בגדים. מה שכן ליפנים יש את זה. כל העניין היופי הוא בערכים הבסיסיים של התרבות שלהם ורואים את זה כל היום ברחוב.

    השבמחק

הוסף רשומת תגובה

זה המקום לתגובות שלכם, תודה!