עיר קרה ורעה, טוב אולי לא ממש - טיול בסנטרל פארק בחורף

IMG_0215האגם בפארק קפוא
כמה שאני אוהבת את ניו-יורק ביומיים האחרונים הרגשתי כמה העיר הזאת רעה. זאת עיר שמפתה רבים להגיע אליה עם הזוהר הלא הגיוני שלה, אבל אין לה הרבה חמלה להציע לאלה שמתפתים ובאים. כל זאת בניגוד לתל אביב שלנו, שהכל בה נעים ומתוק ומנחם, גם עבור מי שרק הגיע. ביומיים האחרונים הרגשתי שהעיר נגדי. זו סתם מחשבה מטופשת כי שני כרטיסי סאבווי שקניתי לא עבדו והתעצבנתי שכולם נגדי. כל הניו-יורקים חלפו על פניי עם הכרטיס החודשי שלהם ואני עמדתי שם כמו מישהי מחוץ לעיר וזה הכי נורא להרגיש כמו מחוץ לעיר, בכל עיר. אבל לא התייאשתי. יצאתי מהכניסה שדרכה נכנסתי ועברתי לכניסה השניה של תחנת הרכבת התחתית ביוניון סקוור שבה יש כרטיסנית. היא הסתכלה על הכרטיס הפגום שלי ופתחה לי את הדלת שדרכה נכנסתי. זה גרם לי להרגיש שיש פיתרון לכל דבר גם בניו-יורק וגם בחורף. כל זאת קרה בדרך לסוהו, ליום קניות מאכזב ביותר. על “כל” השופינג אני אעשה פוסט נפרד.
הרגשתי יותר טוב והפסקתי לחשוב שהעיר נגדי ושהיא רעה עד שבחזרה הביתה ראיתי אישה שניראתה מסכנה כי לא היה לה מעיל, דבר הזוי כשלעצמו במזג אוויר כזה, פונה לגבר מעשן בחליפה. לא הבנתי מה היא רצתה, רק שמעתי אותו מסרב לתת לה סיגריה. היה בזה משהו מרושע שאני לא הייתי מוכנה אליו. אבל ניראה כי כאן כל אחד דואג לעצמו. אני לא יודעת אם זה כל כך נורא, אבל אותי זה הבהיל.
כל זאת קרה אתמול והיום היה כבר יום אחר. היום הכי קר שאני זוכרת בחיי, אבל יום נחמד. הכל התחיל כשחיפשתי את הדואר ברח’ 23 ומשם המשכתי ל- MoMA, לאפל סטור, לסנטרל פארק והיה לי ממש ממש נחמד. צילמתי תמונות מקפיאות בידי הקפואות, אבל קודם כמה תובנות מהיום:
  • גם הניו-יורקיות, יותר נכון חצי מנשים ברחוב נועלות UGGS או גירסה כלשהי שלהן, ובמזג האוויר הקפוא הזה זה בכלל לא ניראה נורא, אפילו נחמד. גילוי קטן – גם לי יש! מה שחשבתי שאני לעולם לא אנעל התברר כפריטנוח, חמים ושימושי.
  • הכי כיף לשבת בסטארבקס כשקפוא בחוץ ומרגישים לבד וזה בכלל לא מרגיש כמו רשת בניגוד לרשתות הקפה הישראליות שמתעקשות להראות כמו תחנת רכבת.
  • בחורף לרוב הניו-יורקים אין יותר מדי שיק וכולם מתעטפים בשכבות בגדים, אבל עדיין המעילים, הפרוות, הזקנות המטופחות והילדים הלבושים בטוב טעם מזכירים לי איפה אני. הגיק שיק שולט כאן בגזרת הגברים וזה מגניב.
  • חצי מהמסעדות כאן בעיר, טוב אולי אני מגזימה קצת, הן מסעדות ביסטרו בסגנון הבראסרי. אבל עדיין תמיד קשה להחליט מאיפה להזמין אוכל. לצאת בערב נעשה קשה, כי רק המחשבה על לצאת לקור מבטלת כל רצון לבלות, אז להזמין אוכל זה פיתרון מעולה.
  • אה ובכלל, השירות כאן מהמם. כיף להיכנס לחנות ונחמד כשמוכרת פונה אליי. רק בשביל זה שווה לחיות פה, טוב, גפ בשביל השאר.
  • כל כך כיף ללבוש קז’ואל בחופש. ג’ינס, סוודר וUGGS זה הדבר הבא, לפחות בשבילי.
IMG_0172 IMG_0173 IMG_0177 IMG_0185 IMG_0186 IMG_0189 IMG_0199 IMG_0197IMG_0204 IMG_0202 IMG_0205 בהקרנה של הסרטים של אנדי וורהול. בסרט הזה זוגות התנשקו בזה אחר זה על המרקע וזה היה אחד הדברים החושניים שראיתי. היה אסור לצלם אבל בכל זאת הגנבתי תמונה בחשיפה ארוכה שיצאה דווקא מגניב.
IMG_0216 IMG_0217 IMG_0218 IMG_0221 IMG_0225 IMG_0228 IMG_0230 בחורה לבושה מהמם שבטח קפאה למוות.
תהנו בסופ”ש, שלי מתחיל רק מחר.

תגובות

  1. שלג! איזה כיף!!! תמשיכי לעשות חיים ולעדכן אותנו בהרפתקאותיך, לפחות נחווה את ניו יורק דרך עינייך!

    יוליה

    השבמחק
  2. התמונות שלך כל כך יפות ומפתות!
    גם לי יש יחסי אהבה שנאה עם מגפי ה UGG, אבל אני מוכרחה להודות שבמזג אויר שכזה, ועם תמונות מושלגות שכאלה, הן משתלבות נהדר.
    בארץ הן קצת פחות רלוונטיות, אבל נראה ששם הן מצרך חובה.
    אהבתי מאוד את התיק שלך! מהיכן הוא?

    שרונה
    photo.fashion.passion

    השבמחק
  3. איזה כיף לראות את ניו יורק דרך התמונות שלך! תמשיכי להנות!
    והתיק באמת מהמם, מאיפה??

    השבמחק
  4. העציב אותי לקרוא את תחילת הפוסט, במיוחד בגלל שניו יורק באמת נתפסת כחלום. אני שמחה שלמרות ההתחלה הצולעת של היום בהמשך זה השתפר. בקשר לזקנה- אני מניחה שאלו מראות שניתן לראות בכל העולם ואפילו בתל אביב (ולא מעט) פשוט עכשיו את יותר רגישה לזה כתיירת שצופה על העיר מהצד...
    אני מקווה שיהיה לך סופ"ש נפלא בניו יורק ושתצליחי לבלות למרות מזג האויר...
    נשיקות מהארץ.

    השבמחק
  5. חבל לי לשמוע שככה התחילה החופשה שלך בעיר. אבל אני בטוחה שללא קשר למזג האויר, תדעי לנצל את הזמן שלך פה כראוי ותהני!

    השבמחק
  6. סנטרל פארק בשלג בין המראות היפים שראיתי בחיי! התמונות גרמו לי לגעגוע. אין לי ספק שהחופשה שלך רק תלך ותשתפר, תיהני ותתלבשי חם :)

    סופ"ש מצוין.
    אביטל.

    השבמחק
  7. Julia - שמחה לדעת שאת עוקבתץ מבטיחה להמשיך לעדכן.

    photo.fashion.passion - שרונה, זה לא התמונות, זאת ניו-יורק. אני תמיד שנאתי UGGS בגלל שזה הכי לא קשור לארץ כי אצלנו חם מדי, אבל פה זה הדבר הכי נכון. אתמול שרדתי בזכות הנעליים החמימות והרכות האלה.
    התיק שלי הוא מפול&בר. קניתי אותו במונטנגרו, אבל ראיתי אותו גם בדיזינגוף סנטר.

    מאיה - תודה רבה, אבל לא באתי להנות או לבלות בעיר. חבר שלי עובד ואני עוזרת לו. לפעמים יש לי גם זמן להנות ואני אמשיך לעדכן. כמו שאמרתי התיק הוא מקולקציית החורף האחרונה של פול&בר.

    נגה - תודה, אני אנסה להעביר את הזמן הכי טוב שאפשר. במזג אוויר כזה לא ממש מבלים. מקסימום פוגשים חברים או רואים סרטין בבית ומזמינים טייק אווי. אלה בערך התוכניות. אם יקה משהו מרגש, אני אכתוב על זה.
    נשיקות ושבת נפלאה גם לך.

    CV - הי סיון, כמו שכבר כתבתי אני לא ממש בחופשה, אבל נחמד לי להיות פה ומקווה שימשיך להיות לי נחמד למרות הקור. סופ"ש מקסים גם לך:)

    LILI LOFT - אני תמיד מנסה להנות בכל מצב. הפארק בטח עוד יותר יפה היום כי ירד עוד שלג יפה וטרי. אויל אבקר שם שוב.
    סופ"ש נעים וחמים!

    השבמחק
  8. ואו זה נראה כמו מזג אוויר שהולם מגפי UGG...או סתם לא לצאת מהבית. אגב, ישיבה בסטארבקס בשיא הקור ולהרגיש הכי חמים ונעים בעולם זה ה-דבר. גיליתי את זה כשהייתי בפריז למרבה ההפתעה ולמרות בתי הקפה הפריזאים המזמינים, סטארבקס היה אחד הכיפיים :)
    אל תחזרי שלגון!
    נשיקות,
    מיראל

    השבמחק
  9. הי!
    כיף לראות את ניו יורק מהעיניים של תיירת ישראלית. אני פה מתחילת השנה ועוד לא התרגלתי לכל מה תיארת..
    הייתי ממליצה, אם עוד לא היית שם, ללכת לשוק פשפשים בברוקלין. מקום אהוב במיוחד. ובכלל ברוקלין יפיפיה ומספקת מרחב נשימה (אזור פארק סלופ ווויליאמסבורג)
    תהני!

    השבמחק
  10. Dush - אנחנו באמת לא יוצאים הרבה מהבית, אבל היום נסענו לאאוטלט וקפאנו. כולם שם לבשו uggs, אבל צ'אי לטה של סטארבקס הציל אותי.
    אני מקווה לחזור לא קפואה, אבל הסיכויים לכך קלושים.
    נשיקות.

    השבמחק

הוסף רשומת תגובה

זה המקום לתגובות שלכם, תודה!