אמנות בעיר 2011

אתמול אחרי הצהריים נזכרתי פתאום שהעיר אמורה לחגוג בסופ”ש הזה את תחילת עונת האמנות. האמת היא שזה בא לי די בהפתעה כי זכרתי שזה קורה בדרך כלל באוקטובר. יש ערב אחד בו כל המוזיאונים פתוחים בחינם והגלריות פתוחות עד  מאוחר. קוראים לזה “אוהבים אמנות, עושים אמנות 2011” וזה אמור להימשך כל הסופ”ש, אז עדיין לא מאוחר לצאת ולראות.

אני ומיכל התחלנו את הערב ב”ביתן הלנה רובינשטיין” שבו מוצגת תערוכת אמנות רחוב ישראלית. יש לכם הזדמנות לראות את כל העבודות שמדי פעם אתם רואים על הקירות המתקלפים של תל אביב גם במוזיאון ולהגיד, יואו, ראיתי את זה”. התערוכה מעולה וכיפית. בעיקר שמחתי לראות פרוייקט של אמני רחוב חייפיים שנקרא Vady Niceness ואפילו את הגרפיטי חציל שאני כל כך אוהבת (אמנם רק במצגת השקופיות ולא ממש מצוייר על הקי, אבל לא נורא).

08092011808 08092011809 08092011810 Fame – של יוחאי מטוס. הנצנצים ממכרים.

08092011811 טיזר למייצג המהמם של KNOW HOPE , את העבודות והציג עצמו כדאי לכם ללכת לראות.

08092011816 08092011817 התערוכה הרבה יותר מהממת מהטעימות שאתם רואים כאן. נהנתי לראות אותה ולא היה בא לי להיות עסוקה בלצלם.

IMG_1609 IMG_1610 לבשתי: חולצה פרחונית עם כפתורים משוק בצלאל וג’ינס קצר מזארה ( מקיץ שעבר). היה קריר בכמה מחלקי העיר והייתי חייבת שיהיה לי נוח להתנייד בעיר על אופניים בין מתחמי האמנות. אני גם מדגמנת כאן להנאתכם את הפציעות האמנותיות שלי, שתיהן על רגל שמאל. השבוע עפתי מהאופניים בגלל הולך רגל, כרגיל. נלחץ מזה שהבחין באופניים על המדרכה ולא הצליח לבחור צד. מיותר לציין שאני עפתי כדי לא לפגוע בו. לא היה לו יותר מדי אכפת, גם זה מיותר לציין ובכלל לא מפתיע. אני אשרוד, אבל אני חושבת שהגיע הזמן שאחרי שנים שרוכבים האופניים רוכבים על המדרכות אנשי העיר יתרגלו לזה ולא יבהלו מהחרדה חסרת השחר שלהם שהולכים לדרוס אותם. אני מעולם לא פגעתי בהולך רגל. כואב, אבל יעבור.

אחרי הלנה רובינשטיין עצרנו להפסקת אוכל על איבן גבירול והמשכנו למוזיאון תל אביב. שוב, היה ריק באופן מפתיע. ציפיתי שזה שהמוזיאון פתוח מאוחר ובחינם יפתה אנשים לבוא. לשמחתי, האמת, לא היה עמוס ויכולתי להנות מגלריות אווריריות ומפתיחה של תערוכה צבעונית במיוחד - שותפי־על: שי אזולאי וראובן ישראל, שהייתה שוקקת חיים במוזיאון הריק.

את הערב סיימנו על “רחוב הגלריות”. רחוב גורדון היה מלא באנשים שמחים, מייצגי וידאו וגלריות פתוחות. שתינו יין, פגשנו אנשים מוכרים. טיילנו ונהננו מזה שסוף, סוף קורה משהו בעיר הזאת וזה בחינם. את ההפגנות אני לא  מחישבה, למרות שהמאבק החברתי שלנו לגמרי הפך את הקיץ להרבה יותר משמעותי ומגניב.

IMG_1617 פרחים מתים, מתעוררים ושוב.. בוידאו ארט על פינת גורדון ודיזנגוף.

והנה החציל האהוב עליי, זה שדיברתי עליו קודם פיסת גרפיטי משמחת שצילמתי באוגוסט 2010, על פינת שלמה המלך זמנהוף. ממש ליד הבית.

19082010153 חציל של “אום כול טוב” וציפורים מרושעות של KLONE

תודה למיכל שצילמה אותי עם פלאש בלילה ועל כל הטיול הזה בעיר. כדאי לכם גם להניח את כל הדברים בצד ולהנות מסוף שבוע של אמנות. תופתעו כמה דברים יפים יש.

סופ”ש אמנותי שיהיה!

תגובות

  1. אני מתה לראות את תערוכת הגרפיטי, שמחה שהיא אכן מקיימת את ההבטחות הרבות. הכתבה שהייתה עליה בגלריה ממש עשתה חשק.

    השבמחק
  2. מרג'ורי מורנינגסטאר - אני חושבת שזה פתוח גם מחר. ממש כדאי לך. אחת התערוכות הטובות והמשעשעות שיש. לא בהכרח משעשעות בקטע מצחיק, אבל בהחלט לא כדאי לוותר על זה.

    השבמחק
  3. ממש אהבתי את ה fame..מהמם :)

    השבמחק
  4. הייתי אתמול, היה מצוין. הכי אהבתי את ברוקן פינגאז וזירו סנטס

    השבמחק
  5. מרג'ורי מורנינגסטאר - טוב, זה לא מפתיע אותי. התערוכה מהממת. שמחה שנהנת :)

    השבמחק

הוסף רשומת תגובה

זה המקום לתגובות שלכם, תודה!