טרנד ה – Normcore

זה די עצוב שאפילו אני שחושבת שמה שכל כך מגניב ב Normcore זה החופש מטרנדיות ומתפיסת האופנה כטרנדית, קוראת לכותרת הפוסט הזה “טרנד ה-Normcore”. המילה המוזרה הזאת בעצם מתארת מצב, שבו אנשים בעלי מודעות אופנתית גבוהה זונחים את כל הבגדים הנחשבים טרנדיים, אופנתיים וכו’ ובוחרים בבגדים שלהם להיות חסרי יחוד, חסרי אמירה אופנתית, חסרי רצון להתבלט ובעיקר בגדים שהם בוחרים להיראות נורמליים בהם וחלק מההמון, במטרה להצהיר כי הם ובהם יש הרבה יותר מעניין חיצוני באופנה.

לצערי, מאז שהחלתי לקרוא על התנועה האופנתית הזאת מתישהו בפברואר זה הפך למילת באזז והאשטאג, וכל עיתון העוסק באופנה העלה את זה לדיון. כתוצאהמכל העיסוק הזה, זה הפך לטרנד וכתבות בסגנון “איך להתלבש לפי טרנד ה- Normcore” צצו בכל פינה והפכו את כל הסיפור הזה לדי מגוחך.

מצד אחד, בסך הכל המציאו מילה למשהו רגיל שכבר היה. הרי שלמה ארצי, סטיב ג’ובס וכל מי שלובש גי’נס בהיר של אבא וסווטשירט פליז מחברת טיולים שוהא קנה לטיול בדרום אמריקה כבר מתלבש ככה, כמו בן אדם נורמלי, אז המציאו לזה שם, כי עכשיו אנשים שמתעניינים באופנה החלו להתלבש כך. מצד שני, הייתי רוצה להאמין שאנשים באמת בחורים להתלבש כך במטרה אולי קצת למרוד במונחים שלפיהם עולם האופנה מתנהל. אויל בגלל זה אני קצת מאוכזבת. אני מוכנה למרוד בכל דבר כמעט שקורה בימים אלה מחוץ לדירה שלי.

בכל מקרה, אני שמחתי כששמעתי על מושג ה- Normcore מאחר וכבר שנים רבות (טוב,לפחות שנתייים שלוש) שאני כבר מתלבשת די רגיל. בוחרת בפריטים רגילים, נוחים וכאלה שלא מושכים תשומת לב מיוחדת, ושמחתי לגלות שאני לא לבד בזה. אני כן מעניקה משמעות לבגדים ע”י כך שאני בוחרת אותם והם כן מתאימים לי, אבל אני לא לובשת שום דבר צבעוני, טרנדי, נוצץ או מושך תשומת לב. אפילו ל”פאשן ויק” הישראלי הלוהט לבשתי אוברול וחולצת פסים. למרות כל זאת, אני די רחוקה ממה שהם מציגים, ואני גם לא מתכוונת לעשות מאמצים מיוחדים להשגת מכנסי אדידם עם פסים (למרות שקצת בא לי) ואני בעיקר לובשת את מה שיש לי.

למרות החיבור החלקי שלי למושג, זה שהשיח האופנתי הולך לכיוון של רגיל ונורמלי יותר, וגם אם מדובר בשוליים בלבד של עולם האופנה, אני מוצאת את זה מעודד, כי להעניק כל כך הרבה משמעות למה שאנחנו לובשים זה לפעמים מיותר ודורש לא מעט זמן שהיינו יכולים לבזבז על משהו מענג הרבה יותר. וכן, גם אני שאוהבת אופנה, אומרת את זה. אם להתלבש רגיל יהיה קצת יותר “באופנה”, אולי גם נצטרך לקנות פחות כדי לעמוד בקצב המהיר של האופנה וחילופי הטרנדים.

זה מה שנקרא Normcore לפי הכתבה הראשונה ב”ניו יורק מגזין”:

normcore-10-nocrop-w1800-h1330 normcore-14-nocrop-w1800-h1330 Both images are from the New York Magazine

הטמבלר הזה מראה איך בסדרה True Detective כולם Normcore.

tumblr_n1oefyym6N1tux1dxo1_1280truedetective03.jpg התמונות מכאן

אחת הסיבות שכל כך מחבבים את אופן הלבוש הזה פתאום, לפי ה”ניו יורק מגזין”, זה גם כי יש בו משהו ניינטיזי. שנות ה –90 הם העשור האופנתי האהוב עליי. אני הייתי טינאייג’רית בניינטיז וכל מה שלבשנו אז בצירוף אווירת החופש וחוסר הדאגות של העשור ההוא מזכירים תקופה נעימה שכיף לחזור אליה, גם אם רק מבחינה אופנתית, כי העולם כבר מזמן נע מהר מדי, לפחות עבור אלה שהיו טינאייג’רים בשנות ה-90.

normcore-07.nocrop.w840.h1330

Kristine Guico

(26, fashion designer)

"Everyone’s so unique that it’s not unique anymore. Especially in New York.""I tend to go for nostalgic things, and I feel like that’s kind of where normcore is... I wasan only child. I was very into Limited 2 and Nike and basically I’m kind of still the same, fashion-wise.”

מתוך: New York Magazine 

אני מאוד מסכימה עם קריסטין, לרצות לחזור למשהו פשוט ונוסטלגי, זאת אמירה מאוד מעניינת של מישהו שחי את עולם האופנה, כי מאז שהאופנה הפכה לנגישה לכולם בעזרת עידכוני הבלוגרים, אתרי אופנה הרבים, המגזינים שעברו לאונליין ובתוספת שבועות האופנה הכה מסוקרים, כל אחד מרגיש חלק מהעולם הזה וזה כבר לא ממש מיוחד. בנוסף,כל מי שכבר מרגיש חלק מעולם האופנה ממהר לצרוך כמויות בגדים בלתי ניתנות להבנה. כך יוצא שוהקשר בין הפריט למי שלובש אותו כבר לא רגשי ולא בהכרח מתאר את מי שלובש אותו באור ובקונטקסט הנכון. זה הרבה יותר נכון ללבוש משהו שגם מאמינים בו ולא רק כי הוא חדש, או מגניב יותר ממה שיש לשאר.

מה אתם אומרים? אתם Normcore או נערות ונערי asos ו- וAdika?

תגובות

  1. אני חושבת שאני לגמרי נורמלית. עם הבלחות נשלטות של יצירתיות.
    בגללך בסוף אקנה אוברול ואראה כמו גרסה לא נעימה של רגע מ"רגע ודודלי".

    השבמחק
    תשובות
    1. מצחיק, אוברול זה הכי פריט "נורמלי" שהשנה נהיה טרנדי.
      אין ממש דרך אחת להסתכל על זה, או על אופנה בהקשר של נורמליות.
      אוברול, בכל מקרה, זה ממש מגניב.
      כדאי לך!

      מחק
  2. פוסט מעולה!
    אני גיליתי את התופעה לפני איזה שנתיים בביקור שלי בברצלונה, אחרי זה ראיתי כמה חבר'ה "נורמקורים" בסטוקהולם, שם התאהבתי בעניין.
    לדעתי זה סופר קול.

    השבמחק
    תשובות
    1. לדעתי להגיד סופר קול זה סופר קול!
      :)

      מחק
  3. אני לא חושבת שאסוס סותר נורמלי, הרי יש שם מבחר אדיר. אני קונה שם הרבה ובעיקר בייסיק.

    השבמחק
    תשובות
    1. את צודקת. הכוונה הייתה יותר לכוון לזה שאסוס מוכרים גם אופנה מגה טרנדית שמשתנה.
      אבל לקנות בייסיק זה חשוב וזה מאפשר לבגדים להישאר רלוונטיים ליותר זמן.
      לא קניתי עוד באסוס בייסיק, אבדוק אותם.
      תודה!

      מחק

הוסף רשומת תגובה

זה המקום לתגובות שלכם, תודה!