איך עושה ארון מינמליסטי?

היום זה נחשב נכון להגיד שיש לנו ארון מינימליסטי. ארון מינימליסטי הוא ארון שיש בו מעט פריטים ושכל אחד מהם משחק תפקיד חשוב במלתחה המושלמת. בארון הזה כל פריט שרוצה להתקבל למשפחה המובחרת של הבגדים, צריך לעבור ועדת קבלה קשוחה, אבל מהארון הזה מאוד קל להתלבש כי הכל מאוד יפה, נכון והולך עם הכל. למרות שהרבה אנשים אומרים שיש להם ארון כזה, קשה מאוד להגיע אליו והם לרוב משקרים.

הארון שלי נמצא בשאיפה מתמדת להיות ארון כזה. אני קונה מעט מאוד בגדים. כל הבגדים שנכנסים לארון עוברים ועדה קשוחה שלי וכל הזדמנות להעיף עוד משהו מהארון שלי מנוצלת עד תום. ניראה לי שאני לגמרי בדרך לשם, לארון הנכון והנחשק, אבל הדרך אליו היא ארוכה. זוהי דרך שהתחילה במסעות השופינג שלי עם אמא שלי אי שם בשנות ה-90, השנים בהן בגדים איכותיים שנשמרים לנצח לא נתפרו אך ורק בבתי אופנה של מעצבי העל.

מה שאני מנסה לומר זה שכדי ליצור ארון מושלם לא מספיק רק לזרוק את כל הבגדים הלא נכונים שכבר קנינו כשלא ידענו מה טוב לנו, אלא צריך ללמוד לקנות רק את הבגדים הנכונים. ואין לזה חוקים ברורים, גם אם ממבט שטחי ניראה שיש. זה לא יעזור אם תקנו רק בייסיק, או רק חולצות פסים, או רק ג’ינסים שחורים. טוב, זה יעזור, אבל לא יביא לתוצאה הומשלמת. כי הבגדים המושלמים צריכים להיות יחודיים, עשויים מבדים טובים ולא לגמרי מחוסרי דרמה, כי דרמה זה תמיד טוב.

הרעיון לפוסט הזה עלה גם בגלל הכתבה הזאת, שאיני מסכימה עם חלקים נרחבים ממנה, אבל היא זורקת קצת אור על כל הנושא, וגם כי הקלקציה המיוחדת Conscious Exclusive של H&M היא המקום הנכון להשיג פריטים נכונים לארון מינליסטי בבניה. הבגדים אוחזים בשני מאפיינים של הארון המושלם: יש בהם גם שיק והוא מינמליסטי. והשיק המינימליסטי של הבגדים הוא הבסיס לבחירות הנכונות ויש הבדל בין שיק מינימליסטי לבייסיק שגם בו אין לזלזל, אבל זה החלק הקל.

april 20151 april 20152april 20153 H&M היא המובילה בין חברות האופנה הגדולות בכל הקשור לשינוי תהליכי יצור באופן שיקטין את הנזקים הסביבתיים. החברה אמנם מייצרת יותר מדי בגדים, לטעמי, אבל גם משתמשת בכח שלה להובלת תהליכי יצור ירוקים וכה נחוצים. הם כבר מייצרים ג’ינסים בתהליך שנקרא closed loop, תהליך בו הבגדים לא נזרקים, אלא נכנסים מחדש לתהליך היצור כאשר מסיימים את שירותם. בתהליך הזה, בשנת 2014 מוחזרו 76 טון בגדים שנאספו מאנשים בחנויות החברה. כן, גם בישראל ניתן למסור שקית של בגדים שאתם כבר לא רוצים ולקבל זיכוי לקניית משהו חדש. החברה מובילה גם בשימוש בבדים סינתטיים חדשים ואיכותיים כמו טנסל, משתמשים בפוליאסטר ממוחזר שמופק מבקבוקי פלסטיק ממוחזרים. הקולקציה החדשה היא חוד החנית של השינוי אותו הם מובילים.

הקולקציה הזאת היא אחת המוצלחות בעייני גם מעבר להיבט הסביבתי. ההדפסים מושפעים מהטבע, מהסלעים ושכבות גיאולוגיות והשיק הניינטיזי שלה לגמרי מדבר אליי. אמנם אין בימינו יותר בגדים על זמניים לגמרי, אבל העיצוב שלהם, הצבעים והוייב הכללי ניראה כמו משהו שלא ימאס עליי הרבה זמן ולכן הם מועמדים טובים מאוד להיכנס לארון המינימליסטי שלי ואני מאמינה שגם לשלכם. בחרתי להראות לכם את מה שהכי אהבתי וארצה שיהיה שלי, אבל כמובן שאסתפק בפריט אחד או מקסימום שניים, ואלה יהיו, כניראה, אחת השמלות ואולי החולצה הלבנה.

הקולקציה תוצג למכירה בחנות H&M בעזריאלי ב – 14.4. הביאו שקית בגדים למיחזור ונתראה!

תגובות

  1. היי ספי,
    גם אני מצאתי את עצמי לאחרונה משתעשעת ברעיון המלתחה המינימליסטית, בעקבות המאמר הזה http://slow.org.il/2015/01/05/%D7%94%D7%9E%D7%9C%D7%AA%D7%97%D7%94-%D7%94%D7%9E%D7%99%D7%A0%D7%99%D7%9E%D7%9C%D7%99%D7%A1%D7%98%D7%99%D7%AA-%D7%A9%D7%9C%D7%99/
    מצד שני, אני לא יכולה שלא לתהות אם זו לא עוד דרך להתמודד עם הנוירוזות שלנו ע"י ניסיון להשיג "שליטה" על החיים שלנו.

    השבמחק
    תשובות
    1. הי, מכירה את הכתבה :) מקרוב.
      אני לא ממש מבינה למה אנחנו רוצים ארון מינימליסטי, אבל זה בטח משהו פוסט- קונסיומריסטי כזה. אחרי שהבנו שאנחנו יכולים לקנות כמה שבא לנו, אנחנו די מאסנו בזה ורוצים גרסה מרוסנת של מה שיש בעולם להציע, אבל את הטוב ביותר. וזה הגיוני שנרצה לשלוט בזבל שיש לנו בבית כדרך לשלוט בחיינו.
      אני, למשל, חולקת ארון די גדול עם חבר שלי ואנחנו חייבים לצמצם את כמות הבגדים כך שהכל יכנס פנימה ויש לי עוד קולב חיצוני למעילים. אז זה גם סוג של אתגר אישי מבחינתי .
      והנוירוזות. עדיף להתמודד איתן, או לפחות להכיר בהן.
      תודה על התגובה ונשיקות.

      מחק
  2. וואו זה נראה מהמם. אני מאוד אוהבת איך h&m מתפתחים ולאט לאט הולכים לרשת האופנה הטובה ביותר והמגוונת ביותר.
    בהחלט אהיה שם ב14.4
    נשיקות

    השבמחק
    תשובות
    1. הקולקציה הזאת בהחלט שווה ביקור בעזריאלי, אולי נתראה.
      נשיקות.

      מחק
  3. פוסט כלבבי!
    ואו! אני רואה שמישהי מעליי שיתפה את הפוסט של עמיתי בנושא. משמח!

    השמלה השחורה ששמת כאן מושלמת. שכנעת אותי די מהר להגיע בשבילה לH&M.

    השבמחק
    תשובות
    1. אני מאוד אוהבת את האתר של תנועת ההאטה וקראתי גם את הפוסט שלך בנושא :)

      מחק
    2. יש שם כמה פריטים מהממים למדי ודי קלאסיים, זה כיף.
      אני אבוא לחנות ביום שלישי בסביבות חמש, אם את בסביבה, בואי גם.
      קיסס

      מחק
  4. הכתבה הזו מ-FF עוררה ממש מיני סערה בביצה, הא? איך אני אוהבת כשזה קורה. לא בגלל שאני מחרחרת ריבים, סתם כי משמח אותי כשנוצר שיח על אופנה.
    כמה פעמים שקלתי להחזיר בגדים לאייצ'אנדאמ ובינתיים לא הוצאתי את זה לפועל. מרגיש לי קצת לא נכון למלא את הארון בפריטים חדשים מיד אחרי שהוצאתי ממנו ישנים, כאילו זה מפספס את מטרת הצמצום והמיקוד שניסיתי לכוון אליה (כמובן שבפועל אחרי כמה זמן אני ממלאת את הארון מחדש ואין שום צמצום ומיקוד, אבל העניין הוא בהרגשה..)

    השבמחק
    תשובות
    1. ברור שהעיניין הוא בהרגשה.
      אבל על כל שקית שמחזירים ל H&M מקבלים שובר של 20 ש"ח לקניה מתי שבא לך, כך שממש לא חייבים לנצל אותו מיד, אלא אם וכאשר תמצאי משהו שווה לבזבז עליו את הכסף ואם הפריט מתאים להגדרת הארון שלך בכל רגע נתון. ובעיקרון, זה דבר טוב. כי אנשים לא היו מחזירים בגדים אם זה היה ללא תמורה, זה בסך הכל תמריץ להביא אותם. אני די בעד.
      ולגבי הכתבה, כן, אהבתי את הדרמה כי באמת יש הבדל בין ארון מינימליסטי לארון מגה מפוצץ במותגים יקרים בעייני, ואין דרך אחת נכונה לנהל את הארון, אבל יש דרך שהיא יותר הגיונית ופחות הזויה. אבל לא הייתי קוראת לזה מינימליסטי. יש גם כתבה שפרסמתי בפיסיבוק שלי על עורכת אופנה שקונה רק בזרה, זה עשה לי חשק לכתוב משהו בנושא בהקשר של פריטים נצחיים או כאלה שלא יוצאים מהאופנה. אולי בקרוב.

      מחק
  5. אני גם רוצה מלתחה מינימליסטית. לא כל כך מצליח, אולי כי עוד לא חציתי את גיל 30. כרגע אני משכנעת את עצמי שמה שחסר לי זה תקציב נדיב ומידה קבועה - כלומר, לא להחליף מידת מכנסיים כל חצי שנה (עולה-יורדת וחוזר חלילה.. כל העשור האחרון)

    השבמחק
  6. קודם כל הפוסט כתוב נפלא. דבר שני, הסיכוי שאי פעם אצליח להגיע לארון מינימליסטי שווה ערך לסיכוי שאהיה אחת מבעלות השליטה של H&M :-) . הרעיון נחמד, אבל האהבה שלי לאופנה, לגיוון ושלל מיני סגנונות לא תאפשר לזה לקרות. הקולקציה בהחלט נראית מרהיבה. הלוואי והיה לי זמן להגיע ב- 14.4 כי נראה לי שכבר ב- 15.4 לא ישאר הרבה...

    השבמחק
    תשובות
    1. קודם כל תודהנ ושמחה לקרוא שאהבת את הפוסט :).
      זה ממש בסדר ואפילו מעבר לזה לא לרצות ארון מינימליסטי. עכשיו זה באופנה להגיד שרוצים, והקונספט הוא שמי שרוצה אותו, יכול לנסות להגיע אליו בכל מיני דרכים קשות ומייסרות. כי רוב האנשים שמתעסקים בזה מלכתחילה אוהבים אופנה מאוד.
      ולגבי הקולקציה המהממת, אני אקפוץ היום בסוף היום אחרי העבודה כניראה ואם ישאר אני אכתוב לך בפייסבוק.
      נשיקות ויום מהמם!

      מחק
  7. זה היה הקטע של כל החורף שעבר, אבל כשהגיע הקיץ אז פתאום התבאסתי על המונוכרומטיות הזו. אבל בלי קשר, אני באמת ובתמים מאמינה שזו דרך חיים נכונה. הבהלה הזו לקניית בגדים זולים והרבה מבאסת, בעיקר כי היא לא הוגנת כלפי האנשים שמנוצלים כדי לייצר אותה.

    וגם, אני חושבת שהשמלה התחתונה מהממת

    השבמחק
    תשובות
    1. אני חושבת שאת צודקת ואנשים מתחילים להבין את זה. שאין שום דבר, אבל באמת שום דבר טוב באופנה זולה והרבה ממנה. התהליכים האלה לוקחים זמן ואני מקווה שאם אנשים יתחילו למתן את צריכת האונפה שלהם, אולי גם התעשיה תשתנה.
      ולגבי הארון המינימליסטי - הוא לא חייב להיות מונוכרומטי, או- ביכרומטי. הוא יכול להיות גם צבעוני, אבל מובחר ומוקפד.
      האמת, העיקר שהקיץ יגיע כבר!

      מחק

הוסף רשומת תגובה

זה המקום לתגובות שלכם, תודה!