בטן גב על אי יווני – פוסט חופש מס’ 3

עוד פוסט אחד על החופשה היוונית שלי. הקטע הכי מפתיע זה שכל כך נהננו שם, שכשאני מסתכלת בתמונות ומתגעגעת למה לאי, אני בכלל לא מתבאסת. חופשות, הן הפריט הכי טוב והכי יקר שאנחנו יכולים לקנות לעצמנו. הזכרונות שכמה ימים כאלה משאירים, יכולים להטעין אותי באנרגיה חיובית לדי הרבה זמן. זאת הסיבה שאני כותבת כמה פוסטים על החופשה. כדי שבכל פעם שאני יושבת לבחור תמונות, אני אקבל עוד קצת מכל הטוב הזה והזיכרון לא ידהה.

20150816_161045-001 IMG_2116IMG_2108 באחד החופים של העיר המרכזית פגדיה, או בשמה החדש קרפאטוס. המסעדה הראשונה שבה התיישבנו כשיצאנו מהמלון לעשות סיבוב ולהכיר את המקום.IMG_7577בדרך לחוף Diskoftis עצרנו  בחוף גולשי הרוח ליד שדה התעופה.IMG_7569IMG_2168IMG_2238IMG_2208 IMG_2179 במים השקופים של חוף Diakoftis. החוף עם החול הלבן, הקרקעית הנקיה והמים שבצבע טורקיז. רציתי להגיע לחוף הזה עוד לפני שהגעתי לאי. יש בו מעט שמשיות ובעונת התיירות הן תפוסות, כך שאם תרצו להינות מצל, הביאו שמשיה איתכם, או לפחות כובע רחב שוליים והרבה קרם הגנה.

IMG_2440 חוף מדהים נוסף הוא הוא ה-Apella. חוף סלעי עם מים בצבע טורקיז עמוק ונוף צוקים ירוקים מסביב. שווה להביא שנורקל כדי לראות את הדגים במים השקופים והמוקים בקרבת הסלעים שמול החוף. או סתם לשכב בשמש על הבטן כמו תנין קטן.

IMG_2472-001 IMG_2498-001 IMG_2431 מסאז’ עם אבנים חמות שיש בשפע על החוף. כשאנחנו הגענו לא היו מיטות שיזוף פנויות, אז נהניינו מפינה מוצלת תחת העצים.

IMG_2512 החופים בקרפאטוס הם לרוב מפרצים קטנים בין הצוקים אליהם מובילים כבישים צרים, אך טובים ולא מסוכנים. בכל החופים שוררים שקט ורוגע. רוב התיירים הם איטלקים או כאלה שהגיעו מצפון אירופה. אף אחד לא צועק ולא מדבר בקול רם, גם לא הילדים. כולם מבינים שאנשים באו לנוח ולהינות מהשקט. אין זבל על החוף ואנשים כמעט לא אוכלים שם. בכל חוף יש מסעדה קטנה שבה אוכלים ושותים בירה מקומית – אלפא או מיטוס.

IMG_2436 IMG_2513אחרי אפלה נסענו לעוד חוף, אבל התעייפנו ולא צילמנו שם כלום. המסעדה בחוף של Ahata הייתה המקום היחיד שהאוכל בו היה לא טעים, אז אם אתם שם, רק תשתו משהו.

היה יום אחד שבו רק רבצנו בבריכה, קראנו והלכנו לאכול במסעדת החוף התיירותית האהובה עליינו. רצינו לנוח לפני החזרה לארץ וזה היה כיף. יום לפני התחדשנו במזרון ים ורוד. זה היה כיף.

IMG_2575IMG_2607 IMG_2606 נוף ממסעדת החוף האהובה עליינו Maistrali, שהייתה קרובה למלון. אווירה תיירותית נעימה שקצת מזכירה לי חופשה בהוואי בסרטים משנןת ה-90. בקטע טוב! בכל המסעדו שהיינו בהן יש שירות לבבי וחמוד, עם חיוך. גם בשעה מאחרת. ראינו על האי אולי בר אחד שניים, אבל האווירה היא שבערב אוכלים במסעדה ואז מטיילים בעיר. אין מסיבות. זה אי למנוחה.

IMG_2608 IMG_2609ולסיום, אני אוכלת יוגורט יווני עם פירות לארוחת בוקר. ארוחות בוקר, זה הדבר שאני הכי מתגעגעת אליו, כי בארץ, אני חוטפת משהו קטן במשרד בשבע בבוקר וזו לא באמת ארוחת בוקר. וגם אין פה יוגורט יווני. אני מסה לשכנע יבואנים להביא לי קצת. מקווה שאצליח.

IMG_2652מי שנוסע לחופש בחגים, תהנו! מי שנוסע או היה בקרפאטוס, אתם מוזמנים לשתף בתגובות את החוויות שלכם.