אומרים שבא אביב

תמיד כשבא אביב, הפייסבוק מתמלא במודעות פרסומת לבגדים חדשים. אני מבינה עמוק בליבי איך ההעונה החמימה עושה חשק לשמלה חדשה, אולי אפילו פרחונית או בהדפס משבצות ג'ינגהאם, או סתם בגוון פסטלי שעוד אין לכן בארון. באמת שאני מבינה את החשק למשהו חדש, אבל אני לא מבינה את צורך. הרי אין נוח יותר מלגשת לארון ולבחור שמלה יפה ואביבית שבטח קניתן בתחילת האביב בשנה שעברה. היא כבר שלכן, אתן אוהבות אותה ואם בחרתן טוב, היא צריכה להיות גם במצב טוב, כי כמה פעמים כבר יוצא לכן ללבוש שמלה אביב לפני הגעת החום הגדול של הקיץ.

היום העמדתי את עצמי למבחן קטן וקפצתי לקניון שנוא במיוחד, לא לגינדי, לשם טרם יצא לי להגיע, ואחרי סיבוב בכל הרשתות לא מצאתי אפילו פריט אחד שהיה ראוי לחזור איתי הביתה. אני באמת לא יודעת אם הפכתי לביקורתית נורא, או שהבגדים הפכו לזולים ומבאסים יותר ויותר. מעבר להיותם טרנדיים מדי וכאלה שמעניקים תחושה חזקה של זמניות, גם הבדים, הצבעים ואפילו ההדפסים. הכל הרגיש לי מאוד ליד. כאילו אני ראויה לבגדים טובים יותר, לבגדים שכבר יש לי בבית, או לכאלה שממש אין לי כסף לקנות.

בבית יש לי הרבה בגדים. למי שהגיע לבלוג הזה בזמן האחרון, אני רק רוצה להזכיר שאני לא בעד מלתחה צרה, לא בעד לזרוק כל מה שלא לבשנו כבר שנתיים וכל מיני פילוסופיות כאלה, כי הבגדים שיש לי בבית, שחלקם בני עשרות שנים, הם טובים מדי מכדי להעביר אותם הלאה. הם קלאסיקה מרגשת של שנות ה-80 וה-90 של המאה ה-20 והם זיכרון מתוק לתקופה בה בגדים נגישים, אם כי לא זולים, והם היו גם איכותיים. אבל אני כן מאמינה בלקנות פחות, או בלקנות ממש מעט, כי אין בעולם שלנו מקום לכל כך הרבה זבל של טקסטיל שלא ניתן למחזר או להעלים. ולא, אף אחד לא צריך את הבגדים המסמורטטים שאתם אוהבים לתרום ולהרגיש שעשיתם משהו. עדיף פשוט לקנות פחות ולקנות טוב. זה לא יהיה קל, אבל זה יהיה שווה את זה. 

אם הייתי צריכה להתחיל את אוסף הבגדים שלי היום, זה לא יכול היה לקרות. אז אולי זה יבאס אתכם קצת, אבל זאת המציאות האופנתית של ימינו. אבל לא צריך להתייאש - אפשר לבנות ארון מהמם של בגדים שתמיד תאהבו. פשוט התרחקו מהטרנדים ומהרשתות של האופנה המהירה, או שתעשו נכון את הבחירה שלכם. כשאתם קונים בגד חדש, תבדקו ממה הוא עשוי, האם ישמש אתכם ליותר מפעם אחת, עם מה מתוך הארון שלכן תוכלו ללבוש אותו והא יש לכם תחושה שהוא הפריט הנכון. ברגע שתתרגלו לשלם יותר על בגדים של מותגים יקרים יותר ואולי אף מעצבים מקומיים, תהיו גם בררנים יותר, חישבו פעמיים על כל בגד שאתם מביאות הביתה. אם בא לכן לקנות משהו, קנו פרחים או סקולנט. זה מה שאני תמיד עושה.

אם אין לכן אפשרות לשלם הרבה על בגדים ואתן רוצות לבנות ארון איכותי מבלי לפשוט את הרגל, התחילו לבחון את מה שהכי קרוב - הארון של אמא, אם יש לה טעם טוב והיא אוהבת לשמור בגדים. צאו לצוד בגדים במקומות מפתיעים: בקרו בחנויות יד שניה, מכירות ביתיות, מסיבות החלפות של בגדים וכו', אולי שם תמצאו את מה שאתן מחפשות. אם אתן מרבות לנסוע לחו"ל, הקדישו גם שם זמן לשופינג איכותי. עשו מחקר מראש והכינו לכן תכנית פעולה. אל תתפתו למבצעים, אבל כן הציצו לפינות הסייל הקבועות בחנויות אופנה קלאסיות כמו ליוייס ורשתות אמריקאיות נוספות שלא מוגדרות כ- fast fashion (מוזמנות לבקר בפוסט על שוינג בניו יורק). בחרו מותגים אירופאיים שיש להם אג'נדה סביבתית ולפעמים, רק לפעמים תוכלו למצוא משהו איכותי גם ב - ZARA (יוצא לי לקנות בערך 2 פריטים בעונה, ובכל שנה זה נהיה קשה יותר). פתחו עיניים והיו ביקורתיות. לצוד בגד טוב זה הרבה יותר כיף מסתם לקנות משהו שרואים על נשים אחרות ברחוב. ובעיקר, תזכרו שכל אחת יכולה לאהוב את הארון שלה כשהיא יצרה אותו באהבה. ואז גם באביב הבא תוכלו ללבוש את השמלה ההיא שאתן אוהבות כבר כמה שנים והיא מלאת זכרונות של כל האביבים שביליתן יחד.
חשבתי הרבה לפני שכתבתי את הפוסט הזה. זה הכי קל לכתוב שאביב בחוץ ושבמקום לקנות בגדים לאביב, עדיף ללבוש משהו שכבר יש לכם ולצאת לראות את האביב הזה מקרוב. אבל בחרתי להרחיב קצת על איך לעשות את זה. אני אוהבת ללבוש שמלות באביב, אז לבשתי אחת שאפשר לרכב איתה על האופניים ונסעתי בשביל האופניים צפונה, ממרכז תל אביב לתל ברוך. היה כיף. בתל ברוך שתינו בירה על החוף וראינו את הים. אחר כך חזרנו לעיר וראינו סרט צרפתי בסינמטק.
היה סוף שבוע קסום והיום כבר יום שלישי. נותר רק לחזור לעיסוקינו ולחכות לחופש.

מוזמנות גם להצטרף לקבוצה בפייסבוק שנקראת "ארון מלא", קבוצה בה נשים אופנתיות מדברות על אופנה בצורה אחראית ומשתפות לוקים שיצרו ממה שכבר יש להן בארון ומשתתפות באתגרים אופנתיים. זה כיף, בואו.

נשיקות מהים,
ספי

תגובות

  1. עוקבת שנים, מגיבה פעם ראשונה (בדיליי קל) - פוסט נפלא.
    אהבתי מאד את מה שכתבת

    השבמחק

הוסף רשומת תגובה

זה המקום לתגובות שלכם, תודה!