ים ומדבר - תמונות מאילת אחרת

מה כבר אפשר לחדש על אילת, העיר הדרומית, אתם בטח שואלים את עצמכם כשאתם רואים את כותרת הפוסט, אבל גם אני הופתעתי. הטיול האחרון שלנו בארץ היה לאילת ול"פארק תמנע". לצערי, או אולי לשמחתי לא יצא לי לבקר בתמנע לפני ושמעתי על הפארק רק בצורה מאוד חלקית מההורים שלי שביקרו שם לפני כמעט עשור לרגל כנס רופאים של אבא שלי באילת. 
כששמעתי שזה פארק של סלעים אדומים ופסלים טבעיים הייתי סקרנית, אבל המציאות עלתה על כל דמיון. בתמנע, שהתגלה כפארק ענק אפשר לנסוע עם האוטו כמו בפארקים גדולים באמריקה ולטפס על סלעים מרהיבים ביופיים, לנשום משקט המדבר ובו זמנית לא להשתעמם לרגע. כעת, אפשר אפילו ללון בפארק באוהלים מפוארים או להביא אוהל משלכם ולישון בו על שפת אגם מלאכותי. יש שם אפילו מסעדה, אבל אנחנו הבאנו אוכל מהבית ואירגנו לעצמנו ארוחה לילית קטנה וטעימה.
בפארה הענק מגוון מסלולים לטיול רגלי, שבילי אופניים, נופים קסומים שמשתנים מול העיניים מאדום ללבן וכמובן תחושה של להיות לבד בטבע, כי הפארק ענק והוא שקט וגם אם פוגשים אנשים בדרך, אפשר להמשיך הלואה למצוא עדו קצת שקט, כזה שממש נחוץ לפעמים למי שגר בעיר.
ביום השני התעוררנו בבוקר באוהל אל מול האגם ונסענו לאילת, לריף הדולפינים האהוב עליי ו"לחוף של מוש". בחוף נהננו מארוחה טעימה ושייק פינקולדה מטורף וכמובן שנ"צ מרגיע בצל אל מול הים הכחול לפני שהיינו מוכנים למסע הארוך בחזרה לתל אביב דרך נופי המדבר. וכן, באילת, שתמיד מחזירה אותי לשנות ה-90, אכלתי לראשונה מזה שנים את הארטיק האהוב עליי מאסטיגם. למי שאוהב או אהב אותו, זה עדיין טעים כמו פעם ומקל המסטיק עדיין עטוף במין ניילון כחול.
היה מדהים, הרגיש כמו לא להיות כאן.
כמה נקודות שכדאי לדעת:
1. מומלץ להגיע עם נעלי טיולים כי כיף לטפס ולהסתובב בשטח בנעליים נוחות.
2. השתדלו לא להשתמש בכלים חד פעמיים - זה גם הרבה יותר כיף לאכול מכלים אמיתיים, יש שם מקום לשטוף הכל.
3.אם אתם רוצים להכין את האוכל שלם לבד, מומלץ להגיע איתו לפארק, כי לא זכור לי מקום לקנות בו אוכל בקרבת מקום, תצטרכו לנסוע לאילת.
4. כמובן שאפשר לנסוע לאילת לארוחת ערב ולחזור לישון בתמנע, אם תרצו.
5. את כל המידע על הפארק תמצאו באתר

ניפגש בפוסט הבא, ובו המלצות לחופשה מהממת בסיציליה! יש למה לחכות.
בינתיים מוזמנים לאינסטוש שלי, שם יש תמונות מאלפות מהאי האיטלקי.
סופ"ש מהמם לכולם!

תגובות

  1. לחשוב שכל היופי הזה כאן בארץ, לא להאמין. אני מכירה את תמנע, אבל מלפני כעשור, גם אז היה יפה אבל לא יצא לי ממש לטייל בו כמו שאתם -לטפס, ולצלם. כנראה שבאמת הגיע הזמן לנסוע שוב, להתייחס גם לנופים שלנו ברצינות.

    השבמחק
  2. איזה תמונות מהממות. השקט והיופי של המקום ממש עוברים דרכן והארטיק הזה, פשוט אין עליו, טעים ממש

    השבמחק
  3. התמונות נראות נהדר ועוררו בי חשק לנסוע.

    השבמחק
  4. שועל! התמונות כה מהממות והתיאור כה סוחף, שממש הרגשתי כאילו הייתי שם יחד איתך ועם נמרי 3>

    השבמחק

הוסף רשומת תגובה

זה המקום לתגובות שלכם, תודה!