מחשבות על סקסיות ובחירות אופנתיות

IMG_0879

זה נורא מוזר לי לחשוב שאני אתלבש לא רק עבורי.  כל חיי הייתי בטוחה שלא אכפת לי מה אנשים אחרים רואים בי ואני אתלבש איך שבא לי. לא חשבתי שגם צורת הלבוש שלי אמורה לענות על ציפיות של אנשים אחרים, אבל כניראה יש גם דרך אחרת לראות את זה. המון פעמים נתקלתי בבנות שרוצות להראות “סקסיות” ורוכשות פריטי אופנה הנצמדים לקווי המיתאר של הגוף ומדגישים אזורים מסויימים בו. זו אולי הדרך הקצת פשטנית ומעט מרושעת להציג את זה, אבל בנות שרוצות להראות סקסיות וקונות בגדים בהתאם לרצון הזה ניראו לי תמיד מוזרות ורודפות בנים, כאלה שצריכות לפתות אותם בעזרת גופן. הרי מה הסיבה להתלבש באופן כזה שבו אנחנו מתבוננים בעצמנו מהצד בעיניים של מישהו אחר?

בגדים צמודים תמיד נכנסו אצלי לקטגוריה של בגדים שמשדרים מיניות ולכן כמישהי שלא החשיבה את עצמה ל”סקסית”, או שרוצה לשדר את המשעמות של המילה הזאת לסביבה, די נמנעתי מהם. בעיקר נמנעתי מבגדים שנצמדים לאזור הישבן ואפילו לפני ימי הסקיני כמעט ולא הלכתי עם ג’ינסים צמודים. התחושה הזאת שאנשים יכולים להניח את מבטם עליי ולהתמקד באיזוריי גוף מסויימים די החרידה אותי.

אבל כניראה שהיום משהו השתנה, הרי בלילה בו נכנסתי ל TOP SHOP (בסיפור מהפוסט הקודם) בחיפושיי אחרי הפריט הנחשק נחה עיני על השמלה הצמודה שאתם רואים כאן ולא רק שהיא צמודה באזור הירכיים והישבן, היא צמודה ממש ממש. למרות חשש קל שהתעורר אצלי, גם בתא המדידה היא ניראתה לי ראויה. מאחר וכבר כתבתי שרכשתי אותה תחת שיכרון המבורגרי כלשהו והכל קרה נורא מהר, לא חשבתי על התוצאות, אבל אני ממש לא מתחרטת.  אני גם יודעת שהתחלתי להתרגל לרעיון שבגדים יכולים לשדר מיניות ואפילו כשהם עליי. זה כבר לא מפחיד אותי, כי הבנתי שלא רק הפריט הצמוד אחראי למה שאנשים אחרים רואים, אלא גם השילוב עם פריטים אחרים וכמובן הפרסונה שהבגדים מונחים עליה. לא אכפת לי שזה צמוד ואני אפילו למדתי להרגיש עם זה נוח, גם בגלל שיש אנשים שחושבים שזה יפה לי ודעתם חשובה לי מאוד ומעניקה ביטחון.  אני מתחילה גם קצת לחשוש שאולי זה הגיל שמביא איתו ביטחון וקבלה של הגוף כמו שהוא, וגם הרצון המוזר הזה למצוא חן. זה די נורא להודות בזה, אבל אפילו לי זה קורה.

IMG_0854

IMG_0852

IMG_0851

IMG_0875-1

IMG_0892

IMG_0893

קצת על המקום: זה צולם בכיכר אתרים, הפיל הלבן של תל אביב. מקום יפה ודי נטוש שכל מיני יזמים מנסים להחזיר לחיים שהיו פה בשנות ה-80. מועדון הקוליסאום הוקם מחדש ולפני כניסתו שטיח אדום עם פאייטיםנוצצים מפוזרים על הרצפה. אין מקום מושלם מזה לצילומים מול השקיעה. לא יודעת מה יש במקום הזה שמושך אנשים, אבל בזמן שהצטלמתי בערך חמישה אנשים ניגשו למועדון הזכוכית הענק וניסו להציץ פנימה, או לפתוח את הדלת. האמת היא שהרעיון להצטלם בכיכר אתרים בא לי לאחר שראיתי את הפרסומת של קסטרו שהצליחה לגרום למקום הזה להראות יפה וגם קרבתו למקום מגוריי תרמה לבחירה, כמובן.

קצת על מה שלבשתי: שמלה מ-TOP SHOP, אולי היא בכלל טוניקה. לא יודעת. לגובה שלי זה די שמלה. גרביונים כמעט אטומים מ-H&M נעליים מזרה (משנה שעברה) וג’קט “אוברסייזד” שמצאתי בארון של אמא שלי.

IMG_0862

IMG_0868 

IMG_0867 

לבסוף, הייתי רוצה לשאול האם יוצא לכן שאתן מתלבשות בשביל מישהו אחר, לא בהכרח מישהו מוגדר והאם גם אתן חושבות על זה ואיך זה משפיע על הבחירות האופניתיות שלכן בסופו של דבר?

תגובות

  1. שתי השרופות מלמעלה אליפות
    ושוב, אולי רק שתיים נוספות וזהו

    תקומבק ככר אתרים לאלתר

    השבמחק
  2. אחד האאוטפיטים שלך שיותר אהבתי, לא יודעת אפילו להסביר מה הסיבה. אני מניחה שזה שילוב הניגודים שעשה לי את זה- הטריקו עם התחרה, הבהיר עם הכהה, הצמוד עם ג'קט האוברסייז- לוק שאני מאוד מתחברת אליו. אני לא חושבת שיש כל רע בלהתלבש צמוד, בייחוד עם הפיגורה שלך, הרי כל מה שתזרקי על עצמך יראה נהדר.
    היתה לי תקופה שהתלבשתי בה בצורה זנותית להחריד (אפילו הקדשתי לכך פוסט) לפני שהתעשתתי. אני חושבת שזה יותר נבע מחוסר בטחון עצמי ורצון שיראו אותי בכל מובן שהוא (רוב הנעורים היתה לי נטיה להיות Wall flower בחוג שמחוץ למעגל חבריי) מאשר למשוך אליי בחורים על אף שגם למצוא חבר בתקופתו ממש רציתי.
    כל עוד לבישת צמוד לא באה משום מקום כזה לא בריא באופי שלך ואת שלמה עם עצמך- לא רואה סיבה שלא.
    נשיקות!

    השבמחק
  3. הגוף שלך נראה נהדר,והמון בנות היו רוצות גוף כמו שלך אז למה לא להציג? שיראו ויקנאו.
    ולשאלתך-אני קודם כל מתלבשת בשביל עצמי,בשביל להרגיש טוב.
    וגם אם יש מישהו ספיציפי אני לא יהיה 'אובר דרס'(בהגדרה שלי) רק בשבילו.תמיד חשוב לשמור על האופי והעקרונות

    השבמחק
  4. אאווטפיט מקסים, השמלה הזו ממש מגניבה.

    בקשר לשאלה, גם אני בעבר חשבתי שאופנה אמורה לספק רק אותי ואף אחד לא אמור לאהוב או לא לאהוב את מה שאני לובשת מלבדי.
    אבל בשנה האחרונה אולי זה בגלל שאני מאוהבת ומתייעצת עם האהוב שלי בנוגע לקניות ובגדים, התעוררה בי יותר מודעות למה שאני משדרת ויש לי יותר צורך למשל להשקיע בהלבשה תחתונה סקסית מה שבעקבותיו גורם גם לי כלובשת להרגיש נוח יותר עם הגוף שלי. אז כן, אפשר להגיד שבבחירות שלי אנסה להפיק את המיטב מהגוף שלי ולהראות ולהרגיש הכי נשית שאפשר. בעיקרון זה בא ביחד, אם אני מתלבשת כדי להראות "סקסית" למעשה התוצאה היא בדרך כלל שאני גם מרגישה "סקסית" ואז למרות שזה בשביל אלו שמבטים בי זה בעצם בשבילי.

    סורי על החפירה

    השבמחק
  5. אהבתי מאוד, והתמונות ממש יפות :)

    השבמחק
  6. ספ הצילומים מדהימים.
    בזמן האחרון אני מתחילה להרגיש שדווקא "לא צמוד" זה סקסי, וכל הבדים הנופלים שמדגישים את הצורה של הגוף עושים לי הרגשה יותר סקסית.
    בכל מקרה, אני חושבת שאת סקסית גם עם צמוד וגם עם לא, מה שחשוב זה מי שלובש את הבגד ואיך הוא "מציג" אותו.

    לגבי שאלתך, נראה לי שכולנו מתלבשים לפעמים בשביל אחרים במיוחד אם יש לנו בן זוג. אני בכל אופן מתלבשת בשביל שלי די הרבה, אם זה היה תלוי בי הייתי מעדיפה להסתובב כל היום בבית בלי כלום אבל לפעמים הוא אוהב שאני מתיפיפת בשבילו ולי זה כיף לראות את עצמי יפה וסקסית דרך עיניו.

    השבמחק
  7. פוסט מאוד מעניין!!
    אני גם מצאתי את עצמי דנה בשאלה הזו הרבה בתקופה מסוימת. אני ממש זוכרת את הרגע שבו לבשתי גופיית ספגטי די חשופה כזו ופתאום זה הרגיש לי סקסי *מדי*, ושזה לא מה שבא לי לשדר בלבוש שלי - שכל אחד יכול לבהות לי לתוך החריץ.
    נראה לי שיש בזה גם עניין של גיל, רוב הבנות עוברות תקופה שבה הן מאמינות (במודע או שלא) שלבוש חושפני ישיג תשומת לב מצד המין הגברי, ואין בזה שום פסול (בתקופה הזו זתומרת). וכשמתבגרים קצת ומגבשים טעם אופנתי יותר אישי וגם יותר בוגר, מבינים שסקסיות אכן לא תלויה בבגד, אלא במי שאת. ונראה לי שמה שכתבת לגבי השמלה הספציפית הזו שאת לובשת כאן, הוא נכון. זה לא קשור בכמה זה צמוד, או חושפני, הבנאדם הוא זה שעושה את הבגד - כה קלישאתי, אך נכון.
    ותתחדשי על השמלה :)

    השבמחק
  8. הצילומים מקסימים, נינוחים ושלווים. בנוגע לקטע ה"סקסי", אצלי זה מעולם לא היה אישיו. אולי מהסיבה הפשוטה שמגיל 15 הייתי מקבלת הערות על החזה שלי ועל הישבן שלי ועל הרגליים שלי מגברים שאז יכלו בכיף להיות האבות שלי, ללא קשר למה שלבשתי. זה לא תלוי רק במה את לובשת או לא לובשת או מה את משדרת או לא, זה תלוי במקום שאת חיה בו ולצערי הרב, את ואני חיות במדינה בה גברים מרשים לעצמם לעבור לידינו ברחוב, לבהות ישירות בחזה ולזרוק משהו כמו "איזה ציצים!" לעברנו בלי לחשוב פעמיים.

    העיקר שאנחנו נרגיש בנח ב"עור" של עצמנו.

    השבמחק
  9. איזה פוסט מקסים!
    התמונות והתוכן...
    אני מסכימה עם מי שאמר לך שיפה לך צמוד :)
    אני חושבת שגם כשאנחנו מתלבשות עבור אחרים זה עדיין בשביל עצמנו, זה בשביל הביטחון או מה שזה לא יהיה שהאאוטפיט מקנה לנו לידם, אני מתלבשת הרבה פעמים בשביל אחרים, בשביל החבר, בשביל להראות לאמא שאני אוהבת את הסריג החדש, בשביל להוכיח לאבא שאני לא מסתובבת כל הזמן זרוק (רק בהפקות) אבל עמוק בפנים- זה הכל מבחירה שלי. זה בשביל עצמי.
    תתחדשי על השמלה, היא מהממת :)

    בילי

    השבמחק
  10. אני עמוסה בטירוף בעבודה אז אין לי זמן כרגע לקרוא את הפוסט אלא רק לעלעל בטמטום בתמונות המדהימות (14 שעות עבודה אתמול והיד להיום עוד ממש נטויה...).
    השמלה ממש יפה, אהבתי מאוד את השילוב של הבד היומיומי עם התחרה במחשוף, פחות אהבתי את הג'קט, לדעתי האאוטפיט יותר עדין בלעדיו.
    מבטיחה לקרוא מחר את הטקסט ולהגיב שוב :)

    השבמחק
  11. אחד הפוסטים האהובים עליי
    אאוטפיט בלי הצהרות מיוחדות מבחינת הבגדים, אבל האישיות היא שלקחה את האאוטפיט לאיפה שהוא עכשיו-מהמם!

    השבמחק
  12. האמת שאת נוגעת בנקודה שמעסיקה אותי גם לאחרונה - מזווית קצת שונה. אם וכאשר אני מתלבשת בשביל מישהו - זה בשביל בן זוגי. אני לגמרי מאמינה שבכל מערכת יחסים, המראה מהווה מרכיב חשוב, ולבן הזוג נוח לחוות אותי בצורה חיצונית מסוימת, שמושפעת גם ממש שאני לובשת, עונדת, ונועלת. וכאן אני בבעיה - כי לאחרונה, האיש לא ממש אוהב חלק ממה שאני עוטה על עצמי (בעיקר מגפיים - לקראת החורף המתקרב), וזו תמיד דילמה (לפחות כשאנחנו ביחד, כשאני מתלבשת בעבודה וכו' הוא לא נכנס כפקטור) עד כמה להתלבש בשבילו, וכמה בשבילי.
    לגבי סוגיית החשוף והצמוד - מבינה את הדילמה. אני חושבת שהגבול עובר ברמת המודעות שלך - כשאת מודעת לעצמך (או לאיברים מסוימים ;-)) כשאת לבושה בבגד מסויים, זה כנראה אומר שבשבילך - זה קצת חשוף מדי. ובהקשר הזה נכנס המשפט הקצת מאוס - "את הכי יפה כשנוח לך". אם תסתובבי בבגד צמוד וחשוף ותרגישי הכי מודעת לעצמך ולא בנוח - לא תשדרי סקסיות בחיים. הבגד אולי ישדר, את לא.

    השבמחק
  13. ספ, קודם כל - שאפו על ההפקה.

    וגם - השמלה הזו מהממת, יושבת עלייך מושלם, כן ירבו ירבו בארונך.

    לשאלתך - לא פעם חשבתי איך אנשים יסתכלו עלי ומה יחשבו בעקבות זה כשאני לובשת פריט זה או אחר, אבל בסופו של דבר זה אף פעם לא הזיז לי, תמיד יוצאת מהבית איך שנראה לי לנכון.


    יופי של פוסט,
    נשיקות.

    השבמחק
  14. הי ספי, קודם כל, את נראית מצוין, אז ממש אין לך סיבה לא להרגיש בנוח עם עצמך (וזה בלי קשר לשמלה).
    אני חושבת שמדי פעם כולנו מתלבשים בשביל אנשים אחרים, אם זה לראיון עבודה, ארוחה משפחתית וכו'. כשלמדתי באוניברסיטה הייתי מתלבשת די סולידי למשל, ולא תמיד איך שהכי הייתי רוצה. זאת כיוון שאולי זה ישמע מוזר, אבל אני לא אוהבת למשוך תשומת לב במקומות (ואני לא חסרת בטחון או משהו..פשוט לא אוהבת לגרור מבטים).
    באוניברסיטת תל אביב- מי שלמד שם בטח שם לב- מתלבשים די סולידי, שלא לומר מ-ש-ע-מ-ם, אז נראה לי שבימים שלמדתי הייתי מתלבשת לפי הסביבה שבה אני נמצאת ולא בדיוק לפי איך שהכי הייתי רוצה. כמובן שניסיתי להיות מעניינת במסגרת המגבלות. אבל אני לא חושבת שזה בשביל מישהו אחר..זה יותר להתאים את עצמך לסביבה..תלוי איך מסתכלים על זה

    השבמחק
  15. סופסוף יום פנוי לקרוא את הפוסט!
    אני חושבת שרובנו לוקחות בחשבון את המקום אליו אנחנו הולכות לפני שאנחנו בוחרות מה ללבוש, אז אפשר לומר שאנחנו מתלבשות בשביל מישהו אחר.
    הבגדים שאני לובשת לעבודה משתנים לפי סוג העבודה שיש לי באותו היום, כשיש לי פגישה עם לקוחות אז אני אתלבש טיפה יותר מחוייט כדי להבליט פחות את גילי הצעיר (יחסית). לאונ' אלבש בגדים אחרים... אני מודה שלפעמים אם אני יוצאת רק עם החבר אז אני אלבש דברים שאני יודעת שהוא אוהב עליי (לא מחשופים או משהו כזה, אלא בגדים שהוא אוהב בניגוד לכאלה שלא).
    לגבי החשוף, אני חייבת להודות שאני לא בדיוק נכנסת לרשימת המתלבשות הצנועות. כשהייתי צריכה ללכת לחתונה דוסית זה דרש המון נבירה בארון. אבל אני לא הולכת עם מחשופים עמוקים, פשוט חולצות סגורות לא מחמיאות לי. עושות לי "מדף".

    אגב, כמו שכבר אמרו לך בפוסט עם החצאית הצמודה מאלנבי, יפה לך צמוד, יש לך גוף בדיוק לזה, אז תנצלי את זה!

    השבמחק
  16. כמה בחירות מצערות עשיתי בנעוריי בניסיון להראות סקסית... מחשופים, מכנסונים, חצאיות, דברים במידות קטנות מדי...
    שמלה כזו בהחלט הייתה נכנסת לקטגוריית הצומי באם לא היית בוחרת ללבוש אותה בצירוף נעליים שטוחות ובלייזר- הן 'מורידות אותה לקרקע' כמו שאומרים.

    וחוצמזה נחמד להיות כוסית לפעמים.
    if you've got it, flaunt it.

    השבמחק
  17. השמלה, או הטוניקה בהחלט נראת מושלמת עלייך. ללבוש צמוד לדעתי לא תמיד מחייב רצון להיראות סקסית. אבל כן אומר שאני חושבת שמי שבוחרת בגד צמוד אך ורק כי אנשים יסתכלו עלייך זה פתטי, לגמרי פתטי.
    גם אני מצאת ז'קט אוברסייד (משונות השמונים) רק חבל שזה מוגזם עד כמה שהוא גדול עליי...
    אגב, עד כה זה היה האאוטפיט האהוב עליי(:

    השבמחק
  18. תודה רבה לכולם על התגובות.
    ליואב - אני איתך לגבי כיכר אתרים. אין כמו אייטיז ושיחזירו אותה כבר לגדולתה.

    ולבנות היקרות - תודה רבה שקראתן ושיתפתן. היה לי נורא כיף לקרוא.

    השבמחק
  19. קודם כל- הצילומים מדהימים, נראה מסרט ישן משהו..
    האמת שאני כמוך בעניין הבגדים הרופפים- אני פשוט מפחדת ללבוש דברים צמודים. ממש חשש שיסתכלו עלי ויבקרו. אבל בתור בחורה רזונת כמוך- הייתי מתגאה ומתהלכת בכבוד גם בבגדים צמודים כאלו!

    לשאלתך- אני מניחה שכולנו היינו רוצות 'להתלבש בשביל עצמנו', אבל בסופו של דבר, אם הייתי מתלבשת רק בשביל עצמי, סביר להניח שהייתי חיה בתוך טרנינג מג'וייף, גופיית סבר לבנה וגרביים. אז... נראה לי שעדיף המצב הקיים. :)

    השבמחק
  20. כמה תגובות, אני אלך לאיבוד פה.
    רק אומר שאת באמת נראית סקסית בתמונות האלו :)

    השבמחק
  21. איזה תמונות מקסימות! כל הכבוד על ההתאמה בינך לשמלה וללוקיישן.

    שאלת הלבוש הסקסי היא שאלה קשה, במיוחד אחרי שאת רוב החיים ביליתי בסקציית ה-plus sizes, שבה אין הרבה אופציות בארץ: צמוד, מחשוף, שחור. לא אהבתי את זה מעולם (נסיכה מעודנת שכמותי), ואני מאוד שמחה שהיום יש לי יותר אפשרויות.
    אני חושבת שהלובשת מתאימה את הבגד לצרכים שלה ולאופי שלה, וכמו שאת מיתנת את השמלה עם גרביונים כהים, נעליים שטוחות וז'קט, תהיה מי שתלבש אותה בפול אפקט.

    חג סוכות שמח!

    השבמחק
  22. יש לך יופי של גוף.
    באמת שמלה שמאימה מאוד לבחורה רזה עם פרופורציות גוף כשלך.

    אבל, ואני מקווה שזה לא עובר את הגבול, חזייה טובה. נכון שאין הרבה, אבל מה שיש, בבגדים צמודים צריך להיות מונח יפה.

    השבמחק
  23. ספי, אני מאוד אוהבת את הפוסט, התמונות יפות וכיכר אתרים הרבה זמן לא נראתה כ"כ אטרקטיבית...
    השמלה היא אכן רכישה משובחת, מזל שעשית שופינג אימפולסיבי באותו היום...

    השבמחק
  24. אוקיי את נראית מגה כוסית עם השמלה הזאת! את ממש נראית עסיסית וסקסית!
    מהמם! מוזר היא הייתה נראית כזאת מעאפנה על הקולב...

    השבמחק
  25. אנחנו מתלבשות תמיד רק בשביל עצמנו, מקסימום בשביל להוציא את העיניים לאחרות...בטח לא בשביל גברים. ואין לזה גם קשר למיניות, כי מיניות זה משהו שיוצא ממך ולא מהבגדים שתלבשי או לא תלבשי :)
    ולעניין החרטה - גילינו שאנחנו מתחרטות יותר על מה שלא עשינו מאשר על מה שכן עשינו, גם אם לא בהצלחה יתרה.

    השבמחק

הוסף רשומת תגובה

זה המקום לתגובות שלכם, תודה!