יום אחד ברומא

אני לא זוכרת מתי הייתה הפעם האחרונה שבה היה לי רק יום אחד לבלות בעיר זרה. אני חושבת שזה סוג של אתגר להצלחי להנות בעיר שדורכים בה פעם ראשונה בחיים, לפחות היה זה אתגר בשבילי. כדי להספיק לחוות אפילו קצת את העיר, ידעתי בערך על מה אני הולכת לוותר ( על ותיקן ומוזיאונים) וכל מה שאני רציתי לראות (בעיקר את הרחובות והאדריכלות ההיסטורית) יצא די מקרי, בעיקר לפי הסדר של המפה שאותה קניתי ליד פיאצה די נבונה בשבע בבוקר כשעוד היה קר ולא היה לי מושג איפה אני נמצאת. המוכר בקיוסק הראה לי על גבי המפה איפה אנחנו נמצאים ומשם התחלנו.photo (89)-001 כיף להתחיל את הטיול בעיר כשכל התיירים עוד ישנים. פיאצה די נבונה, 7 בבוקר.photo (90)-001photo (92)-001 photo (91)photo (67)IMG_3088-001IMG_3097-001  IMG_3090-001 יושבת בשמש על מזרקה מאחורי המוזיאון בוילה בורגוזה. כיף בשמש. ובתמונה הבאה המוזיאון שלא ביקרתי בו. לשבת בשמש החמימה אחרי הכפור של ונציה היה אחד הדברים הכי כיפיים ביום הזה.

photo (93)-002 IMG_3094-001 עצים מוזרים שראיתי רק ברומא. עדיין לא התפניתי לגלות מה שמם. אם מישהו יודע, אני אשמח לשמוע. בתמונה הבאה העצים המדוברים ברורים הרבה יותר.IMG_3098-001 IMG_3108-001 הקולסאום מזווית שאף פעם לא ראיתי. אחד הדברים השווים לראות ברומא, לפחות אם אתם באים רק ליום אחד.

IMG_3099 italy 20121 בשמש ובצל – רומא היא העיר המושלמת לטרנץ’. אם לא הייתי חושבת ששני טרנצ’ים זה מיותר, הייתי קונה עוד אחד רק בשביל רומא. אולי אני צריכה עוד אחד באמת. משהו קיצי בצבעי גלידה?

דברים שלא עשיתי ברומא:

לא אכלתי גלידה כי היה קריר

לא אכלתי במסעדה

לא הייתי בותיקן ולא בשום מוזיאון

לא נסעתי על וספה ולא הצטלמתי עם וספה, שזה באמת חבל.

לא עשיתי שופינג, טוב רק בספורה.

ואני ממש חייבת לחזור לשם שוב.

IMG_3114-001 מאחורי –  הקולסאום באור וצל ואל תפחדו מהתור. זה לוקח 10 דקות.

רומא היא אחת הבירות העתיקות בעולם והאדריכלות המרהיבה לא הפסיקה לגרום לי להרים את הראש ולמרות העייפות רציתי לראות עוד ועוד. אחד הדברים הבאמת כיפיים זה פשוט לטייל ברחובות ביום שמש, להצטלם כמו תיירים ליד כל המזרקות, לזרוק את כל המטבעות, לשתות קפה, לטרוף קרואסונים עם קרם וכמובן לאכול פיצה.

אין לי הצלמות מיחדות מלבד לקנות כרטיס יומי ופשוט להסתובב בעיר הזאת.

אני כבר חושבת על הנסיעה הבאה. עוד לא יודעת לאן, אבל כבר בא לי שוב.

שיהיה סופ”ש מקסים.

תגובות

  1. סוף סוף קצת רומנטיקה על הבוקר מקסים

    השבמחק
  2. 7 בבוקר בחורף, בחופשה?! את חרוצה! איזה עיר כיפית ונכון שספורה שם פשוט מדהים?

    השבמחק
  3. העצים-
    באיטלקית
    pino marittimo
    זה סוג של עץ אורן
    http://it.wikipedia.org/wiki/Pinus_pinaster

    השבמחק
  4. התמונות שלך גרמו לי לגעגועים לעיר היפה הזו שביליתי בה שבוע קסום...חבל שלא יצא לך לעשות את כל הדברים שציינת...אבל זה רק אומר שיש לך עוד למה לצפות :)
    סופ"ש נעים!

    השבמחק
  5. Oksana - תודה רבה, יקירתי. תמיד הכי רומנטי בשישי בבוקר.

    Standing ovation - האמת היא שנסענו ברכבת לילה מוננציה ולא היה לנו מלון, אז התחלנו את היום מוקדם. היה ממש כיף וזה היה גם רק יום אחד, אז למה לבזבז זמן כשעיר כל כך יפה מחכה לי.
    הייתי בסמורה בתחנת רכבת, אבל אחרי חצי שנה בניו-יורק זה לא ממש הפיל אותי. אני רגילה :)

    שלומית- תודה! זה באמת היה ניראה כמו עץ מחטי, אבל עדיין מהמם ונורא מיוחד.

    Lili Loft- אני לא מצטערת שלא הספקתי. רומא באמת מאוד יפה ואני אבקר שם שוב מתישהו בעונה החמה. תודה ושיהיה סופ״ש מהמם!

    השבמחק
  6. אחח רומא רומא...כמה בא לי ליסוע!
    מה שלומך ספי?
    לא הייתי כאן יובלות...
    אבל עכשיו התעדכנתי אחורה עד הקיץ שעבר.
    מתי חזרת לארץ? האם חוויית ניו יורק הסתיימה?

    השבמחק
  7. אחחח רומא, איזה כיף. נשים יפות ואלגנטיות, גברים שרמנטים ורומנטיקנים, בא לי שוב. הייתי שם לפני המון המון שנים ואני דווקא כן אכלתי גלידה וכן הייתי בוויתקן וכן הצטלמתי ליד וספה, אבל לא הייתי בתוך הקוליסאום ולא טיילתי שם מספיק ברגל. בהחלט חייבת שוב מתישהו! וגם לי יש שני טרנצ'ים (שחור ואופוויט כמו שלך) וממש בא לי עוד צבע מדליק.

    השבמחק
  8. אני חייבת להודות שרומא מעולם לא עשתה לי את זה (אולי בגלל אינספור הסרטים הקלישאתיים שטחנו אותה עד רק. דאמן יו ליזי מקגוויר!) אבל תמונות הקולוסיאום שלך מדהימות. פתאום הבנתי כמה מדהים ומרטיט לצעוד איפה שעברו כל הקיסרים והעבדים.

    השבמחק
  9. איזה פוסט כיפי מעורר חיוך! רומא זו באמת עיר מקסימה, יש לי זכרונות כל כך טובים ממנה!

    השבמחק
  10. ספי'לה גם אני תהיתי על פשר שמם של העצים המדהימים של רומא, אני דווקא ביליתי שם אבעה ימים מופלאים באוקטובר ואחרי שנים של נאמנות עיוורת לפריז אני מוכרחה להודות שהיא נהדרת!

    את חייבת לחזור (וגם אני בעצם) לאוכל טוב, לאמנות טובה (גם אני ויתרתי על הותיקן) לשופינג טוב ולמזג אויר שבד"כ טוב

    השבמחק
  11. תמונות ממש יפות... בחיים לא הייתי ברומא ואני כל כך רוצה להגיע לשם!
    שמחה שגיליתי את הבלוג שלך :)
    מריה

    השבמחק
  12. נראה טעימה מעיר מדהימה. באמת עושה חשק!! הזמנתי טיסה לאפריל, גרמת לי עכשיו להתחיל את הספירה לאחור :)
    שבוע טוב טוב טוב!

    השבמחק
  13. לפני שנתיים היינו ברומא, חרשנו אותה לחלוטין, זרקנו מטבע לפונטנה די טרבי, אומרים שמי שזורק מטבע יגיע לרומא שוב. הגענו לאליה שוב בקיץ שעבר (לסופת גשם מטורפת שעשתה הפסקת חשמל בכל העיר וגרמה לזה שהמוזיאון שהציג את תערוכת הצילומים של מריו טסטינו יהיה, למרבה הצער, סגור.) מאוהבים מתמיד. רומא היא אחת הערים האהובות עלינו היא רומנטית לחלוטין בלי הקיטש הדביק של פריז (לא שאני מתנגדת...) ויש לנו פינה חמה מאוד בלב עבורה.

    השבמחק
  14. אני מתכננת לטוס לרומא בקיץ הקרוב, היא נראית עיר ממש יפה..אחלה תמונות!

    השבמחק
  15. ספי איזה תמונות יפות! רומא מדהימה! הייתי שם כמה פעמים ואני רוצה לנסוע שוב ובעלי לא רוצה!!! מאוד אהבתי את הטרנץ' שלך וגם את התיק :))
    אם תסעי לרומא שוב יש שם מסעדה שאני הכי אוהבת בעולם, במסעדה עובד מלצר, שעובד שם כבר 40 שנה ומספר סיפורים מגניבים על איטליה ;)

    רנה

    השבמחק
  16. תיקון טעות, העץ הוא pinus pinea. בשמו הלא מדעי ״אורן מטרייה״. כבר ברומא העתיקה נחשבו הצנוברים שלו למעדן.

    השבמחק

הוסף רשומת תגובה

זה המקום לתגובות שלכם, תודה!